tom waits for alice Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Jeg bare spør jeg... Etter at Siste Ordet 6 ble stengt for fem måneder siden til almen bestyrtelse har det pågått en diskusjon om en arvtager, og hvilke regler en slik tråd skulle ha. Denne diskusjonen genererte 40 sider med krav om en snarlig løsning i tråden Stenge Siste Ordet for godt? Hva syns du? Det var flere av dere som uttrykte et ønske om selv å få bestemme reglene i en slik tråd. Vel, til tross for at saksbehandlingen sikkert hadde blitt stemplet godkjent av Sir Humphrey Appleby, kunne vi for et par uker siden si med Kielland: «Vi kommer sent -- Hr. Kunsel! men vi kommer godt!» Da bestemte vi oss nemlig for å åpne Forumkaféen, en sosial tråd der dere skulle få bestemme reglene! Correctomundo, undertegnede og resten av modteamet har bestemt å ta dere på alvor og gi dere det dere ba om, nemlig styringsrett over deres egen tråd. Her blir det (utover retningslinjene, som selvsagt gjelder i kaféen også) dere som bestemmer, og vi kommer ikke til å tre særregler ned over hodet på dere. Som sagt så gjort: Vi postet en egen tråd under tilbakemeldinger der dere skulle få lov å diskutere dere frem til reglene for kaféen. Den tråden postet Fredrik her: Tilbakemeldinger til Forumkaféen - Kollektive avgjørelser, tilbakemeldinger og regelverk, og postet linker til den i flere relevante kategorier, blant annet her i OT-baren. Så satte vi oss ned og gledet oss til at dere skulle gjøre nettopp det, bestemme reglene for SOs arvtager slik dere hadde bedt om å få gjøre. Tråden er allerede opprettet, den ligger i den nye kategorien Sosialt og venter bare på disse reglene før den blir åpnet. Men en uke senere er det med unntakt av 4-5 brukere ingen av dere som har brydd seg. Her er knapt noe å stemme over så langt, og hadde ikke enkelte mods svart der hadde det ikke vært noen diskusjon rundt de forslag somer kommet. Så da spør jeg: Hvorfor ikke? * Er det ingen som har sett tråden under tilbakemeldinger? * Leser dere ikke kunngjøringene på toppen av siden her, hvor det står "Kunngjøring: Forumkaféens tilbakemeldingstråd er åpen! * Var det ingen som skjønte at "Forumkaféen, en tråd for uhøytidelig prat om løst og fast av sosial karakter" var arvtageren til SO, så derfor brydde dere ikke om å svare? * Eller har dere funnet ut at dere ikke hadde lyst på noen SO allikevel? Eller kanskje dere ikke har lyst på noen regler, og tror at hvis dere ikke sier noe, så blir det heller ingen regler? Vel det stemmer delvis. Hvis dere ikke bestemmer at for eksempel support skal være forbudt i tråden, så blir det heller ikke forbudt. Men det betyr ikke at tråden blir anarki dersom dere ignorerer regeltråden. Retningslinjene vil fortsatt gjelde. Og vi kommer til å passe på dere. Men det betyr at dere ikke kan beklage dere over poster som dere ikke liker. Vil dere ikke ha support, tøsing eller annet så er den eneste muligheten å være aktive i Tilbakemeldinger til Forumkaféen - Kollektive avgjørelser, tilbakemeldinger og regelverk, og være med å bestemme hvilke type poster som skal være forbudt i tråden. Vi vil gjerne ha kaféen "open for business" så snart som mulig, men nå er det altså ikke lenger oss det står på, men dere. Derfor denne lille utfordringen. Dere må gjerne post her i tråden for å svare på spørsmålene jeg stiller over, men hvis dere vil ha kaféen opp å gå er det lurere om dere tutler dere over til Tilbakemeldinger til Forumkaféen - Kollektive avgjørelser, tilbakemeldinger og regelverk og gjør deres synspunkter kjent. Geir Endret 16. desember 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Har ikke sett tråden jeg.... Og joda jeg leser kunngjøringene på toppen av siden.k Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Tss, hvis SO = Arbeid så er det klart at dere ikke vil få folk til å gjøre noe . Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg ønsker tråden tilbake Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Med den siste tråden friskt i sinnet forstår jeg godt at folk ikke bryr seg. Det var en idiotmagnet av dimensjoner. Endret 16. desember 2007 av Skarstad Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 SO må åpnes før jul! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 SO må åpnes før jul! Da må dere skynde dere over i regeltråden og få reglene på plass. Nå, med en gang! Geir Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hvis dere ønsker Forumkafeen åpnet, hvorfor kommer dere ikke med innspill i tilbakemeldingstråden? Det hjelper ikke å si, "Vi vil ha SO!" når dere ikke gidder å ta dere bryet med å diskutere reglenefor den nye tråden! Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Nå har jeg nå bidratt litt, selv om jeg aldri har brukt SO tidligere. Jeg må også innrømme at jeg ikke leser kunngjøringene. Kanskje jeg burde begynne å gjøre det? