Gå til innhold

Hybrid klassene i PvE og PvP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å herre Howareye, må noen banke det inn i hue på deg?!

SPECCEN DIN SUGER

Du er akkurat som meg for 2 år siden. Kverulerte om alt og hakka på dem som ikke svarte serriøst (bare sjekk innlegga mine fra den gangen xD)

Edit: ja, dette er ett personangrep

Endret av storken
Lenke til kommentar
Å herre Howareye, må noen banke det inn i hue på deg?!

SPECCEN DIN SUGER

Du er akkurat som meg for 2 år siden. Kverulerte om alt og hakka på dem som ikke svarte serriøst (bare sjekk innlegga mine fra den gangen xD)

Edit: ja, dette er ett personangrep

Nå bynner det å bli bra her:)

Hadde jeg fått annen respons enn: Speccen din suger, ikke stol på dps meters, det er ikke mulig, du har ikke forstått wow, retr paladins ville heller ikke blitt tatt med som dps(noe som er helt feil hvis du har oppdatert deg etter den siste patchen). Så kunne jeg kanskje blitt enig med dere, men dere har ikke kommet med noen bevis eller whatever som helst. Dere har sannsynligvis aldri sett et forsøk på hybrid paladin, og er derfor automatisk negative, slik de flesta andre forum trolls er. Jeg tar sjelden de seriøst som ikke leser det som har blitt skrevet før i tråden før de fyrer løs.

Brb screenshot digging.

Lenke til kommentar
Jeg merker for stor dpsforskjell mellom rogue og paladin til at jeg klarer å forsvare det.

Protection og holy er flotte saker, Retribution er greit til levling. + Drøm.

Du har ikke møtt "OHLOL SPELLDAMAGE! palas da? :p

Siden paladins som har fått et 110+ DPS våpen og warrior-gear skal kunne sparke ganske godt med bjeller.

Lenke til kommentar
Jeg spilller Holy Paladin på Grim Batol. Howareye er navnet på den.

Specced jeg bruker gjør det slik at jeg kan heale i alle mulige instancer og i arena.

Med samme specc kan jeg også tanke heroics, noen av bossene i kara(har bare forsøkt, uten whipe, på 5 av de), trash i det meste jeg har vært i av 25-man og ZA.

Med samme specc har jeg også muligheten til på gå somn DPS i heroics(ikke alle, pga Concecration dmg passer dårlig uten en annen paladin som tank.), kara og arena.

Alt som kreves er litt bytte av items her og der.

Det jeg egentlig lurte på var ideer til gear av PvE jeg kan skaffe som har mer armor enn pvp og gladiator gear.

Hvis noen har noe informasjon om resilience vs defense som tank så ville det og vært digg.

Eventuel diskusjon rundt temaet hybrider, som paladins og druids kan også passe inn under her.

Det er lite som blir off-topic:)

Edit: Fint om vi kan unngå poster som:passer bedre inn i et annet forum, tråd, etc.

Samme gjelder poster om min oppfatning av saker og ting. Jeg er interessert i deres meninger om hybrider!

Edit: edit: Avlasting av healerne er også utrolig lett for en paladin. Du kan heale deg selv mens du tanker(det gearet du har på er jo healing gear!). På bekostning av 1k armor så kan du ikke bli avbrutt i healsa av vanlige slag(imp conce aura). Dette gjør det mulig å ta trash i f.eks arcatrasz uten healer eller heale seg selv på de svære curator lignende folka som kommer rett før curator, så healerne kan fokusere på den andre tanket som tar den andre moben.

Armor er fine saker det, men er kun en brøkdel av det du vil trenge for å tanke sikkelig. Hvis armory er up-to-date så har du:

* Armor: 15681

* Defense: 350

* Dodge: 3.73%

* Parry: 5%

* Block: 5%

* Resilience: 322

* Bonus Damage:615

* Hit Rating: 0

* Stamina: 670

Der finner du mange gode grunner til at du ikke burde satse på for mye tanking (ihvertfall ikke over 5-man nivå)

Har tanket en hel del heroics som Holy selv, men da hadde jeg faktisk gear som var beregnet på tanking av PvE mobs, ikke PvP "mobs". Går finfint med litt gear, siden heroic mobs ikke kan gi deg crushing blows (de er maks lvl 72), så en trenger teknisk sett ikke Holy Shield. Holy Shock er fint å pulle med, skulle gjerne hatt det i Protection spec :D

Det å heale seg selv når man tanker er generelt en dårlig ide. Hvis mobs har en casting pause e.l så er det greit, men hvis ikke riskikerer du å få en herlig crit midt i trynet.

Men uansett, hvis du skal satse på å tanke i en non raid instance, så anbefaler jeg deg å få deg mer Stamina, Defence og Block Rating (og Block Value til slutt). Da tåler du mer, og tar mindre skade. For PvE er det Defense > Resilience.....bigtime.

Uansett hvor mye spell dmg du har, så er det en grense for hvor fort man klarer å få ned en mob, din jobb som tank er å få mobben til å holde focus på deg i den tiden det tar, og gjøre det enklest mulig for din healer(s).

