vegjoh Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hei! Skal hjelpe en venn med å dele en isdn-forbindelse. Han har en stasjonær pc som har internett, og en bærbar pc som ikke har internett. Begge pcene har windows xp pro og er koblet i 100 megabit nettverk. Har søkt her på forumet og lest guiden "deling av internett". Har kjørt veiviseren på begge maskinene, og når jeg kobler opp forbindelsen på den stasjonære maskinen får jeg beskjed på den bærbare at forbindelsen er åpen. MSN starer, men jeg får ikke åpnet noen sider. IE vil bare koble til med ekstern tilkobling (via innebygd k56 modem). Alt fungerer normalt på den stasjonære. Er det noen som tror de vet hva jeg har gjort feil? Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hei!Skal hjelpe en venn med å dele en isdn-forbindelse. Han har en stasjonær pc som har internett, og en bærbar pc som ikke har internett. Begge pcene har windows xp pro og er koblet i 100 megabit nettverk. Er det noen som tror de vet hva jeg har gjort feil? Mvh Vegard Johansen Har du prøvd og sette opp den bærbare til og aldri slå et nummer i Ie? Lenke til kommentar
vegjoh Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Hei! Ja, prøvde det nå. Da får jeg bare beskjed om at "du arbeider i frakoblet modus" eller noe sånt ... Noen andre som har forslag? Mvh Vegard Johansen Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 På den pc-en med isdn tilkobling: Start meny -> settings ->Control panel -> network connections -> properties på internet connection-en -> advanced -> allow other network users to.... på pc-en uten isdn: Slett evt dial-up -"ting" Vertfall d eg har gjort, mens eg vente på at Lyse sga legga fiber inn t meg! Lenke til kommentar
m`K Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Du må ha på Never dial i internett konfigurasjonen din. Har du på internet connection sharing i properties på selveste dial up ikonet oxo? Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 får den bærbare pc'n din riktig IP & dns via DHCP? Lenke til kommentar
rodmixture Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Internet otions -connections-lan settings-automatically detect settings. Gi hoved maskinen en fast ip adresse.fec 192.168.00.1 Så burde det vere løst håper jeg. Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 og kjør proxy på laptopen! Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Enda det er så mange Flinke datagutter her så er det ingen av dere som kan noe om Linux...? Dele ISDN: Du trenger: Gammel 386 (Eller noe ignende) Med diskettstasjon. ISDN kort, Nettverkskort Noen Som kan linux eller som klarer å laste ned et boot image (laget i linux) til en diskett RJ45 kabler og Hub/switch.. legg inn driverene til nettverkskortet og ISDN kortet på Linux floppyen, putt den i 386'en stapp i nettverkskortet og ISDN kortet, plugg i kablene og koble alt til Svitchen/huben, og ISDN i veggen.. Start 386'ern:) 64/128... Jiiiiiha.. Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hva i F*** skal han med linux når han har isdn? jau, jeg kan linux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå