Gå til innhold

Hybrid klassene i PvE og PvP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå gidder jeg ikke denne tråden lenger. Du lager en tråd hvor du skryter av speccet ditt, også avfeier du all kritikk mot speccet etterpå.

Hehe, jeg prøvde å starte ut med å si at det ikke skulle bli en tråd om skryting av sitt eget specc. Men dere tok det feil, som jeg også skrev at var min feil siden jeg la fram topicet på helt feil måte.

Jeg har tatt imot kritikk, men jeg har ikke fått mye bra kritikk slik som ArchEnemY gav meg.

Leviath og Quast er noen av de få som svarte seriøst og on-topic.

Jeg vil fortsette å svare på tilbakemeldinger, men jeg har gitt opp håpet for 2 sider siden om at denne tråden skulle bli om hybrider generelt og ikke motargumenter mot min hybrid.

Lenke til kommentar
Du skaper ikke mer aggro om du er død.

2 healers på en 17,2k armor + 408 resi paladin versus 2 healers på aggro som skifter mellom en cloth mage og en cloth warlock og en tank. You do the math:)

Resilience er ikke så bra i PvE som du vil ha det til ...

Det stemmer utrolig bra at resilience ikke er bra i pve i det hele tatt, men det er ikke negativt. Hvis du kan hvise meg når jeg har sagt at resilience er så utrolig bra i pve, så tar jeg den kritikken helt klart. For hvis jeg har sagt det så tar jeg fullstendig feil.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar
Du har ikke sagt det direkte, men da du skriver:

2 healers på en 17,2k armor + 408 resi paladin ...

tolker jeg det som at du prøver å påpeke at det er bra.

Ah, jeg skriver det litt uklart, ja. Men som sagt er ikke 10,35 reduced crit change og 20,70 reduced dmg from crit sjelden negativt:)

Bare gi opp Howareye. WoW er ikke ment for å ha det gøy, bare maksimere sin effektivitet :tease:

Hver sin smak sier nå jeg.

Haha sant sant, jeg tar litt av dramastyle på sånt her.

Lenke til kommentar

Ah, jeg skriver det litt uklart, ja. Men som sagt er ikke 10,35 reduced crit change og 20,70 reduced dmg from crit sjelden negativt:)

10,35 reduced crit chance, er omtrent 5% mer enn du trenger. 20,70 reduced crit skade er useless, siden du ikke kan bli critta så lenge du har mer enn ~5% (490 defense anyways) reduced chance til å bli critta.

Du må ha jævlig tålmodige og gode healere hvis du tanker med så lite avoidance.

(la akkurat merke til at det ble en hærlig blanding av norsk og engelsk her..:D)

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

10,35 reduced crit chance, er omtrent 5% mer enn du trenger. 20,70 reduced crit skade er useless, siden du ikke kan bli critta så lenge du har mer enn ~5% (490 defense anyways) reduced chance til å bli critta.

Du må ha jævlig tålmodige og gode healere hvis du tanker med så lite avoidance.

(la akkurat merke til at det ble en hærlig blanding av norsk og engelsk her..:D)

Blir fort norsk engelsk av å prate om wow på norske forum:)

Men anyway, jeg er ikke akkurat ekspert på defense, som du kanskje har funnet ut allerede;)

Kan du forklare litt mer om defense og crit chance som trengs i pve? Gjerne opp mot resilience.

Bare om du gidder, jeg kan jo google det, men hadde ikke vært dumt å få¨det med her.

(In b4 spydige komentarer om at jeg ikke kan mye om defense dvs tanking som tank spec)

Lenke til kommentar
Det å heale seg selv når man tanker er generelt en dårlig ide. Hvis mobs har en casting pause e.l så er det greit, men hvis ikke riskikerer du å få en herlig crit midt i trynet.

Betyr det du sier her under at det han sier over da ikke kan skje om jeg har 490 def/ 10,35 crit reduce?

Som paladins vil du trenger 490 smalede defence for å kunne fjerne alt som heter crits mot deg. Samtidig funker det som det motsatte av hitrating for offensive klasses.
Lenke til kommentar

I tillegg til defense er 102.4% samla dodge + parry + block å foretrekke mot raid bosser, da de fleste raid bosser kan crushe (150% skade). 102.4 kombinert avoidance + block gjør at du er imun mot crushing blows.

Block value er også en fin stat, da den gjør at du tar mindre skade per slag som ikke dodges eller parryes (med 102.4% avoidance).

edit:

Betyr det du sier her under at det han sier over da ikke kan skje om jeg har 490 def/ 10,35 crit reduce?

Jeg TROR ikke du kan bli critta uansett om du caster heals eller ikke når du er crit imun, men du er definitivt sårbar for crusing blows da du ikke kan blocke uten skjoldet ute.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Så om jeg har 200 resilience, og skifter ut resten med andre mer tanking relaterte items, så vil jeg kunne tanke bedre (Noe som egentlig sier seg selv). Om jeg har forstått det riktig. Så de ca 208 resilience jeg da fjerner vil ikke gjøre noen forskjell whatsoever i PvE?

I tillegg til defense er 102.4% samla dodge + parry + block å foretrekke mot raid bosser, da de fleste raid bosser kan crushe (150% skade). 102.4 kombinert avoidance + block gjør at du er imun mot crushing blows.

Block value er også en fin stat, da den gjør at du tar mindre skade per slag som ikke dodges eller parryes (med 102.4% avoidance).

edit:

Jeg TROR ikke du kan bli critta uansett om du caster heals eller ikke når du er crit imun, men du er definitivt sårbar for crusing blows da du ikke kan blocke uten skjoldet ute.

Ah, men det passer rimelig bra, siden jeg bruker bare support heal for det meste i heroics eller på trash i kara.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar

Ja, hvis det er det du har til overs av resilience og fortsatt er crit immune kan du fint gjøre det. Typisk tanke gear har defense på seg though, så du kan sikkert fjerne enda mer. Arena gear er som regel ikke bra til annet enn eventuelle threat-sett, hvor avoidance ikke er så viktig.

Du vil ikke uten en prot specc greie å bli crush immune, hvis ikke du har tilgang til bt gear. Så å maintanke noe annet en de lettere bossene i karazhan uten en prot spec og skikkeling prot gear, tror jeg du kan se langt etter.

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar
Ja, hvis det er det du har til overs av resilience og fortsatt er crit immune kan du fint gjøre det. Typisk tanke gear har defense på seg though, så du kan sikkert fjerne enda mer. Arena gear er som regel ikke bra til annet enn eventuelle threat-sett, hvor avoidance ikke er så viktig.

Du vil ikke uten en prot specc greie å bli crush immune, hvis ikke du har tilgang til bt gear. Så å maintanke noe annet en de lettere bossene i karazhan uten en prot spec og skikkeling prot gear, tror jeg du kan se langt etter.

Mer vil jeg heller ikke oppnå:)

Jeg har endel t4 prot pally gear. Så Jeg kan snart prøve meg på prince tenker jeg ("snart").

Lenke til kommentar
Skal du tanke Prine: Spec skikkelig.

Vi har tatt han med en arms warr, så jeg kan snart forsøke^^.

Og halve morroa med at vi går karazhan er at det ikke er dønn seriøst. Vi er der for fun.

Hittil har det fungert strålende med 24(?) badges per uke.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...