Gå til innhold

Var det ingen av dere som ønsket et nytt SO allikevel?

Anbefalte innlegg

For min del er førsteinnlegga i alle tråden alt for lange til at jeg orker å lese dem. Hadde jeg blitt servert et enkelt avsnitt og ikke en novelle om emnet hadde jeg nok svart.

Og når førsteinnlegget er på flere skjermelengder langt føler jeg at det er teit av meg å kun svare "ja, jeg vil ha et nytt SO". Jeg innbiller meg at man må gi lange og utdypende svar, noe jeg ikke orker/gidder.

Men kort svar: Joda, jeg vil ha et nytt SO.

Eeeehm. Vi er ikke interessert i om du vil ha et nytt SO eller ikke. Ikke for å være slem altså. Det vi er interessert i er hvilke regler dere vil ha i forumkafeen! Det tar søren meg ikke mer enn tre minutter å lese førstennlegget i tråden. Om det er for mye for deg får du heller la være å svare. Men om du tar deg de tre minuttene, og deretter bruker tre minutter til på svarene som er kommet til nå. For deretter å si hvilke regler du vil ha. Så blir kanskje forumkafeen åpnet før jul. :)

tror det som er så irriterende for mange er at det forsatt er helt og fullt på deres premisser.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste premisset vi har satt er at retningslinjene for forumet også gjelder i forumkafeen. Om dere ikke ønsker noen regler for tråden utover dette er det greit. Om dere har lyst på regler i tråden utover retningslinjene er også det ok. Dere bestemmer selv! Det er kun retningslinjene som setter grenser for hva dere kan bestemme, verken mer eller mindre. Men om dere ikke ønsker regler i tråden utover retningslinjene må dere også godta at folk kommer med support-innlegg og tøse-innlegg i tråden. Som sagt, dere bestemmer reglene.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært enklere å bare åpne tråden, og latt brukerne skrive tilbakemeldinger i den tråden i "tilbakemeldinger til bigbosses", og sett hva brukerne vil?

Nå er ikke jeg storbruker av chattetrådene her (og er kanskje litt inhabil pga. det), men jeg har ingen anelse hva slags regler som må til før jeg ser hva folk poster i en evt. snakkekategori...

Jeg bare tenker høyt... :)

Endret av Tharos_
Lenke til kommentar

Hvorfor kunne ikke denne arvtakeren/infotråden ligge i OTbaren? Det er her de fleste eksSOere holder til, og der de vil se tråden. At arvtakeren skal ligge i en helt annen kategori kommer nok til å føre til et langt lavere bruksnivå av tråden. Men det er kanskje halve poenget? Mindre arbeid for moderatorene?

Jeg ønsker en ny SO, ikke noe helt annet i en helt annen kategori, med et helt annet navn. Jeg ønsker meg en Siste Ordet 7. Ikke mer, ikke mindre.

Endret av Nyhus
Lenke til kommentar

Men nå er det vel ikke bare eksSO-ere som kan ha bruk for en pratetråd er det vel? Skal SO-gjengen få diktere hvordan tråden skal utformes og hvor den skal plasseres? Så vidt jeg husker var SO en tråd til for det sosiale i forumet. Da er det høyst naturlig at den havner i den nye kategorien som jo heter "Sosialt".

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Tja Nyhus, det er et ønske du gjerne må ha. Men det toget har forlatt stasjonen. Eller rettere sagt, det har tøffet inn på forumets utgave av teknisk (eller skulle jeg si historisk) museum og parkert for godt.

Vårt mandat var å komme opp med noe bedre enn gamle SO. Det har vi etter beste evne forsøkt. Det var jo faktisk ikke slik at SO fungerte så strålende, og at den endte opp med å bli stengt er en god illustrasjon på det. Tråden hadde sine problemer, som man forsøkte å løse ved å innføre stadig nye regler. Til liten nytte.

For å sikre at vi ikke gjør samme tabben igjen og trer en løsning dere ikke ønsker nedover hodet på dere har vi fjernet alle særreglene som dere klaget på og innført brukerstyring av trådens regler. What's there not to like about that? At den ikke heter det samme?

Det er fordi det ikke er den samme tråden. Den gamle tråden skapte irritasjon og problemer både for oss og dere. Man skal være i rimelig nostalgisk lune for ikke å innse det. Den nye vil forhåpentlig være bedre for begge parter. Det ligger selvsagt både en utfordring og en risiko i å la dere bestemme reglene. Jeg kan skjønne det om ikke alle blant dere synes noe om det. Det var sikkert lettere å kunne skylde på moderatorene og alle reglene når ting gikk skeis. Men mange brukere sa tydelig at "La oss få styre tråden selv uten for mye innblanding, så blir alt bedre". Vi har tatt dere på alvor, så enkelt er det.

Navneendringen gjenspeiler endringen tråden har vært gjennom. Å kalle en sosial pratetråd Siste Ordet er egentlig meningsløst, og når tråden ikke er den samme som SO en gang var (hvor forskjellig den blir er det dere som avgjør) så ser jeg ikke poenget med å beholde navnet. Tvert om, vi ønsker å trekke flere brukere til tråden, og da er det fornuftig om den har et navn og en plassering som er meningsfullt for andre enn de som alltid har hengt der.

Og som Snorre sier, vi lager en helt ny kategori for sosialt innhold. Hvor ellers skulle en pratetråd ligge?

Tiden går og forumet må utvikle seg med tiden. Det blir ikke det samme forumet, enten vi liker det eller ikke. Det gjelder spesielt forumstrukturen. De som ikke ønsker å klikke seg utenfor OT-Baren vil oppleve at den krymper i innhold fordi nye kategorier tar over en del av innholdet. Slik har det vært i hele forumet, PRS ble splittet, Sex og Samliv ble splittet, Musikk er splittet og så videre. Det skyldes at vi får flere brukere og mange flere poster, og strukturen må holde følge med utviklingen. Ofte føler gamle brukere at de ikke kjenner seg igjen lenger. Men på sikt er det en god ting. Jeg er en gammel mann og trives best med det kjente. Dere er unge og tåler sikkert en liten revolusjon i ny og ne, så lenge den er meningsfull.

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Jo, jeg ønsker et nytt SO. Jeg tror jeg har fulgt med samtlige tråder som har handlet om SO siden det ble stengt og jeg sitter med samme følelsen i alle. Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne komme med en haug av kreative løsninger og gode regler for det som en som en gang kommer.

Synes det er synd om det skulle oppstå en situasjon nå hvor moderatorene sier: Dere kommer jo ikke med regler, så kan dere bare ha det så godt. Vi sparket ballen til dere og dere la den død.

Om jeg har sagt dette før, får jeg heller repetere meg selv:

Jeg forstår at det ikke skal åpnes en ny SO(7). Grunnkjernen i reglene var jo greie, så jeg henger meg på fanklubben til Tomat-Ulf sitt forslag.

Det ble også nevnt tidligere at det hadde vært greit å få igang noe, for så å se hva vi må gjøre for at dette skal gå på skinner. Så i en annen "Få-tilbake-SO-tråd" at det var laget en poll eller to. Dette er et fint initiativ. Tør nesten å sammenligne det med prøver på skolen, hvis folk får spørsmål, kan ingen svare, men lag en avkryssing med ja/nei, så ramler nok svarene inn. Nesten slik at dere skulle laget en evig lang poll med alle de spørsmålene dere har, så kanskje vi hadde greid å forme noen regler på det grunnlaget.

Nå blir det mye babling her, men håper det kommer opp et nytt tilbud til oss brukere. Skulle jo tro at det kunne skapes et slikt tilbud med Kardemomme-by-regler i utgangspunktet.

Ikke verdens mest konkrete innlegg, bare luftet litt.

Lenke til kommentar
Synes det er synd om det skulle oppstå en situasjon nå hvor moderatorene sier: Dere kommer jo ikke med regler, så kan dere bare ha det så godt. Vi sparket ballen til dere og dere la den død.

