bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 jeg har et Abit KX7-333R og to DDR400 brikker, som tilsammen er 512(2*256). problemet er at jeg ikke får kjørt brikkene på 333DDR.. setter jeg dividern på 5:2:4 er pc'en ustabil hva skal jeg gjøre? noen program som kan teste om HK er ustabilt? må ha hjelp!!! takker for alle svar!! Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Setter du divideren på det der får du jo alt for høy AGP/PCI klokk da. Sett den på 4:2:1 så får du riktig hastighet. Gå så på advanced chipset features, dram clock/drive control, sett så hastigheten på rammen til det du ville ha den på-> 166 (PC2700) og de andre instillingene du ønsker. Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 men når jeg gjør det, står det i Wcpuid at systembus er 266? det skal vel være 333 da? eller? Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 men når jeg gjør det, står det i wcpuid at systembus er 266? det skal vel være 333 da? eller? dessuten er den til tider ustabil.. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Nei, FSB på de cpuene det kortet støtter er 133, dvs 266 pga ddr. Men minnet kan kjøres på 333 alikevel. Ta en sjekk med f. eks SiSoft Sandra. Ustabiliteten kan være forårsaka av for lav cas latency eller andre instillinger på rammen. Ellers så har du kanskje klokka cpu uten å øke volten? Lenke til kommentar
bass_to_the_maxx Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 ok takker får svarene! Lenke til kommentar
Nzo* Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 har samme kort selv og har ikke noe problemer med å kjøre rammen på 333mhz... har twinmos 3200 og kjører faktisk mest aggresive innstillinger og 201fsb.. er bare å gå inn på raminnstillingene i bios å sette på "ddr speed: 166mhz" eller noe sånt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå