Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

LØST: Windows Service Pack 1 på cd ? Dvd / cd stasjon problemer finner ikke cd stasjon plutseligt

Anbefalte innlegg

Hei =)

Reinstalerer en pc jeg har reinstalert før uten problem. Gikk på boot menu og fant Cd rom ( Som jeg ikke finner nå :S ) .. slettet gamle windows og instalerte. Når jeg kåm inni det "Blå'e bakgrunnsplassen (Lixom ikke bios og gammel svart bakgrunn )

så kommer det opp: Velg fra en plass du vill copiere over Windows service pack 1 fra.. så står det Massegreier. Langt inni CD-en trykker ok.. ingenting skjer..akkuratt som om jeg ikke trykket ok.. Trykker jeg avbryt kommer det bare ERROR greier og jeg må restarte PC-en ( CTRL + ALT + Delete ) ... ok starter det samme på ny..velg en plass.... Har bare muligheter å velge fra Floppy A. ( diskettstasjon ) .. og Cd romme ...

Så hvordan får jeg tak i service pack 1 ? den har jo vert på cd en før og jeg har ikke rørt cd en.. ( Sist gang spurte pc en ikke om servicepack..bare kjørte på fullt =)

Har spurt en dataproff og han sier jeg enten må prøve å rense cd en ( Dopapir ) eller kanskje rammbrikkene har noe med det å gjøre ( Sist gang jeg reinstalerte var di i ) ... ellers skulle han komme åpp i mårå.. Kan dere hjelpe meg =)

Takker for svar !

Endret av viste19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal normalt ikke trenge noen service pack når du reinstallerer, windowsupdate fixer dette etterpå. Har du satt cdrom som første boot device i bios? Booter du fra windowcd'en?

Første boot er Diskett stasjonen som ikke er koblet til. Jeg har ein dvd stasjon og en cd stasjon i .. biosen finner ingen av de ? har skjekket Ide ledningene , strømmen og alt ?

( Tror ikke det er ledningene. Den første stopper på dvd stasjon... enden av ledningen på cd stasjon. Men når jeg reinstalerte fant jeg IDE Cd stasjon . Nå kan jeg ikke finne den ?

WTF ? noen forslag. D står han vil ha windows service pack 1.

Hvordan virker det hvis jeg booter fra harddisk ? Ligger en Zip/rar mappe der som jeg bare kan boote av eller ? Konne jo prøvd det ? tatt ut lager harddisken og limt inn windows zip/rar folder på D en og sotte den inn igjen ? Eller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...