Gå til innhold

Håndball en kvinneidrett?

XanderX

Anbefalte innlegg

Det kommer jo av at kvinnene gjør det bedre enn mennene i håndballen. Men, alle som har brukt litt tid på å se herrene spille fotball, ser at det krever enorm fysisk og psykisk styrke. Så kan ikke si jeg, etter noen timer foran TVen med håndball, synes det er noe spesiell kvinnesport. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere som sier at håndball er for pyser, osv.. men Håndball er mye mer fysisk krevende en f.eks. fotball. (der drittpreiket kommer fra som oftest) Jeg synes Dame og Herre håndball står helt nøytralt imot hverandre, at det er like gøy å se på herre som kvinner. Men selv om håndball er mer krevende en fotball, hvem blir oftest skadet? jo, det er fotballspillere.

Lenke til kommentar
Jeg er gutt og spiller Håndball, det er mange som sier at dette er en kvinne idrett.

jeg blir litt irritert på disse.

hva mener dere?

Håndball er ingen kvinnesport. Tvert i mot. Hva tror dere hadde skjedd om en ussel fotballspiller hadde kommet innpå en håndballbane? Det er jo dette som er skikkelig kampsport, med masse kropskontakt, men i fotball kan man løpe rundt som en flokk med sauer, og bare være "kose-kamerat". Fotball er for jenter!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Håndball er definitivt en ekte guttesport selv om det også er en jentesport

mange mener at det er feminimt å spille innendørs og ikke utendørs. Hvorfor spilles det innendørs? dette er det flere grunner, og mange rare meninger om. Dekket er en del av grunnen, oppmerkingen blir enklere (slipper å merke som fotball), bedre fart på innendørs dekket, mer tempo, og ikke minst spiller klisteret en rolle. spiller man med klister utendørs, som man gjør på partille blir ballen fort full av kunstgresskuler og dritt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Håndball er definitivt en ekte guttesport selv om det også er en jentesport

mange mener at det er feminimt å spille innendørs og ikke utendørs. Hvorfor spilles det innendørs? dette er det flere grunner, og mange rare meninger om. Dekket er en del av grunnen, oppmerkingen blir enklere (slipper å merke som fotball), bedre fart på innendørs dekket, mer tempo, og ikke minst spiller klisteret en rolle. spiller man med klister utendørs, som man gjør på partille blir ballen fort full av kunstgresskuler og dritt.

Håndball kan ikke kalles dameidrett. Det er nesten like mange menn som kvinner som spiller håndball. Hvis du ser på en håndballkamp så ser du at håndballspillere løper og beveger seg 10ganger så mye som fotballspillere, håndball er en utholdene og en røff sport. Tempoet på en håndballbane kan ikke sammenlignes med et gå tempoet som er på en fotballball bane. Håndball kan ikke sammenlignes med fotball hvor spillerne detter som fluer og må ut av banen fordi de har fått seg en liten trøkk.. Så de som mener at Håndball er en kvinneidrett sier egentlig at kvinner er mer utholdene og sterkere fyskisk enn de som spiller fotball og klager på alt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg er gutt og spiller Håndball, det er mange som sier at dette er en kvinne idrett.

hva mener dere?

De som sier at håndball er en damesport, kan gå å knulle seg i anus! det er det ikke, er det noe som er jentesport, er det fotball. selv om det er mange flere som spiller fotball og syntes det er fett, betyr ikke det at det er kjemep mandig?

I fotball kan en spiller ta på en annen og han legger seg ned og ¨griner¨. er ikke noe mandig med deg. Mens i håndball er jo myyye tøfere, det finnes jo nesten ikke filming i håndball. jeg er på regionalt landslag, når man er der, da er det litt mer mann!

Lenke til kommentar

hva mener dere?

De som sier at håndball er en damesport, kan gå å knulle seg i anus! det er det ikke, er det noe som er jentesport, er det fotball. selv om det er mange flere som spiller fotball og syntes det er fett, betyr ikke det at det er kjemep mandig?

I fotball kan en spiller ta på en annen og han legger seg ned og ¨griner¨. er ikke noe mandig med deg. Mens i håndball er jo myyye tøfere, det finnes jo nesten ikke filming i håndball. jeg er på regionalt landslag, når man er der, da er det litt mer mann!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

MIN mening:

Grunnen til at det blir kaldt for kvinneidrett er kvinner dominerer i flertall når det kommer til håndball.

Uansett, så syns jeg dette er en av de mandigste ballsportene som er laget, fordi å se på menn som spiller (På min egen alder) Er det råeste jeg har sett. Det ender alltid opp med knuffing, aggresjon og nesten slåsskamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...