Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Masse problemer med OS og spill. Treg oppstart osv..

Anbefalte innlegg

Opplever masse problemer med min ganske så nye PC. Jeg kjører windows vista og noen ganger er PCen veldig treg til å starte. Etter jeg skriver inn passordet kommer det en grå skjerm og det kan ta flere minutter før den er ferdig. Spill krasjer også med jevne mellomrom. Etter oppstart får jeg en feilmelding fra Zone Alarm om validation error av en fil i system32. Det virker som det bare blir mer og mer problemer uten at jeg gjør noe med PCen.

Når jeg starter opp nå får jeg følgende melding:

Det ble utført en uautorisert endring av Windows

Windows har funnet en endring som vil føre til begrenset funksjonalitet i Windows.

Når trykker meg videre og kommer til validering av Windows så virker det ikke. Jeg har også hatt en del trøbbel med CRC errors osv.

EDIT: Jeg restarta og da virket valideringen, men jeg fikk en ny melding angående uautorisert endring, denne gangen med:

Feil: 0xC004D401

Sikkerhetsprosessoren rapporterte en samsvarsfeil for systemfiler.

Endret av Xezutal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg nå prøver å starte CAll of Duty får jeg en ny melding om at Windows må valideres og "Windows Aero virker ikke".

Med en gang jeg leste dette tenkte jeg på noe problemer med driverne til skjermkortet. Forsøkt å installere de på nytt?

Lenke til kommentar

egenmontert eller fabrikk-ferdig pc?

kan være at du har glemt å installere diverse drivere til hovedkort og skjermkort. og Zonealarm sperrer kanskje Windows så du ikke kommer inn på valideringen. etter hvert kan da windows begynne å krangle.

se om det hjelper å fjerne zonealarm, legg inn drivere til hovedkort og skjermkort, gå inn på windows update og oppdater alt som finnes der.

hvis ingenting annet funker, formater og legg inn på nytt. kanskje det skjedde noe feil første gang du gjorde det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...