viste19 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hei =) Reinstalerer en pc jeg har reinstalert før uten problem. Gikk på boot menu og fant Cd rom ( Som jeg ikke finner nå :S ) .. slettet gamle windows og instalerte. Når jeg kåm inni det "Blå'e bakgrunnsplassen (Lixom ikke bios og gammel svart bakgrunn ) så kommer det opp: Velg fra en plass du vill copiere over Windows service pack 1 fra.. så står det Massegreier. Langt inni CD-en trykker ok.. ingenting skjer..akkuratt som om jeg ikke trykket ok.. Trykker jeg avbryt kommer det bare ERROR greier og jeg må restarte PC-en ( CTRL + ALT + Delete ) ... ok starter det samme på ny..velg en plass.... Har bare muligheter å velge fra Floppy A. ( diskettstasjon ) .. og Cd romme ... Så hvordan får jeg tak i service pack 1 ? den har jo vert på cd en før og jeg har ikke rørt cd en.. ( Sist gang spurte pc en ikke om servicepack..bare kjørte på fullt =) Har spurt en dataproff og han sier jeg enten må prøve å rense cd en ( Dopapir ) eller kanskje rammbrikkene har noe med det å gjøre ( Sist gang jeg reinstalerte var di i ) ... ellers skulle han komme åpp i mårå.. Kan dere hjelpe meg =) Takker for svar ! Endret 17. desember 2007 av viste19 Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Skal normalt ikke trenge noen service pack når du reinstallerer, windowsupdate fixer dette etterpå. Har du satt cdrom som første boot device i bios? Booter du fra windowcd'en? Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Skal normalt ikke trenge noen service pack når du reinstallerer, windowsupdate fixer dette etterpå. Har du satt cdrom som første boot device i bios? Booter du fra windowcd'en? Første boot er Diskett stasjonen som ikke er koblet til. Jeg har ein dvd stasjon og en cd stasjon i .. biosen finner ingen av de ? har skjekket Ide ledningene , strømmen og alt ? ( Tror ikke det er ledningene. Den første stopper på dvd stasjon... enden av ledningen på cd stasjon. Men når jeg reinstalerte fant jeg IDE Cd stasjon . Nå kan jeg ikke finne den ? WTF ? noen forslag. D står han vil ha windows service pack 1. Hvordan virker det hvis jeg booter fra harddisk ? Ligger en Zip/rar mappe der som jeg bare kan boote av eller ? Konne jo prøvd det ? tatt ut lager harddisken og limt inn windows zip/rar folder på D en og sotte den inn igjen ? Eller Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Du må boote fra cd, prøv å koble vekk den ene cd/dvd stasjonen. Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Du må boote fra cd, prøv å koble vekk den ene cd/dvd stasjonen. Ah takk. Tror jeg har jor det før jeg kobla i den andre nå nettåp ) Men på IDE beltene står det drive 1 , 2 etc..har det noe å si da ? Lenke til kommentar
viste19 Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Løst: kobla av dvd stasjonen og jor IDE cd stasjonen som master Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå