Gå til innhold

Desperat etter hjelp til hjemmenettverk/internettdeling

[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Hei.

La meg få starte innlegget mitt med et sterkt ønske om at det en gang kanskje dukker opp flere guider på hw.no eller på forumet når det gjelder nettverk, som er mer oppdaterte enn denne.

Kort sagt er dette min hardware og problem:

I hjemmet har vi Bredbånd fra Canal Digital (1stk kabelmodem). Jeg har koblet kabelmodemet til en D-Link DGS1008D Gigabit Switch. Utstyr koblet til D-linken som bruker "en egen" port er: 1stk Xbox360, 1stk Playstation 3, 2stk stasjonære PC-er og 1stk Dell laptop.

I tillegg til dette henger det på min fars kontrorrom en egen liten Switch som er koblet til D-linken, og det er 2stk stasjonære PCer koblet til denne.

Problem: Det er tydeligvis umulig(?!) å bare plugge alt i, sette på strøm og regne med at alt skal fungere. Får ikke internett på alt samtidig, hender noen av enhetene får 255.255.0.0. som nettverksmaske, og da er de ikke online ("Denne tilkoblingen har begrenset eller ingen tilgang..."). Selv om jeg har kjørt veiviser for hjemmenettverk, og valgt det som PCene selv finner mest fornuftig, så lykkes jeg ikke i å få alle på INTERnett - ei heller oppdage hverandre i nettverk (har valgt å dele disken, ingen finner den likevel..). Har også problemer med å kunne streame video/musikk fra PCen min med Xbox360/PS3.

Hva gjør jeg galt? Er den lille ekstra switchen en faktor som ødelegger alt? Må jeg koble opp i en spesiell rekkefølge, med/uten strøm på utstyr for at det skal fungere? I det hele tatt - er det noen som kan hjelpe meg?

Er veldig takknemlig for rask hjelp her... og guider! Vi liker guider :yes:

Takk! =)

EDIT: Kortet ned i håp om at noen gidder å lese/svare.. :o

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...