Gå til innhold

Bildekritikk: Sirkusbilde fra Finland

KristianW

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sirkusskole lærer i Finland. Begynte å fotografere for et halvt år siden. Sorin Sirkus har hvert år en stor forestilling før jul. Jeg har tatt bilder under både denne og en annen i høst. Her er et bilde fra igår som jeg liker godt. Første fotosession med ny (brukt) sigma 70-200 (Med frontfokus). Nelli som er fotsjonglør har det beste (sterkeste) lyset under forestillingen. Så jeg brukte bare iso640 på en 1D2

Endret av KristianW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte vinkelen, det rimer. Og lyset er topp. Faktisk må det ha vært et litt vanskelig bilde å ta, ser jeg for meg: lyskastere gir noe lys, men det er ikke akkurat høylys dag allikevel, og dette er et motiv med mye bevegelse. Godt jobba!

Syns bare det kom litt i veien at den ene artisten er rett bak den andre. De roter til hverandres konturer. Syns det er bra at begge to er der, men ideelt sett skulle jeg likt bedre om de ikke var helt på linje. Og croppepirkefingeren klør etter å skjære bort den øverste, oransje lyskasteren.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar

Takker for svar!

Skal prøve å croppet bort lyskasteren øverst i bildet. Det er nok sant det at de kommer litt oppå hverandre ja. Men jeg synes ikke det ser så værst ut ettersom hodet hennes dukker opp i vinkelen som dannes av beina til fotsjongløren. Hun bak er assistent. Eller i denne forestillingen en som kommer inn å forstyrrer. Vises bedre på noe av de andre bildene jeg har. Forestillingen heter "Phantom of the circus" eller "Sirkuksen kummitus" på finsk.

Synes det å ta bilder under et slikt show er en skikkelig utfordring. Selvsagt det å komponere osv. men også det å finne hvitbalanse, iso, lukker, blender, autofokusmetode og slikt. Dette pga. at lyssettingen forandres veldig. Lærerikt.

Takk til Torbjørn som fikk lagt inn bildet!

Endret av KristianW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...