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hvis dere ønsker Forumkafeen åpnet, hvorfor kommer dere ikke med innspill i tilbakemeldingstråden? Det hjelper ikke å si, "Vi vil ha SO!" når dere ikke gidder å ta dere bryet med å diskutere reglenefor den nye tråden! Eneste grunnen til at jeg ikke har postet i nevnte tråd er at når jeg oppdaget den så hadde noen allerede sagt det jeg ønsket å si. Da ser jeg ikke noe vits i å bare poste "Agreed " Eller "ÅPNE KAFEEN NÅ! " Skal jeg poste så må de være noe fornuftig jeg skal ha å si (denne regelen bortfaller på fylla ) og ikke bare spam, spam, spam, spam, eggs and ham. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Sticky, så flere brukere får med seg denne. Geir Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Sticky, så flere brukere får med seg denne. Geir Jeg bruker faktisk ikke å få med meg tråder som er sticky, bruker ikke å legge merke til dem. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tomat-Ulf skrev en finfin førstepost til "det nye SO" han, men ble den videre diskutert eller tatt opp i styret? Nei. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tomat-Ulf skrev en finfin førstepost til "det nye SO" han, men ble den videre diskutert eller tatt opp i styret? Nei. Hva vet du om det? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tomat-Ulf skrev en finfin førstepost til "det nye SO" han, men ble den videre diskutert eller tatt opp i styret? Nei. Hva vet du om det? I r h4x Neida, det vet jeg ikke, men jeg synes innlegget hvor han posta det ikke ble noe stor diskujson om, når det var et fullverdig førsteinnlegg til "det nye SO" imo Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 For min del er førsteinnlegga i alle tråden alt for lange til at jeg orker å lese dem. Hadde jeg blitt servert et enkelt avsnitt og ikke en novelle om emnet hadde jeg nok svart. Og når førsteinnlegget er på flere skjermelengder langt føler jeg at det er teit av meg å kun svare "ja, jeg vil ha et nytt SO". Jeg innbiller meg at man må gi lange og utdypende svar, noe jeg ikke orker/gidder. Men kort svar: Joda, jeg vil ha et nytt SO. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 For min del er førsteinnlegga i alle tråden alt for lange til at jeg orker å lese dem. Hadde jeg blitt servert et enkelt avsnitt og ikke en novelle om emnet hadde jeg nok svart. Og når førsteinnlegget er på flere skjermelengder langt føler jeg at det er teit av meg å kun svare "ja, jeg vil ha et nytt SO". Jeg innbiller meg at man må gi lange og utdypende svar, noe jeg ikke orker/gidder. Men kort svar: Joda, jeg vil ha et nytt SO. Eeeehm. Vi er ikke interessert i om du vil ha et nytt SO eller ikke. Ikke for å være slem altså. Det vi er interessert i er hvilke regler dere vil ha i forumkafeen! Det tar søren meg ikke mer enn tre minutter å lese førstennlegget i tråden. Om det er for mye for deg får du heller la være å svare. Men om du tar deg de tre minuttene, og deretter bruker tre minutter til på svarene som er kommet til nå. For deretter å si hvilke regler du vil ha. Så blir kanskje forumkafeen åpnet før jul. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Tomat-Ulf skrev en finfin førstepost til "det nye SO" han, men ble den videre diskutert eller tatt opp i styret? Nei. Synes egentlig A-Jay sitt utkast var et bedre utgangspunkt... Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hva slags tråd er dette?Denne tråden er en generell chattetråd der vi diskuterer livets små og store gleder, sorger, hendelser ol. Du vil kanskje etter hvert legge kanskje merke til at det er en liten gjeng som henger mye her, men de fleste av de vil at du skal ta en del i det som diskuteres. Det er brukerne som generelt styrer denne tråden med tanke på hva som diskuteres, men om det bryter noen av forumets og trådens regler vil moderatorer bryte inn. De kan også bryte inn hvis kvaliteten på innleggene er for dårlige. Regler: Forumets retningslinjer og nettikette gjelder også på denne delen av forumet. Spamming er ikke lov! Postene skal hahøy kvalitet selv om de ikke tar opp store ting. Support er ikke lov! Andre spesielle regler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er ikke lov å poste god-nattlister der man ramser opp haugevis med personer man vil si natta til. Tøsing er ikke lov. Jeg anbefaler PM + MSN. Det skal ikke diskuteres hvor mange poster man har i Siste Ordet eller i Off Topic generelt. Veldig interne samtaler der kun ett fåtall har noe å si til er ikke lov. Slikt kan holdes på MSN/IRC. Om du har noe du lurer på angående reglene kan du kontakte meg eller andre moderatorer. Merk! Forumet er ikke en rett, men et tilbud. Brudd på reglene vil få konsekvenser. Bruk rapporter-knappen hvis det er noe du ikke føler at passer inn i tråden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg