Gå til innhold

Sort skjerm når jeg prøver dual view/clone

Stream

Anbefalte innlegg

Jeg har et 8800GT-skjermkort som har 2 DVI-utganger. Har koblet til en 22" LCD på utgang 1 med dvi-kabel, og nå prøvde jeg å koble til en 17" LCD med dvi->vga kabel.

Når jeg så går inn i Nvidia Control Panel viser den begge skjermene der og jeg kan velge Single, Clone og Dual View.

Men når jeg velger Clone eller Dual View og trykker "Apply" forblir 17-tommeren sort, og 22-tommeren blir også sort (begge får signal, men er helt sorte). Må restarte med "svenskeknappen" og starte opp maskinen igjen uten 17-tommeren tilkoblet for å få bilde igjen på 22-tommeren.

Noen som har opplevd noe liknende? Er det kanskje fordi den ene skjermen er tilkoblet med DVI->VGA overgang?

Kjører forøvrig Vista 64-bit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 8800GT-skjermkort som har 2 DVI-utganger. Har koblet til en 22" LCD på utgang 1 med dvi-kabel, og nå prøvde jeg å koble til en 17" LCD med dvi->vga kabel.

Når jeg så går inn i Nvidia Control Panel viser den begge skjermene der og jeg kan velge Single, Clone og Dual View.

Men når jeg velger Clone eller Dual View og trykker "Apply" forblir 17-tommeren sort, og 22-tommeren blir også sort (begge får signal, men er helt sorte). Må restarte med "svenskeknappen" og starte opp maskinen igjen uten 17-tommeren tilkoblet for å få bilde igjen på 22-tommeren.

Noen som har opplevd noe liknende? Er det kanskje fordi den ene skjermen er tilkoblet med DVI->VGA overgang?

Kjører forøvrig Vista 64-bit.

Nei, for jeg kjører 22'' på dvi og 17 på analog. Null problem det.

Kanskje du må endre oppløsningen?

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg har hatt akkurat samme problem :)

I dual mode får jeg kun svart hvit bilde. Tror dette problemet er relatert til tven du bruker.

Jeg løste det på følgende måte.

Når du ser svart hvit bilde på skjermen;

1) Høyre klikk på skrivebordet og velg egenskaper/properties

2) Velg så settings (tabben helt til høyre)

3) Endre color quality (sikkert ned) eg endret den fra 32bit til 16bit...

Funket for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...