Gå til innhold

CoD:4 online tull

olekolsta

Anbefalte innlegg

Må si jeg er skuffa over CoD 4 da jeg digger spille online! De siste dagene har jeg kommi inn etter å ha venta i 10 min el no, men i hele dag har jeg sliti som f... me å komme inn! Hvofor har de ikke lagd en lettere måte man kan å spilt online på enn å sitte i sofan å vente i evigheter uten å få spilt? Syns det er tragisk, har hørt at det er bare å åpne diverse porter o.l. Men det er da ikke alle som er eksperter på slike ting heller, noen som har en lettvin løsning på problemet eller samme synspunktet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si jeg er skuffa over CoD 4 da jeg digger spille online! De siste dagene har jeg kommi inn etter å ha venta i 10 min el no, men i hele dag har jeg sliti som f... me å komme inn! Hvofor har de ikke lagd en lettere måte man kan å spilt online på enn å sitte i sofan å vente i evigheter uten å få spilt? Syns det er tragisk, har hørt at det er bare å åpne diverse porter o.l. Men det er da ikke alle som er eksperter på slike ting heller, noen som har en lettvin løsning på problemet eller samme synspunktet?

Nå er det vel laget ørtiåtte poster med dette temaet, men for å svare deg kort; det er ventet en patch som skal rette noen av problemene du nevner. Noen dager er serverne betydelig verre enn de fleste dagene.

Og - noen ganger man faktisk gidde å sette seg inn i ting som rutere, Nat-typer og åpning av porter for å hjelpe seg selv...

De fleste er vel enige om at gameplayen ruler, men matchmakingen suger på COD4 PS3 - det er vel enkli ikke noe å diskutere engang...

Lenke til kommentar

Nå er det vel laget ørtiåtte poster med dette temaet, men for å svare deg kort; det er ventet en patch som skal rette noen av problemene du nevner. Noen dager er serverne betydelig verre enn de fleste dagene.

Og - noen ganger man faktisk gidde å sette seg inn i ting som rutere, Nat-typer og åpning av porter for å hjelpe seg selv...

De fleste er vel enige om at gameplayen ruler, men matchmakingen suger på COD4 PS3 - det er vel enkli ikke noe å diskutere engang...

Ok, takk for svar! Vet du noe om når det kommer en patch? Satser på at det blir bedre om ikke lenge;)

Og jeg kan gjerne sette meg litt inn i det med routere og div men er det noen nettsider som tar for seg dette?

Lenke til kommentar

http://www.portforward.com/

Mange anbefaler denne, så jeg antar den er noe av det bedre man finner på nettet angående disse tingene. :)

Ellers trenger du vel en oversikt over nøyaktig hvilke porter som må åpnes for at nettopp PS3 skal fungere smertefritt på nettet (dvs i NAT 2-modus eksempelvis). Har ingen linker til dette i farten, men dette finner man ganske kjapt ved å søke litt. Søk etter PS3 og "NAT 2" eller noe i den duren.

Ellers finnes det snarveier man kan ta, som å koble PS3-konsollen direkte inn i ADSL-modemet med ledning hvis man har den muligheten, i stedet for å koble via en eventuell router, men dersom modemet har en innebygget firewall må man vel konfigurere denne uansett.

edit: Er ikke særlig erfaren innen nettverksoppsett selv, så andre her må gjerne irettesette meg hvis jeg kommer med noen dårlige råd her. :)

edit2: Kikket litt på portforward.com nå nettopp, og så på en guide for oppsett av min egen router (D-Link DIR 655), og det viser seg at portene man trenger for PS3 (eller PSN/Playstation Network) står oppført der. Det gjør jo ting litt enklere.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Her er en link som beskriver (på norsk) hvordan man skal endre NAT-type.

Dette er hva som er ventet i den første patchen, som er ventet "snart":

Hey Everyone --

Wanted to give you guys a heads up on some updates coming to the PS3 version as well as some troubleshooting for those of you experiencing connection issues, especially those attempting to play within Dorms.

The first patch will be a Optimized Connection Patch, First the troubleshooting, those of you experiencing connection issues should check your router and make sure the following ports are OPEN:

Port: 3075 UDP

3074 UDP

This is the cause of why your Xbox 360 may work online, but your PS3 would not, as the Xbox 360 uses Port: 3074 UDP which is default open for Xbox Live compatible routers, however the PS3 version is using BOTH Port: 3075 (which is default closed for the majority of routers) and 3074 which should be default open.

Please ensure your router has 3075 UDP and 3074 UDP open, information on how to open ports on your router should be found in your individual router's manual or website. This is a temporary solution, the optimized connection patch will fix this automatically once it's released.

Now for the Optimized Multiplayer updates, we've taken a lot of your community feedback and have been working on a patch for the PS3 version which we plan to release once complete, no ETA on when it will come out as it has to go through certification with Sony, however the update will address and add the following:

Optimized / Fixed Sniper Rifle hit detection / accuracy

Identify party by Background Color (in Lobby)

Optimized Server selection for first match for better connections

Improved network performance for 18 player games

Optimized 'Chase Cam' when Spectating

Fixed Playlist error when attempting to join from other games

Handle Corrupt Create A Class data instead of kicking player

Added Kill cam to Airstrike bombs and Claymores

Added the ability to Mute Players on PS3

Added Recently Met Players on PS3

Tweaked the following Oldschool Mode Settings based on feedback:

- Added Unlimited Sprint

- Increased Magazine Size

- Added Ragdoll Cam

Som du ser, anbefales det å åpne portene 3075 UDP og 3074 UDP. portforward.com er siden man bruker for å få hjelp til sånt, ja.

Jeg har gjort alle de tingene som er anbefalt mtp porter og NAT, og jeg opplever sjelden problemer. Men som sagt, noen kvelder er bare serverne helt føkka... :)

Lenke til kommentar

I den norske guiden anbefaler de av en eller annen grunn helt andre porter enn de gjør på portforward.com. Er sikkert ikke noe problem hvis begge oppsettene funker, men jeg lurer på hvorfor oppsettene er såpass forskjellige?

Den på portforward fungerer i allefall fint her hos meg, har ikke testet portene de anbefaler i den norske guiden.

edit: skrivefeil

Endret av Juke
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...