Fender2 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har lurt på om jeg skal erstatte min N73 med en N95, p.g.a. større skjerm, Wi-fi, 5mp o.s.v. Den har jo begynt å komme godt ned i pris nå, men så ser jeg at N95 har kommet i en ny oppgradert modell med litt større skjerm, 8 GB minne o.s.v., men til en veldig høy pris til å være en mobil, (syntes jeg). Så mitt spørsmål er: er det vært å betale så mye mere for den oppgraderte, eller er N95 et bra kjøp til dagens pris? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Trenger du plassen? Den har også bedre batterikapasitet btw Lenke til kommentar
Fender2 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Nei, et 2 GB kort vil holde. Er batteriet så veldig dårlig som jeg får inntrykk av i noen innlegg, eller er det overdrevet? Er batteriet i 8GB så mye bedre? Er det noe annet med 8GB som er verdt å betale "så pass mye mere" for? Endret 16. desember 2007 av Fender2 Lenke til kommentar
DTS Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Skjermstørrelsen og det faktum at den ser MYE mer ekslusiv ut... Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 persjonelig så ville jeg valgt en n95 8gb (skal snart kjøpe en selv når prisen har synket litt mer) Mine argumenter for å velge denne er: *større intern minne: I tillegg har arbeidsminnet doblet seg fra 64 til 128 MB. Dette, kombinert med bedre minnehåndtering, gjør at telefonen ikke bare er raskere i frasparket, men også har plass til veldig mye mer. *8gb minne for musikk filer, bilder og filmer samt programmer. *den ser stilig ut og den er svart *2,8 tommers skjerm. *oppgradert software (får dette til n95 også med likevell ) *forbedret gps. *forbedret taster og slider (byggekvaliteten generelt) *bedre batteri *Menyene har fått enkelte oppussinger i forhold til utgaven som var i den første N95. *enkelte nye funksjoner *mindre lader-Nokia har inkudert en lader som er så liten at den uten problemer får plass i lomma. *På forgjengeren var det merkbar susing i bakgrunnen når du spilte musikk. Dette merker man i praksis ikke så mye til lenger. *Kameraet har for øvrig blitt generelt raskere siden forrige N95, og har raskere autofokus og lagrer bildene raskere. ja det var vel de argumentene som har fått meg til ¨å kjøpe denne fremfor forgjengeren. Lenke til kommentar
tvilling81 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 persjonelig så ville jeg valgt en n95 8gb (skal snart kjøpe en selv når prisen har synket litt mer) Mine argumenter for å velge denne er: *større intern minne: I tillegg har arbeidsminnet doblet seg fra 64 til 128 MB. Dette, kombinert med bedre minnehåndtering, gjør at telefonen ikke bare er raskere i frasparket, men også har plass til veldig mye mer. *8gb minne for musikk filer, bilder og filmer samt programmer. *den ser stilig ut og den er svart *2,8 tommers skjerm. *oppgradert software (får dette til n95 også med likevell ) *forbedret gps. *forbedret taster og slider (byggekvaliteten generelt) *bedre batteri *Menyene har fått enkelte oppussinger i forhold til utgaven som var i den første N95. *enkelte nye funksjoner *mindre lader-Nokia har inkudert en lader som er så liten at den uten problemer får plass i lomma. *På forgjengeren var det merkbar susing i bakgrunnen når du spilte musikk. Dette merker man i praksis ikke så mye til lenger. *Kameraet har for øvrig blitt generelt raskere siden forrige N95, og har raskere autofokus og lagrer bildene raskere. ja det var vel de argumentene som har fått meg til ¨å kjøpe denne fremfor forgjengeren. Samme her sitter bare og venter og venter på den kommer Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg hadde bestemt meg for en samsung g800 egentlig, men vurderer nå en n95 8gb heller.. men er GPS forbedret BETRAKTELIG? Hadde n95 før, og gps var tragisk syns jeg. Laaaang tid på å finne possisjon og mye styr.. har 6110 navigator nå, som er en drøm ! I tillegg har jeg ikke trengt å kjøpe noe kart eller tjenester på den enda.. (har ikke vært utenlands med den enda) En annen ting er at blogg systemet var tragisk om man ikke har feks flickr konto... har man blogger eller lign, skjønte den ikke noe Og man måtte innstallere 3 partsprg. Det må jeg på 6110 N og.. der har SE og Samsung et mye bedre system.. men har nokia forbedret dette på 8 gb? Lenke til kommentar
