ssdrive Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 legger til at det er veldig mange kabler som ikke er blitt brukt. Er det vanlig på Maximus -hovedkortet? Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Mange kabler som ikke er blitt brukt? De som trengs til HK er vel 2x4pins og 24pins-kontaktene. I tillegg til den/de som skal i skjermkortet. Jeg har 8800GTX, og det skal ha to av de 6pinskontaktene. Ditt kort skal sikkert bare ha en. Molexkontakt er en sånn vanlig 4pins kontakt som du ellers bruker i IDE-disker og DVD-brennere, osv.. På mitt HK er det en sånn kontakt også, for å sørge for at skjermkortportene får nok strøm. Men er ikke sikkert at det er nødvendig.. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) det at pcn kutter ut straks etter at jeg har trykket i på-knappen må jo ha noe med strømforsyningen å gjøre, som av en eller annen grunn ikke klarer å levere strøm til komponentene. Har allerede satt inn kablene som du nevnte. Kanskje hk ikke støtter de Corsair -minnebrikkene som jeg valgte? Selveste PCN. Har også sendt mail til komplett, de bygger jo hundrevis av pcsystemer som ligner på mitt hver uke- de må da vite noe? Hvis jeg til nøds må sende inn pcn for inspeksjon- hvilket firma anbefaler dere da? BTW. hvordan endrer man på emnetittelen? EDIT. fant det ut Endret 17. desember 2007 av xtreme22 Lenke til kommentar
DuffyKey Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvor har du kjøpt maskinen? Har du kjøpt hele maskinen på Komplett, og satt den sammen selv, så skal du sende den til Komplett. Det er der du har garanti/reklamasjonsrett. Hvis det er noe galt med en komponent, så skal du få eventuell reparasjon dekket av Komplett. Det eneste du skal betale for er frakten til Komplett. Sjekk ut returbetingelsene på Komplett. (hvis det er der du har kjøpt delene.) Ring eller send en mail til Komplett, så får du nok informasjon om hvordan det skal gjøres.. Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Hvor har du kjøpt maskinen?Har du kjøpt hele maskinen på Komplett, og satt den sammen selv, så skal du sende den til Komplett. Det er der du har garanti/reklamasjonsrett. Hvis det er noe galt med en komponent, så skal du få eventuell reparasjon dekket av Komplett. Det eneste du skal betale for er frakten til Komplett. Sjekk ut returbetingelsene på Komplett. (hvis det er der du har kjøpt delene.) Ring eller send en mail til Komplett, så får du nok informasjon om hvordan det skal gjøres.. Har kjøpt alle komponentene på komplett men har satt dem sammen selv. Ok skal gjøre det Endret 17. desember 2007 av xtreme22 Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Plukket du ut cpu da du remonterte?Du har montert cpukjølern riktig? "CPU unit" er vel en feilmelding om at den ikke finner cpu. Har du prøvd med en annen minnebrikke? Endret 17. desember 2007 av lucky666 Lenke til kommentar
MPC Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) Du har vel ikkje putta CPUen feil vei på HKet? er ein 3kant som skal eit plass... Endret 22. desember 2007 av MPC Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 22. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Tar å oppdaterer denne posten her.. Sendte pcn til komplett onsdagen og fikk svar fra dem at de skulle få den inn på fredagen. Da lurer jeg på hvor lenge jeg må regne med å vente til jeg får tilbake pcn? Som jeg har forstått så passer cpuen bare en vei- den bare falt på plass av seg selv liksom. (Det var to små hull på siden av prossesoren). Det jeg kan tenke meg er at det var noe galt med strømforsyninga, alle kablene satt riktig etter min mening.. Men blir spennende å se om de for fiksa den ettersom det er garanti på delene. EDIT: nei, jeg har ikke prøvd med andre minnebrikker. Hadde ingen tilgjengelige som passet til hk. Endret 22. desember 2007 av xtreme22 Lenke til kommentar
ssdrive Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Tenkte å oppdatere tråden, da jeg ENDELIG fikk den etterlengtede meldingen fra komplett: Ordreårsak: Strømforsyning var blitt defekt og har videre ødelagdt skjermkort og cpu. Byttet strømforsyning, skjermkort og cpu i lik vare. Testet minne OK Testet harddisk OKTestet 3dmark OK Innstallert win xp home norsk for å ha en ren innstallasjon å teste på. Maskinen er testet OK etter kundens feilbeskrivelse. 1 verkstedstime påløper. Total 250kr(frakt 0 ) Irriterte meg grønt over å måtte vente i mer enn 1 måned (sendingsdato:19.des), men så var det jo juleferie... Har ingen anelse hvorfor psuen var årsaken til at både cpu, gpu og psu tok kvelden så tidlig ,bra dem erstattet dem med 3 nye deler . Allikevel ros til komplett- 1 dags leveringstid for alle pcdelene , bra kundeservice. uansett takk for hjelpen dere, pcn kommer sannsynligvis onsdag via posten forhåpentligvis i god stand Endret 21. januar 2008 av xtreme22 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå