Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Omtrent alltid kald på hendene, vitaminmangel?

Konnis

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er omtrent alltid kald på hendene, og dette er da selvfølgelig ganske plagsomt. Kan det komme av vitamin- og/eller mineralmangel som resulterer i dårlig blodsirkulasjon i hendene? I såfall, hva slags vitaminer eller mineraler trenger jeg? Jern?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg er selv ofte kald på hendene, får gjerne en slags lilla/rød farge.

fastlegen min trodde det skyldes dårlig blodsirkulasjon, men han var ikke 100% sikker.

Jepp, samme med meg. Små, lilla prikker er litt irriterende :p

Ganske sikker på at det er blodsirkulasjonen, men hva kan bedre den?

Endret av Konnis
Lenke til kommentar

Du må bruke hanskar når du er ute! Hendene dine kjem til å bli kjempestygge når du vert gamal viss det ofte er kalde!

Det kan dessutan vere farleg. Ein kammerat av farfaren til ei venninne av meg var iskald på det eine øyret, (veldig veldig kald) altså, og ein gong når han var iskald så gjekk han på ei dør og øyret ramla rett av!!! ikkje at det kan skje emd handa di altså, men eg berre seier kor vikteg det er å ikkje bli for kald!

Lenke til kommentar
jeg er selv ofte kald på hendene, får gjerne en slags lilla/rød farge.

fastlegen min trodde det skyldes dårlig blodsirkulasjon, men han var ikke 100% sikker.

Jepp, samme med meg. Små, lilla prikker er litt irriterende :p

Ganske sikker på at det er blodsirkulasjonen, men hva kan bedre den?

Du kan bedre blodsirkulasjonen med å trene. Så viss det berre er hendene du frys på, kan du jo prøve å gjere nok øvelsar med dei.

Utholdenhet gjer betre blodsrkulasjon, eg veit ikkje om det hjelp på hendene men...

Lenke til kommentar

Slik har jeg også det, meget irriterende. Jeg bruker ganske ofte å skylle hendene i varmtvann for å få varme i de igjen, siden jeg ikke klarer å få varme i de. Akkurat nå sitter jeg i t-skjorte inne, noe som vil si at det er mer enn varmt nok men likevel kjenner jeg at hendene er en liten anelse kalde.

Lenke til kommentar

hmm. jeg er sånn ca helt motsatt. så godt som aldri kald på henda enten det er 20 pluss eller 10 minus ute. mulig jeg har veldig bra blodsirkulasjon det da. Men prøv å tren håndleddene litt hver dag. enten det er enkle bevegelser som å dytte håndflaten på undersiden av et bord og oversiden og gjenta det en del ganger, eller sånn ball man kan klemme på. får ofte ut litt ekstra stress og irritasjon i samma slengen visst nok :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...