Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC - Internett


Anbefalte innlegg

Til alle dere som bruker UPC (Chello) som internett.

 

Merker dere ikke at farten er "turbulens" opp og ned.

det varierer mye, og farten er relativ treeeg over laaang periode.

 

Da snakker jeg om en periode som har vært i over 1/2 år og kanskje mer.

 

Veit dere at for de som har "chello Plus" skal ha 1024 kb/s !!?

Dette er vel ikke blitt oppnådd.

 

Dere kan ikke mene og si at UPC er bra.

 

Jeg selv bruker det, og har aldri oppnådd over 700 kb/s..

Og det laveste jeg kom borti var rundt 60-70 kb/s.

 

Dette er helt utrolig at vi gidder og bruke UPC fortsatt.

 

Jeg skal skifte.

Og jeg mener dere burde også gjøre det... absolutt.

Kom igjen folks... kutt ut UPC og velg en som holder det de lover.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du skriver er sikkert korrekt i forhold til din plass/situasjon, men trenger ikke gjelde andre. UPC har mange noder rundt omkring og kvaliteten/stabiliteten på disse er svært varierende.

Selv har jeg i 3 år alltid hatt meget bra hastighet, men var i starten plaget av at forbindelsen brøt veldig ofte (korte brudd). Dette var bra i et par år før det nå de siste 6 månedene har vært mye avbrudd, ofte over mange timer.

 

Jeg har ventet med å skifte leverandør da jeg planlegger å bygge nytt. Jeg kommer imidlertid ikke til å velge UPC. Grunnen til dette er hastigheten ut som er altfor lav uansett abbonement, samt at irritasjonen over de siste 6 månedene med ustabil linje er stor.

 

Jeg kommer antagelig til å velge en SDSL løsning.

Lenke til kommentar

Men har du tatt kontakt med UPC og fortalt om dine problemer da? Vet det er lang ventetid og slikt men hvis UPC ikke får klager fra kunden sine så vet de jo ikke om problemet.

 

Jeg har svært vanskelig for å tro at dette problemet gjelder alle UPC sine kunder. Sansynligvis er det kun en liten konfigureringsfeil hos UPC eller en feil på kabel-tv nettet som forårsaker at dette oppstår hos noen kunder.

 

Oppfordring til alle som ikke er fornøyde:

 

- Ta kontakt pr. telefon eller e-post og forklar problemet på en sakelig måte uten å kjefte.

 

- Krev at du får en tilbakemelding innen feks. 1 uke der de forklarer hva de har gjort for å løse problemet og en ca. tidsanngivelse på når de tror problemet blir løst.

 

- Hvis det går lang tid tid (1-3 uker) uten svar eller uten en løsning på problemet, ta kontakt igjen og sett en tidsfrist (feks. 2 uker frem i tid). Krev at de må løse problemet innen den tid eller så tilbakeholder du betalingen for tjenesten til det er ordnet.

 

- Hvis de konkluderer at det ikke er noe feil på tjenesten så krev at UPC foretar en hastighetsmåling med en egen pc fra din bolig.

 

- Hvis denne målingen viser at hastigheten ikke er optimal så krev at du får tjenesten til en redusert pris siden du ikke får det du betaler for.

 

- Godtar de ikke dette så si opp abbonementet.

Lenke til kommentar
Har UPC selv og har hatt lagg og tubulens i perioder siden jeg fikk det, for ca 2 år siden. Har ikke noen andre alternativer og må leve med det. Prøv å bytt modem.

 

Det skal jeg love deg.. samme har jeg hatt.. så klart du har andre muligheter.

Du kan heller bytte til en annen nett-leverandør. bare det ikke er UPC.

Jeg har allerede sagt opp.

Lenke til kommentar
Det du skriver er sikkert korrekt i forhold til din plass/situasjon, men trenger ikke gjelde andre. UPC har mange noder rundt omkring og kvaliteten/stabiliteten på disse er svært varierende.

Selv har jeg i 3 år alltid hatt meget bra hastighet, men var i starten plaget av at forbindelsen brøt veldig ofte (korte brudd). Dette var bra i et par år før det nå de siste 6 månedene har vært mye avbrudd, ofte over mange timer.

 

Jeg har ventet med å skifte leverandør da jeg planlegger å bygge nytt. Jeg kommer imidlertid ikke til å velge UPC. Grunnen til dette er hastigheten ut som er altfor lav uansett abbonement, samt at irritasjonen over de siste 6 månedene med ustabil linje er stor.

 

Jeg kommer antagelig til å velge en SDSL løsning.

 

Okey... jeg forstår din situasjon...

Jeg regner med at jeg ikke er den eneste uansett.. sikkert flere andre har opplevdt dette.

 

kunne du forklare litt hva SDSL er og hvor kan jeg få informasjon om det.

Lenke til kommentar
Men har du tatt kontakt med UPC og fortalt om dine problemer da? Vet det er lang ventetid og slikt men hvis UPC ikke får klager fra kunden sine så vet de jo ikke om problemet.

 

Jeg har svært vanskelig for å tro at dette problemet gjelder alle UPC sine kunder. Sansynligvis er det kun en liten konfigureringsfeil hos UPC eller en feil på kabel-tv nettet som forårsaker at dette oppstår hos noen kunder.

 

Oppfordring til alle som ikke er fornøyde:

 

- Ta kontakt pr. telefon eller e-post og forklar problemet på en sakelig måte uten å kjefte.

 

- Krev at du får en tilbakemelding innen feks. 1 uke der de forklarer hva de har gjort for å løse problemet og en ca. tidsanngivelse på når de tror problemet blir løst.

 

- Hvis det går lang tid tid (1-3 uker) uten svar eller uten en løsning på problemet, ta kontakt igjen og sett en tidsfrist (feks. 2 uker frem i tid). Krev at de må løse problemet innen den tid eller så tilbakeholder du betalingen for tjenesten til det er ordnet.

 

- Hvis de konkluderer at det ikke er noe feil på tjenesten så krev at UPC foretar en hastighetsmåling med en egen pc fra din bolig.

 

- Hvis denne målingen viser at hastigheten ikke er optimal så krev at du får tjenesten til en redusert pris siden du ikke får det du betaler for.

 

- Godtar de ikke dette så si opp abbonementet.

 

Jeg har sagt ifra mange ganger.. resultat.. piss.

Tillegg når man ringer kunde service.. laang vente tid.. piss.

 

Så..l hva gjør jeg da ? kan jo ikke bare fortsette og klage.. farten still slow.

 

Har sagt opp.

Lenke til kommentar

Vi har UPC's Chello Plus, og jeg er ganske fornøyd med det. Hastigheten fungerer som den skal den! Nå er det en 768/128 linje (hvor IT-avisens speedometer viser ca 750), men skal oppgraderes til en 1024/256 i løpet av nærmeste fremtid.

 

Jovisst, nå har det vært litt nedetid (ca. en time per tre måneder), men ingenting å klage på.

 

Du som sliter med dårlig fart hos UPC har vel heller et mer lokalt problem. Det gjelder ikke alle UPC-kunder.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt kabel modem fra Telehor-Avidi i vel 1 år nå, og er svert missfornøyd. Det går ikke spille online, bare lagg og dritt, skyldes av lav og ustabil retur/upload. Uheldigvis får jeg ikke xDSL her jeg bor.

Jeg har ringt og klaget millioner av ganger, så vis det er noen her som har telenor og kan få annet anbefaler jeg at dere skifter, og ikke skaff telehor-avidi av noe slaks, de har ikke kompetanse for det de leverer.

De klarer ikke engang fikse problemet og sier jeg må si opp abonemanget er det eneste jeg kan gjøre <- dette er dårlig holdning og beviser bare hvor mye de egentlig suger.

Lenke til kommentar

Jeg har til tider hatt veldig store problemer med UPC.

Har i det siste vært mye ustabilt og masse nedetid.

12 desember stoppet nesten opplastingshastigheten opp (jeg har oppgradert opplastingshastigheten til 384kbit) og jeg begynte å klage. Jeg ringte hver dag og klaget, men ingenting skjedde. Kundebehandlerene sa bare at det ikke skulle være noe galt, men at de skulle legge til ei feilmelding alikavel. Når jeg da neste dag ringte igjen for å høre hvordan det gikk eller for å si at det fremdeles ikke virket fikk jeg samme svaret, og da la de inn ny feilmelding, ettersom den forrige ikke var der lenger.

Etter noen uker med telefoner gav jeg opp det, det nye nummeret koster jo atskillig mer å ringe til enn det gamle, og jeg er ikke intresert i å betale for å sitte å vente på kundebehandlere og høre på musikk i lange tider for så å ikke komme noe lenger alikavel.

Jeg sendte etter hvert en mail, men etter litt over ei ukes venting sendte jeg purring på denne. 3 uker etter dette fikk jeg svar.

Nå hadde jeg sendt mailer, ringt _mange_ ganger og klaget på IRC. Jeg var til og med nede på kontorene dems personlig og klaget (dagen etterpå oppgraderte de noe utstyr i området. det hjalp ikke, men de gjorde hvertfall noe).

Til slutt, etter ca. en og en halv måned fant de ut at det var problemer med en link mellom en router og en switch.......

 

UPC har ikke vært best nei og jeg venter bare på at det skal komme noen andre ISPer her slik at jeg kan si opp UPC og få noe som kanskje virker litt bedre...

 

Og dette er ikke første ganga jeg har problemer med UPC, telefoner til UPC har til tider utgjort en betydelig del av telefonregninga for å si det slik...

 

Men for all del, det har ikke bare vært problemer, har da hatt mang en god stund med UPC de 2 årene jeg har hatt det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...