Alte-to Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Som topic sier^^ Jeg har bare rundt 30mb overføring mellom 2 nye "sata-2" disker... litt tregt etter min mening. Så, hvordan kan jeg se om NCQ er aktiv etc? Kjører ikke RAID-0, da dette ikke funket med AHCI aktivert i bios :/ TA Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Som topic sier^^ Jeg har bare rundt 30mb overføring mellom 2 nye "sata-2" disker... litt tregt etter min mening. Så, hvordan kan jeg se om NCQ er aktiv etc? Kjører ikke RAID-0, da dette ikke funket med AHCI aktivert i bios :/ TA Nå er ikke jeg noen ekspert, men skal ikke NCQ være aktivert dersom AHCI er aktivert i BIOS? Har også forstått det slik at NCQ ikke kan aktiveres eller deaktiveres når Windows først er installert. Som sagt ikke noen ekspert på dette, så det hadde vært fint om noen andre kunne ha bidratt litt. Har lurt på det samme selv. Lenke til kommentar
Alte-to Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Det er aktivt i Bios ja. så satte jeg bare én HDD i når jeg installerte Windows Vista og formaterte den (disk som hadde stått i Raid-0) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå