Gå til innhold

13 år gammel. -Trenger jobb!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 13 år gammel, bor i Bærum... :thumbup:

Saken er at jeg er lysten på å tjene litt penger.. :D

Noen som har forslag til noe annet enn å gå med avisen?

Har hørt om Norpost forresten, så vil aldri prøve dem. :thumbdown:

Eller engangsjobber foreksempel... Nå i julestria..

Forslag? Please kom med noen! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke hørt noe serlig om Norpost, men antar de utnytter ungdom som deg.

VG og Dagblad søker av og til etter salgsbud, eller så trenger vel lokalavisa bud.

Du kan høre med div matvare butikker om de trenge ekstrahjelp (sette varer i hyllene, rydde osv.)

Lenke til kommentar

Jeg begynte med avisen når jeg var på din alder. Da gikk jeg med en avis som heter Fedrelandsvennen (samt DN, VL og KLK), som dekker Agder fylkene. Da stod jeg opp en 5.30 om morningen og syklet rundt i byen med en 80-90 aviser som jeg skulle levere, uansett vær. Jeg pleide å være ferdig sånn rundt 7-tida. Jeg begynte som vikar, og hadde da en dag i uken som jeg gikk fast. Men fastbudet trengte stadig hjelp. Spesielt i helgene. Etter 9mnd. Fikk jeg fastjobb. Men min anbefaling, uansett jobb! Begynn i det små, og så kan du jobbe deg opp videre...

Nå tviler jeg på om Fvn. leverer mange aviser i ditt område. Men har ikke Aftenposten en del morgenruter i området ditt.

Jeg anbefaler deg til å ta kontakt med Aftenposten, og spør om de har noen ledige ruter i området ditt, hvis du er interresert i en avisjobb da ;)

Lenke til kommentar

Enig med FooReXZ. Har selv gode erfaringer med Aftenposten. En søndagsrute er slit, men det er verdt det når lønninga kommer =)

Har nettopp sluttet selv på min søndagsrute pga ny jobb. Men har som sagt hatt en god jobbperiode der :) Begynte der som 15 åring tho.

Lenke til kommentar

Hadde selv jobb som (såvidt) fjortenåring i en av de større elektrobutikkene i landet. Jobber der fortsatt, og er akkurat blitt 16.

Så skriv en søknad og gå rundt og levér til de butikkene du kunne tenkt deg å jobbe i. Er du heldig får du napp, hvis ikke er det bare å stå på videre. :)

Lykke til forresten. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...