Bare for å understreke det: Tråden kommer uansett om dere kommer med regler eller ikke. Ingen tråd er ikke et alternativ, men det kan i teorien bli en tråd uten regler (utover retningslinjene.) Det kan selvsagt få enkelte av dere til å spekulere i å boikotte regeltråden, fordi dere ikke ønsker noen regler i det hele tatt. Men i praksis er det å gamble med dårlige odds, det er langt mer sannsynlig at de som deltar i regeltråden vedtar reglene de vil ha, mens dere står på sidelinjen. Så i det minste bør dere være med å stemme på de forslagene som tas opp til avstemning.

Tør nesten å sammenligne det med prøver på skolen, hvis folk får spørsmål, kan ingen svare, men lag en avkryssing med ja/nei, så ramler nok svarene inn. Nesten slik at dere skulle laget en evig lang poll med alle de spørsmålene dere har, så kanskje vi hadde greid å forme noen regler på det grunnlaget.

Det er faktisk tanken. De to første pollene er allerede opprettet i tilbakemeldingstråden: Link

Så det er bare å la svarene "ramle inn". :cool:

Men vi trenger noen flere regelforslag også, så vi har noe å lage poll av....

Geir :)

Lenke til kommentar

Bare for å svare på emnetittelen..

Jo, jeg ønsket et ny SO. Etter SO6 ble stengt ble det opretta en tråd der det var spørreundersøkelse om SO skulle stenges for godt. Saken ble tatt opp av forumstyret (eller whatever) om hva som skulle skje videre. Det er svar på dette jeg Har sitti og venta på hele tida.

Vet ikke om noen nye tråder om det, men jeg flyr ikke rundt i kategoriene hver dag og ser om det har kommet noen ny tråd angående SO.

Lenke til kommentar

Her er reglene slik de burde være. Kjapt og enkelt å lese igjennom, ikke noen roman.

Hva slags tråd er dette?

Denne tråden er en generell chattetråd der vi diskuterer livets små og store gleder, sorger, hendelser ol.

Du vil kanskje etter hvert legge kanskje merke til at det er en liten gjeng som henger mye her, men de fleste av de vil at du skal ta en del i det som diskuteres. Det er brukerne som generelt styrer denne tråden med tanke på hva som diskuteres, men om det bryter noen av forumets og trådens regler vil moderatorer bryte inn. De kan også bryte inn hvis kvaliteten på innleggene er for dårlige.

Regler:

• Forumets retningslinjer og nettikette gjelder også på denne delen av forumet.
  • Spamming er ikke lov! Postene skal hahøy kvalitet selv om de ikke tar opp store ting.
  • Support er ikke lov!

Andre spesielle regler:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
  • Det er ikke lov å poste god-nattlister der man ramser opp haugevis med personer man vil si natta til.
  • Tøsing er ikke lov. Jeg anbefaler PM + MSN.
  • Det skal ikke diskuteres hvor mange poster man har i Siste Ordet eller i Off Topic generelt.
  • Veldig interne samtaler der kun ett fåtall har noe å si til er ikke lov. Slikt kan holdes på MSN/IRC.

Om du har noe du lurer på angående reglene kan du kontakte meg eller andre moderatorer.

Merk! Forumet er ikke en rett, men et tilbud.

Brudd på reglene vil få konsekvenser.

Bruk rapporter-knappen hvis det er noe du ikke føler at passer inn i tråden.

Lenke til kommentar
Ønsker bare SO tilbake jeg.

Trenger ikke annet enn å følge retningslinjene til resten av forumet :) Blir bare stress om vi skal ha masse regler som til slutt bare blir iriterende.

Og nettopp derfor er det dere brukere som nå skal få bestemme reglene. Vil dere ikke ha regler er det opp til dere. Men da kan dere heller ikke klage om noen poster noe dere ikke ønsker i tråden. For eksempel strider ikke tøsing mot retningslinjene direkte hvertfall. Så om dere ikke går inn for en regel om det blir det isåfall lov og noe dere da ikke kan klage på i forumkafe-tråden i ettertid. Men da må ta opp i regeltråden for forumkafeen. ;) Det er dere som bestemmer hva som skal være lov og ikke lov utover retningslinjene. Nå er det allerede igang en avstemning som tyder på at support i rendyrket form ikke blir lov.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...