MiKA7 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg hadde bestemt meg for en samsung g800 egentlig, men vurderer nå en n95 8gb heller.. men er GPS forbedret BETRAKTELIG? Hadde n95 før, og gps var tragisk syns jeg. Laaaang tid på å finne possisjon og mye styr.. har 6110 navigator nå, som er en drøm ! I tillegg har jeg ikke trengt å kjøpe noe kart eller tjenester på den enda.. (har ikke vært utenlands med den enda) En annen ting er at blogg systemet var tragisk om man ikke har feks flickr konto... har man blogger eller lign, skjønte den ikke noe Og man måtte innstallere 3 partsprg. Det må jeg på 6110 N og.. der har SE og Samsung et mye bedre system.. men har nokia forbedret dette på 8 gb? Ehh gps paa n95 etter update 12 er like rask som 8gb versjonen.. solgte min "vanlige n95" paa fredag og med den fikk jeg gps lock paa 5-7sekunder hver gang.. loerdag plukket jeg opp n95 8gb og den er like rask.. dog vil si at 8gb foeles mye bedre paa byggkvalitet og skjermen er nydelig.. saa til traadstarter kjoep heller 8gb versjonen du vil ikke angre paa det! Lenke til kommentar
Fender2 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 En annen ting, er det bare N95 og iPhone som har wi-fi? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En annen ting, er det bare N95 og iPhone som har wi-fi? Nei. Lenke til kommentar
Fender2 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ok, vet du også hvilke(n) andre telefoner som har det? Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Ok, vet du også hvilke(n) andre telefoner som har det? Om du trykker på "nei" i posten over så kommer du til en rekke mobiler med støtte for wi-fi Lenke til kommentar
Fender2 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 La ikke merke til den... Takker så mye :-) Lenke til kommentar
Fender2 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 N82 ser jo ut som et bra alternativ. Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 N82 ser jo ut som et bra alternativ. Noen som har erfaringer med den? n82 er et bra alternativ ja, og om du ikke bryr deg om at den ikke har ir så er denne et godt valg. kamera er også litt bedre på n82. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Om du ikke har bruk for den massive lagrinsplassen N95 8gb har (noe du jo ikke har), og den store skjermen (ikke at N82 har liten skjerm da), så er nok N82 et mye bedre kjøp. Tenkte jeg skulle anbefale den selv nå, hadde ikke tid tidligere da jeg var på skolen. Fikk meg N95 for noen dager siden, og selv om det er en svært god mobil, så ville jeg nok ikke ha nølt med å bytte den i N82 (fikk den billig og i god stand av en i nærheten, derfor det ikke ble 8gb-versjonen eller N82). Lenke til kommentar
Spykar Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Som Neo6630 nevnte i begynnelsen av tråden så er n95 8GB en forbedret utgave av N95. Sitter selv med en N95 8GB og er storfornøyd N82 er en god mobil den også, men jeg takler rett og slett ikke designen den har. Personlig synes jeg den er stygg som juling, men den har en "inner beauty". Bestlite min N95 8GB fra USA for ca 4200 gees uten binding. Er en egen tråd om bestilling av den mobilen fra utlandet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862542&hl= edit: leif stakk innom. Endret 17. desember 2007 av Spykar Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Som Neo6630 nevnte i begynnelsen av tråden så er n95 8GB en forbedret utgave av N95. Sitter selv med en N95 8GB og er storfornøyd N82 er en god mobil den også, men jeg takler rett og slett ikke designen den har. Personlig synes jeg den er stygg som juling, men den har en "inner beauty". Bestlite min N95 8GB fra USA for ca 4200 gees uten binding. Er en egen tråd om bestilling av den mobilen fra utlandet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=862542&hl= edit: leif stakk innom. sitterer dette Lenke til kommentar
Emerica Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 korleis funker GPS'en på N95 ? Hva er det som koster penger osv? Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 MiKA77, okei da er jeg spent.. jeg opplevde aldri GPSen på den gamle n95 som rask.. men treg Den kunne ta opptil 2-3 min før den faktisk fant location når vi var ute å kjørte. Men nå er jeg spent ! Har bestilt en 8gb nå, så nå er det bare å veeeente Ellers må jeg signere spykar: Jeg syns n82 rett og slett er stygg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå