Gå til innhold

Test: ASUS A7N8X Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...

...

Mohammed jobber hovedsakelig nå med Barbara og gjør svært lite for Hardware.no, men la inn testen av Chaintech-kortet grunnet hans kontakter i firmaet.

 

Virker som om det forrige innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn...

Jeg gjenntar:

 

I scratch your back, you scratch mine?

Han skrev testen fordi han kjenner folk i firmaet?

Er det slik hardware.no' lesere blir garantert objektive tester?

Lenke til kommentar

...

...

Mohammed jobber hovedsakelig nå med Barbara og gjør svært lite for Hardware.no, men la inn testen av Chaintech-kortet grunnet hans kontakter i firmaet.

 

Virker som om det forrige innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn...

Jeg gjenntar:

 

I scratch your back, you scratch mine?

Han skrev testen fordi han kjenner folk i firmaet?

Er det slik hardware.no' lesere blir garantert objektive tester?

 

Tror du er inne på noe her!

Må ha gått meg fullstendig hus forbi :o

 

Anbefaler at vi skrinlegger hele HW, så kan dem bare sitte der i mørket helt alene! Synes det er rett og slett utålelig at man benytter kontakter som man har rundt omkring til å fremføre slike tester som man gjør her. HW burde jo visst at dette ville bli reagert på! Tror at det eneste dere kan gjøre nå er å ta ut en tiltale på vedkommende som foretok denne testen og anbefale alle å ikke kjøpe dette kortet........bare for å være på den sikre siden :D

 

Seriøst så tror jeg at HW neppe vil risikere å miste sitt gode omdømme bare på grunn av en test. Dessuten så synes jeg det er betenkelig at man uten å nøle stiller spørsmål ved en persons integritet på denne måten.

 

Har du forresten lest denne testen? Tror ikke det. Her skal jeg sitere en linje fra konklusjonen "Vi har kun et par positive ord å si om Zenith 7NJS"

Høres ikke ut som han prøver å innsmigre seg hos noen etter min mening.

 

Neste gang du kommer slike tåpelige påstander så ha ett bittelite snev av fakta! Det er på denne måten falske rykter begynner og det tror jeg vi klarer oss fint uten :evil:

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg må si at reagerte på den puslete klokkingen i testen med tanke på FSB. Jeg må si at jeg ble ekstremt positivt overrasket med det jeg kunne få til med mine spec's ( Se sig ) og dette kortet.

 

Det virker som om dette som oftest har med hvilken BIOS som brukes. Til alle testere: Sjekk litt rundt først ang. BIOS-versjoner før dere prøver å kjøre tester på overklokkingsegenskapene til et kort.

 

Og forresten: det er fullt mulig å jekke ned multiplieren på dette kortet. Jeg kjører selv på 9.0x169 i forholdt til standard 10.0x133.

Lenke til kommentar

...

...

Mohammed jobber hovedsakelig nå med Barbara og gjør svært lite for Hardware.no, men la inn testen av Chaintech-kortet grunnet hans kontakter i firmaet.

 

Virker som om det forrige innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn...

Jeg gjenntar:

 

I scratch your back, you scratch mine?

Han skrev testen fordi han kjenner folk i firmaet?

Er det slik hardware.no' lesere blir garantert objektive tester?

 

Tror du er inne på noe her!

Må ha gått meg fullstendig hus forbi :o

 

Anbefaler at vi skrinlegger hele HW, så kan dem bare sitte der i mørket helt alene! Synes det er rett og slett utålelig at man benytter kontakter som man har rundt omkring til å fremføre slike tester som man gjør her. HW burde jo visst at dette ville bli reagert på! Tror at det eneste dere kan gjøre nå er å ta ut en tiltale på vedkommende som foretok denne testen og anbefale alle å ikke kjøpe dette kortet........bare for å være på den sikre siden :D

 

Seriøst så tror jeg at HW neppe vil risikere å miste sitt gode omdømme bare på grunn av en test. Dessuten så synes jeg det er betenkelig at man uten å nøle stiller spørsmål ved en persons integritet på denne måten.

 

Har du forresten lest denne testen? Tror ikke det. Her skal jeg sitere en linje fra konklusjonen "Vi har kun et par positive ord å si om Zenith 7NJS"

Høres ikke ut som han prøver å innsmigre seg hos noen etter min mening.

 

Neste gang du kommer slike tåpelige påstander så ha ett bittelite snev av fakta! Det er på denne måten falske rykter begynner og det tror jeg vi klarer oss fint uten :evil:

 

 

 

 

Kan ikke se at jeg kom med noen påstander noe sted i posten min jeg.

Lenke til kommentar
Jeg må si at reagerte på den puslete klokkingen i testen med tanke på FSB. Jeg må si at jeg ble ekstremt positivt overrasket med det jeg kunne få til med mine spec's ( Se sig ) og dette kortet.

 

Det virker som om dette som oftest har med hvilken BIOS som brukes. Til alle testere: Sjekk litt rundt først ang. BIOS-versjoner før dere prøver å kjøre tester på overklokkingsegenskapene til et kort.

 

Og forresten: det er fullt mulig å jekke ned multiplieren på dette kortet. Jeg kjører selv på 9.0x169 i forholdt til standard 10.0x133.

 

Synes det er litt spennende å merke at folk til stadighet er negative til "puslete" overklokking av produkter på Hardware.no. Har et par ord å si i denne sammenhengen:

 

Overklokking krever for det første kjøling, og helst så mye som over hodet mulig. Jo mer kulde man kan tilføre, jo lenger kan man i de fleste tilfeller klokke både skjermkort og prosessor.