Lenke til kommentar
Jeg spilller Holy Paladin på Grim Batol. Howareye er navnet på den.

Specced jeg bruker gjør det slik at jeg kan heale i alle mulige instancer og i arena.

Med samme specc kan jeg også tanke heroics, noen av bossene i kara(har bare forsøkt, uten whipe, på 5 av de), trash i det meste jeg har vært i av 25-man og ZA.

Med samme specc har jeg også muligheten til på gå somn DPS i heroics(ikke alle, pga Concecration dmg passer dårlig uten en annen paladin som tank.), kara og arena.

Alt som kreves er litt bytte av items her og der.

Det jeg egentlig lurte på var ideer til gear av PvE jeg kan skaffe som har mer armor enn pvp og gladiator gear.

Hvis noen har noe informasjon om resilience vs defense som tank så ville det og vært digg.

Eventuel diskusjon rundt temaet hybrider, som paladins og druids kan også passe inn under her.

Det er lite som blir off-topic:)

Edit: Fint om vi kan unngå poster som:passer bedre inn i et annet forum, tråd, etc.

Samme gjelder poster om min oppfatning av saker og ting. Jeg er interessert i deres meninger om hybrider!

Edit: edit: Avlasting av healerne er også utrolig lett for en paladin. Du kan heale deg selv mens du tanker(det gearet du har på er jo healing gear!). På bekostning av 1k armor så kan du ikke bli avbrutt i healsa av vanlige slag(imp conce aura). Dette gjør det mulig å ta trash i f.eks arcatrasz uten healer eller heale seg selv på de svære curator lignende folka som kommer rett før curator, så healerne kan fokusere på den andre tanket som tar den andre moben.

Armor er fine saker det, men er kun en brøkdel av det du vil trenge for å tanke sikkelig. Hvis armory er up-to-date så har du:

* Armor: 15681

* Defense: 350

* Dodge: 3.73%

* Parry: 5%

* Block: 5%

* Resilience: 322

* Bonus Damage:615

* Hit Rating: 0

* Stamina: 670

Der finner du mange gode grunner til at du ikke burde satse på for mye tanking (ihvertfall ikke over 5-man nivå)

Har tanket en hel del heroics som Holy selv, men da hadde jeg faktisk gear som var beregnet på tanking av PvE mobs, ikke PvP "mobs". Går finfint med litt gear, siden heroic mobs ikke kan gi deg crushing blows (de er maks lvl 72), så en trenger teknisk sett ikke Holy Shield. Holy Shock er fint å pulle med, skulle gjerne hatt det i Protection spec :D

Det å heale seg selv når man tanker er generelt en dårlig ide. Hvis mobs har en casting pause e.l så er det greit, men hvis ikke riskikerer du å få en herlig crit midt i trynet.

Men uansett, hvis du skal satse på å tanke i en non raid instance, så anbefaler jeg deg å få deg mer Stamina, Defence og Block Rating (og Block Value til slutt). Da tåler du mer, og tar mindre skade. For PvE er det Defense > Resilience.....bigtime.

Uansett hvor mye spell dmg du har, så er det en grense for hvor fort man klarer å få ned en mob, din jobb som tank er å få mobben til å holde focus på deg i den tiden det tar, og gjøre det enklest mulig for din healer(s).

Armory er up to date. Men jeg tusler ikke rundt i tanking gear til vanlig:) Har mer like 17,2 armor og 408 resilience og 840 spelldmg. Dette var respons jeg virkelig liker, litt mer detaljert kan man si. Jeg har 2 t4 for tanking som jeg bruker om nødvendig, men foreløpig har jeg ikke hatt noe problem med å tanke det jeg har forsøkt og tanke.

Jeg kan ramse opp det jeg husker i farten og inkluderer ikke non-heroics. BF, SP, Ramp, Mech, Netherspite, Moroes, Horseman (begge, ikke samtidig, men en gang hesten og en gang horseman+mounted), Maiden, Oprah (big bad, Juliet).

Jeg er fullstendig enig om at dette er tynt til tanking i seg selv, men det er fortsatt bedre enn flere tanks som vanligvis går karazhan og heroics og som virkelig er specced for det. Men en ting er jeg overbevist om, at det er den beste metoden til å tanke aoe mobs som jeg hittil har sett, for det skaper mer aggro enn en vanlig Protpala som er kjent for å være den beste aoe-tanken.

Lenke til kommentar
Med så mye spelldamage ville en prot-pala eid deg.

Hvis en prot pala hadde hatt like mye spelldmg, ja. Men problemet her for prot palas er at de med likt ilvled gear ikke har like mye spelldmg. En 25man paladin som ble brukt i den gamle guilden min hadde ca 500-600 spelldmg og han tanket bl.a Gruul.

Lenke til kommentar
Med 600 spelldamage og imp RF vil han ikke ha noe problemer med å holde aggro uansett hvilket encounter som krever AOE.

Hvis du ser på speccet mitt så har jeg også imp RF, dermed skaper jeg fortsatt mer aggro.

Dette er det eneste tilfellet der jeg har fordel for andre tanker.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...