svennand Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Lest litt rundt forbi der folk skriver at Q6600 og Xeon 3220 er en og samme prossesor. bare at Xeon 3220 har gått gjennom hardere testing, og er muligens litt bedre råmateriale (nærmere senter av flotte plata=P) MEN, overalt hvor jeg leter står det ingenting om at Xeon 3220 støtter Cool & Quiet funksjonen? Noen som kan bekrefte/avkrefte dette?? Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Cool & Quiet er AMD's teknologi. Men Intel har også en ganske lik teknologi, bare at den heter Speedstep(også kalt EIST)/C1E. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 hmm var det jeg trodde. Ble shipplet av info fra hardware.no =P så å si alle intel prosessorene i prisguiden er merket med cool & quiet=P En ting til: noen som vet om en Xenon 3220 vil fungere på dette hovedkortet: Gigabyte GA-X38-DQ6 http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=2665 Ser de ramser opp en drøss med prosessorer, men Xenon er ikke nevnt... dog om det er i utgangspunktet samme prosessoren så burde nå kortet gjøre det =P Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 hmm var det jeg trodde.Ble shipplet av info fra hardware.no =P så å si alle intel prosessorene i prisguiden er merket med cool & quiet=P En ting til: noen som vet om en Xenon 3220 vil fungere på dette hovedkortet: Gigabyte GA-X38-DQ6 http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...?ProductID=2665 Ser de ramser opp en drøss med prosessorer, men Xenon er ikke nevnt... dog om det er i utgangspunktet samme prosessoren så burde nå kortet gjøre det =P Er nok en bug i prisguiden det. CPUen skal funke greit på det hovedkortet ja. Lenke til kommentar
Nassuz Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har Xeon 3060@E6600 , Xeon 3070@E6700 og Xeon 3220@Q6600 og alle de funker på mine hk alle som en, Abit AB9 QuadGT (P965) Abit IX38 QuadGT (X38) Asus P5K (p35) Foxy Mars (P35) . Ingen problemer på noen hk, støtter hk C2D så funker Xeon også, MEN Intel vil ikke gå ut og si at Xeon støtter deres vanlige hk/chipset, det er politikken, i praksis så virker Xeon 3xxx serie likt som Vanlig C2D, min erfaring med de. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg har Xeon 3060@E6600 , Xeon 3070@E6700 og Xeon 3220@Q6600 og alle de funker på mine hk alle som en, Abit AB9 QuadGT (P965) Abit IX38 QuadGT (X38) Asus P5K (p35) Foxy Mars (P35) . Ingen problemer på noen hk, støtter hk C2D så funker Xeon også, MEN Intel vil ikke gå ut og si at Xeon støtter deres vanlige hk/chipset, det er politikken, i praksis så virker Xeon 3xxx serie likt som Vanlig C2D, min erfaring med de. er du fornøyd med å ha valgt xenon, verdt det liksom? er snakk om 350 kr i mellomlegg for å gå for Xenon. noe som i sin helhet ikke er mye penger, men det kunne vært 350kr på noe annet mer viktig liksom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå