Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tven viser bios men ikke windows

Anbefalte innlegg

Nå er jeg virkelig clueless.

Når jeg skrur på pcen viser plasmaen min biosbildet frem til der man logger inn. Da blinker den "no signal". Jeg har koblet tven med dvi-hdmi og det har fungert utmerket tidligere. Men her forleden var det tydeligvis ett eller annet som skjedde...

Når jeg går inn i nvidia innstillingene og forsøker å skru på skjerm nummer 2 smetter den av så fort jeg trykker "ok". Ingen feilmeldinger å finne.

Det rare er at det fungerte igjen en liten stund her i går men ble borte da jeg restartet.

Det kan jo ikke være dårlig kontakt. Siden tven kostant får signal så lenge den er i bios. Hvorfor får jeg ikke skrudd på skjerm nummer 2 i nvidiadriverern eller skjerminstillingene? Bruker nyeste driver fra nvidia på en fresh install av vista.

Er det noen som har vært borte i noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje du bruker for høy oppløsning eller vertikalfrekvens? Da er det typisk at skjermer nekter å vise bilde.

Når jeg går inn i innstillingen for skjermer så er jo skjerm nummer 2 "grået ut" Jeg får den jo ikke på i det hele tatt? 

Dermed får jeg jo heller ikke valgt oppløsning.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Er det ingen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg er nesten avhengig av å bruke tven som skjerm:( Går nesten ikke en dag uten at jeg har gjort det de siste årene.

Jeg ser jo allt som skjer i bios før windows har stertet så det må jo være noe software-relatert?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått det til å virke midlertidig. Det virker som om det er tilfeldig når den får kontakt med tvskjermen. Men når den først oppnår kontakt slipper den ikke taket ;) Men nå kan jeg jo ikke slå av datamaskinen. :(

Oppdaget dette etter en serie restarter jeg hadde. Plutselig var tven på og etter neste restart var den av igjen. Restartet så flere ganger til den var på igjen.

Noen som vet nå hva dette kan komme av? Muligens av dårlig dvi-kabel eller noe? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...