Gå til innhold

Hybrid klassene i PvE og PvP

Anbefalte innlegg

Jeg spilller Holy Paladin på Grim Batol. Howareye er navnet på den.

Specced jeg bruker gjør det slik at jeg kan heale i alle mulige instancer og i arena.

Med samme specc kan jeg også tanke heroics, noen av bossene i kara(har bare forsøkt, uten whipe, på 5 av de), trash i det meste jeg har vært i av 25-man og ZA.

Med samme specc har jeg også muligheten til på gå somn DPS i heroics(ikke alle, pga Concecration dmg passer dårlig uten en annen paladin som tank.), kara og arena.

Alt som kreves er litt bytte av items her og der.

Det jeg egentlig lurte på var ideer til gear av PvE jeg kan skaffe som har mer armor enn pvp og gladiator gear.

Hvis noen har noe informasjon om resilience vs defense som tank så ville det og vært digg.

Eventuel diskusjon rundt temaet hybrider, som paladins og druids kan også passe inn under her.

Det er lite som blir off-topic:)

Edit: Fint om vi kan unngå poster som:passer bedre inn i et annet forum, tråd, etc.

Samme gjelder poster om min oppfatning av saker og ting. Jeg er interessert i deres meninger om hybrider!

Edit: edit: Avlasting av healerne er også utrolig lett for en paladin. Du kan heale deg selv mens du tanker(det gearet du har på er jo healing gear!). På bekostning av 1k armor så kan du ikke bli avbrutt i healsa av vanlige slag(imp conce aura). Dette gjør det mulig å ta trash i f.eks arcatrasz uten healer eller heale seg selv på de svære curator lignende folka som kommer rett før curator, så healerne kan fokusere på den andre tanket som tar den andre moben.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes ikke noe slik hybrid-specc som ikke gimper deg på alle områder.

Vil gjerne like å se det.

Se det hvordan? Du kan allerede gå inn på armory og se på speccet mitt. Gearet som er der nå tror jeg er BG spelldmg gearet.

Tror ikke det er nødvendig med screenshots;)

Det er ikke en tråd for å skryte om hvor bra hybrid man har, men for å hjelpe andre med å bli eller forbedre sin hybrid.

Jeg så at jeg satt det opp litt dårlig nå, men jeg håper dere skjønner poenget.

Paladin tråden er der du skal spørre om sånt ;)

Og tror du glemmer at priest, shaman, warrior, paladin, druid er alle hybridene.

Hybrid: En klasse som kan oppfylle flere roller.

Som jeg skrev så tenker jeg ikke bare på paladin. Jeg bruker min egen som et eksempel. Og om jeg mener de andre ikke er hybrid klasser har vel ikke noe som helst med saken å gjøre? Hvis du leser igjen så sier jeg ikke at diverse klasser som priest, shaman, warrior ikke er hybrid klasser. Jeg drar spesielt fra druid og paladin som er hybrid "classic" heal, tank och dps.

Lenke til kommentar
En hybridsamletråd trenger vi strengt tatt ikke, det finnes "Den lille/store XXX tråden" for alle klassene innpå her.

Min mening.

Jeg vil vite om andres meninger om hybrider, ikke om din mening om hvor en hybrid tråd hører hjemme/ikke hører hjemme. Ganske unødvendig av deg å starte ut tråden slik. Du klarte å finne et av de få temaene som havner under off topic her inne.

Lenke til kommentar

Hehe, det er ikke bare selve speccet som gjør at det fungerer så bra. Det er også det at healinggear fungerer som DPS gear og tanking gear. Healinggear fra arena, that is.

Men nei jeg overdriver ikke.:) Jeg kan ikke tanke nightbane og prince da, tror jeg. Men bosser som maiden, moroes og horseman er ikke noe problem.

Og som DPS fungerer det utrolig godt i kara siden det er mye undeads.

Lenke til kommentar

At du _kan_ gjøre ditt og datt betyr ikke at du nødvendigvis gjør det bra. Du har helt standard holy pvp spec. Arena gear har ikke noe avoidance som gjør at du blir en ganske dårlig tank (sammenlignet med tilsvarent gearet warrior/druid). Hvilke bosser du kan tanke kommer nok dessverre veldig ann på hvor bra gear healerne har. Er uansett ingen tvil om at en warrior tanker veldig mye bedre enn deg og en rogue dps'er veldig mye bedre. At du er god på healing skal du ha, dog.

Lenke til kommentar

Hybrider har vel alltid vært kjent for å kunne gjøre alt, men ikke gjøre alt perfekt?^^

Siden pvp arena gear er lettere å skaffe enn tier 4 for eksempel, så har jeg ofte mer armor enn tanken vi bruker. 17,2 armor er mer enn nok for Kara og de fleste heroics. 408 resilience er heller ikke noe mysterium å skaffe nå om dagen, pga honor farm muligheter. Noe som gjør at jeg kan tanke flere mobs bedre enn druids og warriors (concecration), dette avlaster healerne så de slipper å spamme en clothmage eller warlock. 1v1 så tar jeg helt klart mer dmg enn en warrior tank, men det er ikke mye. Og i tillegg bygger en hybrid paladin raskere aggro enn noen annen tank (av erfaring det her, hehe, det stemmer sannsynligvis ikke i lengden), pga at den har like mye dps som en middels dps og at den i tillegg har tanking egenskaper som 90% mer aggro fra holy spells.

Edit: Det jeg liker spesielt er at jeg kan komme i grupper som alt. DPS, tank og healer. Gjør det utrolig mye lettere å farme f.eks badges.

Endret av Howareye
Lenke til kommentar
Hybrider har vel alltid vært kjent for å kunne gjøre alt, men ikke gjøre alt perfekt?^^

Det er vel mer det at hybrider KAN gjøre ting avhengig av spec og gear, men ikke fyller alle roller like godt selv om man bare bytter gear. En druid som er feral kan fint tanke eller melee dps-e ved å bytte litt gear rundt, men han blir ikke en god ranged dps-er bare av å ta på seg spell dmg gear. En caster shaman kan fint kaste healing spells hvis en healer dør, eller hjelpe til med å heale ved å bytte til healing gear - men shaman vil da ikke gjøre den jobben like bra som om han hadde vært speccet for healing.

Lenke til kommentar

Det er vel mer det at hybrider KAN gjøre ting avhengig av spec og gear, men ikke fyller alle roller like godt selv om man bare bytter gear. En druid som er feral kan fint tanke eller melee dps-e ved å bytte litt gear rundt, men han blir ikke en god ranged dps-er bare av å ta på seg spell dmg gear. En caster shaman kan fint kaste healing spells hvis en healer dør, eller hjelpe til med å heale ved å bytte til healing gear - men shaman vil da ikke gjøre den jobben like bra som om han hadde vært speccet for healing.

Det er vel akkurat det jeg sa(: Bare kortere. Helårsdekkeksempelet likte jeg enda bedre.

Lenke til kommentar
Defense>resilence. Defense gir deg avoidance i tillegg til å bli crit immune.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på, takker.

Ehm, hva du sier er at du har en vidunerspec som gjør at du kan heale bra, tanke bra og dps-e bra...

Jeg har aldri sagt at det er et vidunderspec, hvis du leser igjen så ser du at det er flere negative sider som hybrid. Det er heller ikke selve speccet som fungerer så bra, men det er gearet pluss måten du bruker egenskapene til hybriden din på.

Jeg kan tanke bra, ja. Jeg kan dpse bra, ja. Og healing sier seg jo selv siden jeg har healspec. Men problemet er at jeg f.eks ikke har noen mulighet til å tanke noen 25man bosser. Der kreves det mer enn bare armor og resilience. I tillegg så har jeg altfor lite mana til å vare ut over lengre kamper hvis jeg skal holde aggro oppe.

I 25-man kan jeg knapt gjøre annet enn å heale, så hybrid er mer et alternativ for en casual enn for en hardcore gamer som satser på high end raiding.

En av grunnene til at dette er et hot tema nå er fordi i patch 2.3 så ble 33% av healing + til spelldmg lagt til. Noe som gjør det utrolig mye lettere for hybrider som denne.

Det er heller ikke en prestasjon å lage seg en hybrid slik som denne, man kan google opp speccet og gå arena for å få riktig gear. Gjerne spelldmg trinkets for tanking og dps.

Kom med noen ordentlige argumenter hvis du mener at dette er umulig, ikke bare skriv at det her er uoppnåelig eller hva du mener å poengtere når du sier at det er et vidunderspec.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg påberope meg noen ekspertise innen paladins, men så langt jeg har forstått er deres evne til å holde aggro sterkt knyttet til spelldamage. Derfor vil paladins (med bra gear) kunne gjøre alle tre roller på en bedre måte enn for eksempel druids som vel er den eneste andre klassen som kan utføre alle tre roller. Druids kan jo også lett veksle mellom rollene, men de må gjerne bytte ut gearet mellom fightene. Det ser ut til at en holy pala med bra PvP gear ikke er avhengig av dette lenger (man kan bare bytte våpen "in combat").

Lenke til kommentar
Nå skal ikke jeg påberope meg noen ekspertise innen paladins, men så langt jeg har forstått er deres evne til å holde aggro sterkt knyttet til spelldamage. Derfor vil paladins (med bra gear) kunne gjøre alle tre roller på en bedre måte enn for eksempel druids som vel er den eneste andre klassen som kan utføre alle tre roller. Druids kan jo også lett veksle mellom rollene, men de må gjerne bytte ut gearet mellom fightene. Det ser ut til at en holy pala med bra PvP gear ikke er avhengig av dette lenger (man kan bare bytte våpen "in combat").

Det stemmer utrolig bra etter det jeg har erfart. Kort og godt for de som ikke spiller paladin selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...