Gå til innhold

37" LCD-TV eller PLASMA som erstatter min 22" LCD-Monitor

mariusm69

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere monitoren min. Normalt ville man gå fra en 22" til en 26" eller 28".... men hva med 37" ?

Ser at LCD-TV & Plasma faller i pris.

Det som er minimum oppløsning er jo 1920 X 1080... men som jeg ser må man opp i minst 37" størrelse ved et "tv-kjøp" .

Spørsmålet er vel dette... blir 37" for stort ved "monitor bruk" og vil da en 1920X1080 oppløsning på en 37" med 0,5 meters avstand bli et antiklimaks ?

Noen som har erfaringer rundt dette... eller kanskje har tenkte det samme?

En 37" 1920X1080 LCD-skjerm koster fra 7 lapper+++

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+8745264

Bare du ikke kjøper en plasma til PC-bruk så går det meste fint. 0.5 meter fra en 37" er helt overkill. Anbefaler max 24" med f.eks. 1920x1200 på denne avstanden.

Lenke til kommentar

Hadden en Acer 26" som jeg ikke var helt 100% fornøyd med. Solgte den & gikk middlertidig til en Asus 22" inntil prisene faller.

En 24" nå vil ikke holde for meg. Har siktet inn en 28" fra Viewsonic som kanskje blir den nye skjermen... men en 37" hadde nok stoppet kjeften min for en stund ;-)

M

Lenke til kommentar

Husk at pixelene er relativt store på en 37''. Derfor kan de faktisk være ubehagelige å se på når avstanden er liten, dvs under en meter (sjekk i butikken). For PC-bruk (med avstander på 0,5 til 1 m) vil jeg påstå at skjermer over 26'' må ha 2560 x 1600 oppløsning.

Sats på en skjerm i størrelse 26 - 30'', om du ikke skal gå for et dualoppsett. Personlig kunne jeg aldri tenke meg å skifte ute mine to 20'' (1400 x 1050) med en 26 - 30''. Men det har primært med at disse er ideelle til min arbeidssituasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...