Mist000 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) ok, først av alt, vær så snill ikke gi meg et høyt intelligent svar / CSS, jeg er nybegynner i HTML :S hvis du kan, så gi meg et litt detaljert svar, hvis det går, bare jeg forstår det jeg har prøvd å sette et bilde som bakgrunn, men det bare kopierer seg over hele siden jeg har litt CSS i teksten, men det har jeg bare lært å bruke, kan bare det i CSS=\, men kan litt HTML da, så er ikke helt dum . Uansett: jeg vil gjerne få tak i en kode/flere koder I HTML(hvis ikke forstår jeg nok ingenting, sorry) som gjør bildet: sentrert(mest det), strukket, egendefinert størrelse osv. ok, her er koden min så langt på siden min( og husk plis forklart litt detaljert.. takk =) ): <html> <head> <title>-^- Min side - Hovedside -^-</title> <STYLE TYPE="text/css"><!-- A.set1:link {color: #0000FF; background: none; text-decoration: none} A.set1:active {color: #800080; background: none; text-decoration: underline} A.set1:visited {color: #FF0000; background: none; text-decoration: underline} A.set2:link {color: #FF0066; background: 006600; text-decoration: none} A.set2:active {color: #999900; background: FFCC99; text-decoration: none} A.set2:visited {color: #FFFF00; background: 00FFFF; text-decoration: underline} --></STYLE> </head> <body background="speed boat2.jpg"> </body> </html> takk på forhånd Hilsen Ask Endret 16. desember 2007 av Mist000 Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) letteste må være å legge til: background-repeat:no-repeat; i bodyen din, sånn at du får: <body background="speed boat2.jpg" style="background-repeat:no-repeat;"> prøv det, og se om det hjelper EDIT: Leste gjennom innlegget ditt en gang til, og tror ikkje ideen min er det du leter etter Endret 16. desember 2007 av eifoerde Lenke til kommentar
Mist000 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) letteste må være å legge til: background-repeat:no-repeat; i bodyen din, sånn at du får: <body background="speed boat2.jpg" style="background-repeat:no-repeat;"> prøv det, og se om det hjelper EDIT: Leste gjennom innlegget ditt en gang til, og tror ikkje ideen min er det du leter etter dette var nesten det jeg mente, men nå ble bildet .... i venstre hjørne. Må jeg da bare legge til align til bildet da? og hva blir koden da? noe sånt?? <body background="speed boat2.jpg" align="center" style="background-repeat:no-repeat;"> og en annen ting, kan jeg strekke bildet fra senter, definere noe sånt som width+height? eller andre ting? tusen takk for svar Endret 16. desember 2007 av Mist000 Lenke til kommentar
Teig Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Altså, hvis du vil ha et bilde som strekker seg over hele skjermen din, bør selvfølgelig dette bildet være så stort at det kan klare det uten å miste kvalitet. Å ha et lite bilde og strekke det = dårlig kvalitet = stygt. Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 <body background="speed boat2.jpg" style="background-repeat:no-repeat; background-position:center;"> kan også nevne at alt som står inni style="" er ren CSS, så det kan du, viss du bruker litt CSS, putte rett inn i CSS filen din om du ønsker Og godt mulig du kan strekke bildet ditt slik du vil, men det er eg usikker på hvordan du gjør isåfall Lenke til kommentar
Mist000 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) <body background="speed boat2.jpg" style="background-repeat:no-repeat; background-position:center;"> kan også nevne at alt som står inni style="" er ren CSS, så det kan du, viss du bruker litt CSS, putte rett inn i CSS filen din om du ønsker Og godt mulig du kan strekke bildet ditt slik du vil, men det er eg usikker på hvordan du gjør isåfall tuuuusen takk eifoerde ! du hjalp meg masse lykke til videre, og takk igjen er litt overglad nå hehe EDIT: hakhag, jeg vet at hvis jeg strekker det så blir bildet dårlig, men jeg ville vite hvordan tusen takk for svar da Endret 16. desember 2007 av Mist000 Lenke til kommentar
eifoerde Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hehe, glad eg kan hjelpe litt av og til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå