Ravenous Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 I sommer kjøpte jeg en Compal IFL91 med Vista Home... Lite fornøyd med OS'et, bl.a fordi jeg av og til fikk opp meldingen "Windows Utforsker har sluttet å fungere" når jeg skulle åpne dokumenter eller bilde-mappa. Prøvde å formatere og installere XP, men enkelte drivere ville visst ikke fungere helt sammen med det..derfor gikk jeg tilbake til Vista igjen for noen dager siden. Nå når jeg bruker enten Firefox eller IE, så får jeg opp samme feilmelding som tidligere, at de slutter å fungere. Får ikke noe løsning på det heller, må bare lukke programmene. Noen ganger skjer dette hvert 2. minutt, andre ganger litt sjeldnere. Hva i all verden kan jeg gjøre mot dette? fryktelig irriterende! Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Kom også på et annet problem som har irritert meg en stund... Hvis laptopen står kun på batteri, så låser den seg når man putter i strømkabelen. I tillegg skrur skjermen seg av etter en liten stund, og nekter å skru seg på. Samme skjer hvis jeg legger ned lokket når den står på batteriet, skjermen nekter å slå seg på når jeg åpnet lokket igjen... Hjelp? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Finn og last ned nyeste drivere til ting på pcen. Kjør windows update helt ut. Eventuelt reinstallere vista. Utover det - søk på feilmeldingene du får opp, eventuelt se om det finnes et forum for pcn eller merket ditt. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Høres ut utgangspunktet ut som gamle eller manglende drivere ja. Men hvis alt av drivere er installert og oppdatert kan det jo være noe galt med maskinen også. Lenke til kommentar
rockingchair Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Yes, så dersom det øvrige ikke fungerer. Service. Vista eller ei, man skal da ikke selge maskiner som ikke fungerer når drivere og programvare er fullt oppdatert og fresh innstalert. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du kan jo oppgradere til XP. Det løser mange problemer. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 oppdaterte alle driverne når jeg installerte Vista, men det var ikke kommet noe nytt siden sommeren, og jeg hadde jo ikke browser-problemet tidligere. Har fundert på å prøve XP igjen, men det er da driverproblemet... Noen drivere måtte jeg krangle litt med for å få installert, til tross for at det var de riktige driverne, og notert å passe til XP. Det verste var Realtek driveren som ikke ville installere seg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Oppdatert BIOS da? Compal bør ha kommet med ny BIOS siden i sommer? Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Jepp, fant en BIOS update, men det funka ikke. Kom en høy pipelyd fra maskinen. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du skriver at du har prøvd å oppdatere driverne, men du skriver ingenting om at du har oppdatert maskinen via Windows Update. Maskinen din bør oppdateres helt før du virkelig begynner feilsøkingen. Hvis du fortsatt får mange feil bør du klage til stedet du kjøpte maskinen, dvs Multicom. Lenke til kommentar
Ravenous Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Beklager :-) Jeg har selvfølgelig oppdatert maskinen med Windows Update, har hele tiden forsøkt å finne nye oppdateringer, i håp om at noe kanskje kan hjelpe. Har vurdert å klage, men er usikker på om feilen virkelig ligger i maskinen...Virker jo som Vista er problemet.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå