Gå til innhold

betale KUN månedsavgift


Anbefalte innlegg

I dag begynner det å bli veldig gunstig å være telefoneier, for nå er det billig å ringe og man får nå med de fleste abonommentene, gratis SMSer. Men er du en såkaldt "proffbruker" av mobilen, det vil si at man har en PDAtelefon med windows mobile, eller en iphone, eller en symbian basert telefon. med andre ord, man har kontoret i lomma. Jeg har hatt smartphones de siste to årene og jeg er ikke en som trenger det for jobben sin del, men jeg vil surfe, motta og sende epost, og kanskje en videosamtale en skjelden gang.

 

Å gjøre det overnevnte er DYRT, altså skal man bruke GPRS (2G), EGDE (2.5G), eller UMTS(3G) så må man ut med en tusenlapp i måneden skal man bruke det effektivt, derfor ser man ikke folk gå rundt på gaten å har videosamtaler, eller sender og mottar epost på farten. Det vi trenger nå er et abonoment der man betaler 400,- i mnd, "and thats it", ikke noe oppstartsavgift, eller minuttpris, SMS kostnader, eller kilobyte pris på Eposten, og videosamtalen. KUN 400kr... og operatørene vil sikkert si: ÅNEI! vi har ikke råd til å ha et slikt abonoment på markedet. Vel la oss se på regnestykket, og vi bruker Netcom som et eksempel, de har 1,2 millioner abonnoment, og la oss si alle de ble konvertert til mine ønskelige spesifikkasjoner, da blir det:

 

400x1 200 000x12=480 millioner i måneden, og 5,76 milliarder i året!!! så kan vi sammenligne med hvis samme antallet hadde youngtalk:

200x1 200 000x12=2,88 milliarder i året.

 

Fri bruk etter å betale månedsavgift er ikke en dum idé, og det skal selvsagt kun gjelde innenlandssamtaler, og heller ikke Idol-stemming, ellet 1881-søking på sms, slike ting bør man faktureres for, og det samme gjelder sextelefon ringing, men å måtte betale for å skrafle i telefonen, motta epost og lignenede utgjør minimalt med utgifter i for dagens mobliloperatører, SÅ GI OSS HVA VI VIL HA!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er det du syter etter? Dette finnes da i dag. ;)

For proffbrukere tilbyr for eksempel NetCom fastpris på både tellerskritt og datatrafikk.

 

I januar kommer det også en operatør som vil gi deg som privatperson mulighet for å få fastpris til 398,- i mnd. Men du får ikke 3g dessverre.

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar
Hva er det du syter etter? Dette finnes da i dag. ;)

For proffbrukere tilbyr for eksempel NetCom fastpris på både tellerskritt og datatrafikk.

 

I januar kommer det også en operatør som vil gi deg som privatperson mulighet for å få fastpris til 398,- i mnd. Men du får ikke 3g dessverre.

 

Var det proffmarkedet han etterspurte? Han skrev da ettertrykkelig at det var privat han ønsket seg dette, da han ikke hadde behov for dette i jobbsammenheng. Og det var vel 3g han ønsket seg? Men hvem er det som kommer med fastpris til 398,. i Januar, uten 3g?

Lenke til kommentar
Var det proffmarkedet han etterspurte? Han skrev da ettertrykkelig at det var privat han ønsket seg dette.

 

Er du medlem av en eller annen organisasjon så får du kjapt et bedriftsabonnement. Det være seg NAF, studentforeninger, borettslag, fordelsprogram, osv. Er utrolig hvor mange organisasjoner som har avtaler med de to store.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Til og med NwN har jo forstått at 3G er noe folk vil ha.

-snubbel

Å, nei du. De har visst det hele tiden, at UMTS er fremtiden, men de har bare sittet med is i magen og ventet på rette tidspunkt for å skaffe seg lisensen. Geir Løvnes slutter ikke i NetCom for å drive med bare GSM.

Lenke til kommentar
Var det proffmarkedet han etterspurte? Han skrev da ettertrykkelig at det var privat han ønsket seg dette, da han ikke hadde behov for dette i jobbsammenheng. Og det var vel 3g han ønsket seg? Men hvem er det som kommer med fastpris til 398,. i Januar, uten 3g?

Har du lest hva han spør etter?

Men er du en såkaldt "proffbruker" av mobilen, det vil si at man har en PDAtelefon med windows mobile, eller en iphone, eller en symbian basert telefon. med andre ord, man har kontoret i lomma. Jeg har hatt smartphones de siste to årene og jeg er ikke en som trenger det for jobben sin del, men jeg vil surfe, motta og sende epost, og kanskje en videosamtale en skjelden gang.
At han ikke trenger det i jobben betyr ikke at ikke et bedriftsabonnement ville være rette valget for hans bruk! Poenget er allikevel at det han etterspør er tilgjengelig.

 

Ja det stemmer at MTU kommer med et privatabo i januar med fastpris. 3G vil ikke være tilgjengelig til å begynne med, men det vil vel være en vurderingssak etter hvert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Ja det stemmer at MTU kommer med et privatabo i januar med fastpris. 3G vil ikke være tilgjengelig til å begynne med, men det vil vel være en vurderingssak etter hvert.

Hm... Hvilket nett skal de bruke til 3G? Den eneste som har 3G-lisens og som vil leke med MTU er vel 3? Hvis ikke NetWorkNorway kjøper MTU også, da...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

WOW!!! jeg forventet ikke SÅ mye svar:P

 

For å gjør en ting klart så er SAMTLIGE abonnoment som tilbyr 3G, basert på at man skal betale per byte, dette er idiotisk, samtidig er det makstak for dataoverføring per dag, og det er INGEN abonnoment som tilbyr GRATIS ringing, man får gratis ringing til familien, og alle nummer som har samme operatør, men når 1/3 av abonomentene er netcom, 1/3 Telenor(eller deres datterselskap: djuice, chess, osv), og 1/3 er andre som Ventelo, og endel bittesmå selskaper som akkurat har begynnt, så vil det si at bare hver tredje mobilnummer man ringer er gratis.

 

Men INGEN selskaper (in Norge) vil starte noe slikt, og det ble nevnt at for bedriftsmarkedet eksisterer det abonnoment med fastpris, MEN disse har et tak, om det er 500kr/1 000kr i måneden før man betaler tellerskritt, (skulle man gå over disse makstakene er det ofte skyhøye minuttpriser).

 

jeg vile ha et GRATIS abonnoment, hvertfall gratis å bruke, og ikke noe med max 1Megabyte per dag, (som er det netcom, (min operatør), tilbyr meg).

 

I dagens SUPERTEKNOLOGISKE hverdag så lever teleoperatørene på 2G nivået, når det kommer til tjenestetilbud, og prising, og det, bare ett år fra de første 4G telefonene er anslått å treffe markedet. og det i VERDENS mest utviklede land innen telekommunikasjon!!?!!

 

Fri bruk av telekommunikasjon er ikke ulogisk, uøkonomisk, eller noe som helst negativt med, hvis det i dag ble startet et slikt selskap med den ideen ville de stjele en stor andel av markedet, selvsagt ville de andre, og mye større, selskapene kreve så mye for det nye selskapet å ha kryss-operatør samtaler at det selskapet som tilbød gratis bruk, ville enten kreve skyhøye månedsavgifter, eller gå konkurs, (dette skjedde da chess startet og tilbød SMSer til bare noen få øre per sms, da sa telenor at det ville koste Chess 40ører å bruke deres sendere per sms, og vips man måtte betale 58øre per SMS hos chess.

Lenke til kommentar
og det i VERDENS mest utviklede land innen telekommunikasjon!!?!!

Sakte nå. Vi er ikke så lang foran. Vi er godt "oppi der" i toppen, men hvis du har vært en tur i asia, mer nøyaktig Sør-Korea/Japan, så vet du at vi hvertfall ikke er på noen av de første to plassene.

 

Ellers er det noe fornuftig i det du sier, men jeg tror ikke det kommer med det første. Noe av det har allerede kommet.

Lenke til kommentar
WOW!!! jeg forventet ikke SÅ mye svar:P

Men INGEN selskaper (in Norge) vil starte noe slikt, og det ble nevnt at for bedriftsmarkedet eksisterer det abonnoment med fastpris, MEN disse har et tak, om det er 500kr/1 000kr i måneden før man betaler tellerskritt, (skulle man gå over disse makstakene er det ofte skyhøye minuttpriser).

Neida... Med NetCom Busines Talk abonnementene kan du kjøpe tilleggstjenesten "Fastpirs" Da får du hele 3000 minutter eller 50 timer i mnd til alle telefoner i Norge, minus selvfølgelig betalbare tjenester som opplysningen, frøken frekk osv... Du betaler kun oppstartsavgift på samtalene. Legger du på tjenesten Connect på toppen av dette får du fri bruk. Fastpris finnes i fire varianter: Fastpris NetCom, fastpris Mobil, fastpris fasttelefon og fastpris Total som inkluderer alle de tre første ;)

 

Kommer du over de 3000minuttene, koster det deg 39øre per minutt. pluss mva så klart.

 

Jeg har dette selv, vel og merke uten Connect da jeg har dette utenom på et eget nummer. Jeg synes det er mye mer praktisk med et frittstående 3G modem til PC. Jeg bruker Exchange mail, og en epost er typisk 1,5kb. Jeg surfer ikke så mye så jeg har datatrafikk for kanskje 100kr i mnd.

Endret av TheScirocco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Fastpris finnes i fire varianter: Fastpris NetCom, fastpris Mobil, fastpris fasttelefon og fastpris Total som inkluderer alle de tre første ;)

Hvor har du dette fra? Sånn som det er presentert på NCs hjemmside ser det ut som om fastpris inkluderer alle tre typer samtaler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hvor har du dette fra? Sånn som det er presentert på NCs hjemmside ser det ut som om fastpris inkluderer alle tre typer samtaler.

Dette får jeg fra Business Online som er bestillingsverktøyet til NetCom. Fastpris Total inkluderer alle men selvfølgelig ikke overprisede samtaler! ;-)

Den har ikke jeg tilgang til, så jeg skal ikke utfordre deg der. Men bare for å sjekke at jeg har oppfattet deg riktig, dreier det seg altså om tre forskjellige produkter, med egne priser? Hva er prisene, i tilfelle?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
jeg vile ha et GRATIS abonnoment, hvertfall gratis å bruke, og ikke noe med max 1Megabyte per dag, (som er det netcom, (min operatør), tilbyr meg).

Netcom connect premium er en tilleggstjeneste til ditt abb. som gir deg, guess what, ulimited gratis nettilgang via mobilen.

 

ja ok, så la oss se på økonomien i dette:

 

jeg har youngtalk, (skal aldri ha det igjen), med SMSmania, skal i tillegg ha connect premium, men siden jeg ikke kan få "venner" som tillegg, betaler jeg fortsatt 1,50 per minutt, for å ringe til ALLE telefonnummer i Norge. så det blir:

 

200+200+500=900kr

 

Dette er et poeng i seg selv. Jeg kan ha et billig abonoment, men det er dyrt å bruke. Jeg kan ha 2000 gratis sms'er i tillegg. Vi må heller ikke glemme internett, det blir og noe i tillegg. alle abonomentene er laget slik at man må velge EN ting som er billig, evt. gratis, men alt annet er da dyrt...

Lenke til kommentar
og det i VERDENS mest utviklede land innen telekommunikasjon!!?!!

Sakte nå. Vi er ikke så lang foran. Vi er godt "oppi der" i toppen, men hvis du har vært en tur i asia, mer nøyaktig Sør-Korea/Japan, så vet du at vi hvertfall ikke er på noen av de første to plassene.

 

Ellers er det noe fornuftig i det du sier, men jeg tror ikke det kommer med det første. Noe av det har allerede kommet.

 

produktene prøves ut, masseproduseres, osv, men mange av teknologien utvikles i labratorier ved Norske universitet, og bedrifter som sammarbeider med dem. Og vi har absolutt verdens MEST utbygd kommunikasjonsinfrastruktur, (helsikkens Norsk grammatikk, som krever så hinsides lange sammensatte ord:P).

 

De landene du referer til er på lik linje med USA, feil å sammenlingne Norge med. kansje vi har noe fellestrekk med jaban men, faktumet er at befolkningen i de asiatiske landene bor i tette byer som går i høyden og ikke i bredden, og det er lettere å dekke store prosentandeler av befolkningen for MYE mindre penger enn det vi trenger i store utstrakte Norge. Og USA har nesten ingen dekning for UMTS. til og med SMS, og MMS er ikke tilgjengelig i mange stater, og hos enkelte teleoperatører. Vi nest høyest prosentandel mobiltelefoner her i Norge, bare svenskene har flere telefoner pr. innbygger. og det er jo ikke akkurat slik at vi ikke har dekkning, det er faktisk så bra dekkning her i landet at når vi finner en tunnel som det IKKE er dekkning i blir vi overasket. Så ikke kom her å diss mitt kjære Norge;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...