Gå til innhold

Kommentartråd til Bilde av Bein/Overkropp-tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som du ser har ikke jeg trent så lenge så har egentlig ikke tenkt på deffing og bulk. Hadde planer om å komme opp til maks 85 eller no, så deffe ned til 80 og 4% til sommeren. Men spørs om jeg rekker 85 nå og så ned til 80, men 80 til sommeren tror jeg blir bra. Så kanskje 85 neste sommer, men ikke noe mer enn det. Vil egentlig ikke bli sånn veldig stor.

Er nok ganske heldig, for hadde ganske lav fettprosent før jeg begynte å trene. Men jeg har likevel klart å gå opp fra 68kg til 76kg på under 6 mnd og gå ned i kroppsfett. Det må jeg si meg fornøyd med.

Lenge har du trent? Legg ut bilder da og kom med noen tall :)

Lenke til kommentar

Jeg har 5%. Kan strekke meg til 6%, men har aldri klart å få den til å vise det. Enkelt og greit. Dessuten klarer jeg ikke å få mer samme hva jeg gjør. 6,5mm er det meste jeg klarer å få klypa til å vise og det er på siden av magen. På triceps klarer jeg maks 2,5mm. Jeg har til og med fått flere til å måle meg siden jeg hadde litt vanskeligheter med å tro det i starten. Også en som har skikkelig peil på det greine der.

Jeg kan godt ta bilde/filme mens jeg tar klypa hvis du absolutt vil. Hehe. Fakta er ihvertfall at jeg har rundt der. Jeg nekter å tro jeg hadde hatt så synlige blodårer om jeg hadde hatt over 1 cm med fettlag på kroppen.

Endret av Lambada
Lenke til kommentar

Ikke alltid helt riktige, men det er ganske nøyaktig, kan hende jeg har bittelitt mer, men noe 9-10% har jeg ihvertfall ikke. Men tror faktisk litt mer på en som har peil på det, enn unge forumfolk her inne som mener no ut ifra bilder. No offence. Går ann å lite kroppsfett selv om du ikke er bodybuilder. Jeg har nok vært heldig med genene for hadde magemuskler før jeg begynte å trene og får veldig fort resultater.

Lenke til kommentar
Jeg har 5%. Kan strekke meg til 6%, men har aldri klart å få den til å vise det. Enkelt og greit. Dessuten klarer jeg ikke å få mer samme hva jeg gjør. 6,5mm er det meste jeg klarer å få klypa til å vise og det er på siden av magen. På triceps klarer jeg maks 2,5mm. Jeg har til og med fått flere til å måle meg siden jeg hadde litt vanskeligheter med å tro det i starten. Også en som har skikkelig peil på det greine der.

5 % er meget lavt. Bodybuildere har ligger som regel rund 4-5 % i konkurranse. Ut i fra bildene vil jeg si at du har rundt ca 8, og dette er også meget lavt. Men det er et stykke fra 8 til 5. Kroppen har mange funksjoner for å beskytte seg fra å gå ned fra en fett på 8-10 og videre nedover. Og dette klarer du bare å opprettholde i visse perioder, du klare ikke å gå rundt med dette til vanlig uten å gjøre en stor innsats, eller bruke div medikamenter.

For det andre klarer du ikke å måle din egen fett % korrekt. For å få det mest mulig riktig, bør du ta en 12 punktsmålig med klype. Inkludert målinger på legger, bakside lår, lår, mage, rygg øvre/nedre osv. Og selv her blir det ikke helt nøyaktig.

Men samme det, du har en rå form for denne tiden av året. Og med hard trening blir det bare enda bedre. Lykke til. :)

Jeg kan godt ta bilde/filme mens jeg tar klypa hvis du absolutt vil. Hehe. Fakta er ihvertfall at jeg har rundt der. Jeg nekter å tro jeg hadde hatt så synlige blodårer om jeg hadde hatt over 1 cm med fettlag på kroppen.

Jeg har synlig blodårer på armer og lår, men har forsatt en fett % på 13-15. Så det er ikke noe god indikator.

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Vet ikke hva den heter, men du holder i to håndtak så sender maskinen strøm igjennom kroppen som finner ut alt. Kolesterolet, fettprosent, o.s.v Den kan f.eks si om overkroppen er mer trent enn underkroppen. Faktisk så nøyaktig at den kan si at leggmusklene er for lite trent eller om skuldrene er trent for mye. Jeg vet ikke så veldig mye om den, men den koster en halv million eller no så den bør funke ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...