 

Vi har hatt en liten intern diskusjon på dette området, og Hardware.no har ikke som mål å gjennomføre hardest mulig overklokkingsprosjekter med mest mulig modifikasjon. Det er jobben til Overklokking.no

 

Et mål for overklokking i Hardware.no vil heller ikke være å finne ut og gjennomføre hvilke fysiske modifikasjoner som må til for å overklokke mest mulig. De som snakker om at det går ann å sette ned multiplier så langt man bare vil kan se at dette ikke alltid er tilfelle med alle prosessorer her eller her. Det er ikke slik at vi i Hardware.no er inkompetente mennesker som ikke er i stand til å forandre på de mest trivielle BIOS-instillinger.

 

Hardware.no vil alltid ta overklokking som en del av testene, men vil gjennomføre dette innenfor normale rammer for å vise hva som i utgangspunktet er mulig, som de aller fleste andre normale Hardware-sider på internett som Anandtech, og så får det være opp til overklokkingsfantaster eller Overklokking.no å teste hvor langt man virkelig kan dra det under ekstreme forhold.

Lenke til kommentar

Mohammed jobber hovedsakelig nå med Barbara og gjør svært lite for Hardware.no, men la inn testen av Chaintech-kortet grunnet hans kontakter i firmaet.

 

Virker som om det forrige innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn...

Jeg gjenntar:

 

I scratch your back, you scratch mine?

Han skrev testen fordi han kjenner folk i firmaet?

Er det slik hardware.no' lesere blir garantert objektive tester?

 

Tror du misforstår kraftig. Han har kontakt med folk i firmaet, han er ikke kjæreste med dattera til sjefen og prøver å smiske seg til ekteskap (kortet kom jo heller ikke særlig godt ut i hans test...)

 

Hardware.no har kontakt med en rekke firmaer som leverer produkter til test, men det betyr ikke at de får noen fordeler annet enn at produktet blir omtalt og de får ingen garantier for at produktet skal få god omtale. Ønsker et firma ren reklame så setter de inn en annonse og betaler penger for det. Den journalistiske integriteten påvirkes ikke av at man får et produkt tilsendt fra produsent.

Lenke til kommentar
...nForce2 har muligheten til å stille multiplier på XP-prosessorene basert på T-bred "B"-kjernen uten modifikasjon av prosessoren...

 

Jeg får ihvertfall ikke til å stille noe høyere enn 12,5 med mitt Xp2400+

Ønsker å kjøre 13,5. Noen som har peil på hvordan jeg kan gjøre det? Bruker 1002 bios...

http://www.ocworkbench.com/2002/amd/unlocktbred/unlocktbredp1.htm

 

men det der hjelper ikke meg stort da siden 12,5 og nedover allerede er opplåst. Det var de høyere jeg kunne tenke meg :wink:

Lenke til kommentar
En jeg kjenner har hatt dette kortet en liten stund og er meget misfornøyd. AGP porten er skeiv, har stabilitets problemer på stander hastighet. også andre jeg kjenner som har/hatt asus hovedkort er meget misfornøyde.

 

derfor styrer jeg unna asus hovedkort :grumpy:

 

 

Jeg har alltid hatt ASUS og Aldri problemer, og jeg har hatt/har mange PC'er... dette kortet som er testet nå sitter jeg på med i min hoved maskin , ikke et problem, økte med 4000poeng i 3dmark 2001 SE,

merk det siste kortet et eller annet VIA kort (1år gammelt)

Lenke til kommentar
Jeg må si at reagerte på den puslete klokkingen i testen med tanke på FSB. Jeg må si at jeg ble ekstremt positivt overrasket med det jeg kunne få til med mine spec's ( Se sig ) og dette kortet.

 

Det virker som om dette som oftest har med hvilken BIOS som brukes. Til alle testere: Sjekk litt rundt først ang. BIOS-versjoner før dere prøver å kjøre tester på overklokkingsegenskapene til et kort.

 

Og forresten: det er fullt mulig å jekke ned multiplieren på dette kortet. Jeg kjører selv på 9.0x169 i forholdt til standard 10.0x133.

 

Synes det er litt spennende å merke at folk til stadighet er negative til "puslete" overklokking av produkter på Hardware.no. Har et par ord å si i denne sammenhengen:

 

Overklokking krever for det første kjøling, og helst så mye som over hodet mulig. Jo mer kulde man kan tilføre, jo lenger kan man i de fleste tilfeller klokke både skjermkort og prosessor.

 

Vi har hatt en liten intern diskusjon på dette området, og Hardware.no har ikke som mål å gjennomføre hardest mulig overklokkingsprosjekter med mest mulig modifikasjon. Det er jobben til Overklokking.no

 

Et mål for overklokking i Hardware.no vil heller ikke være å finne ut og gjennomføre hvilke fysiske modifikasjoner som må til for å overklokke mest mulig. De som snakker om at det går ann å sette ned multiplier så langt man bare vil kan se at dette ikke alltid er tilfelle med alle prosessorer her eller her. Det er ikke slik at vi i Hardware.no er inkompetente mennesker som ikke er i stand til å forandre på de mest trivielle BIOS-instillinger.

 

Hardware.no vil alltid ta overklokking som en del av testene, men vil gjennomføre dette innenfor normale rammer for å vise hva som i utgangspunktet er mulig, som de aller fleste andre normale Hardware-sider på internett som Anandtech, og så får det være opp til overklokkingsfantaster eller Overklokking.no å teste hvor langt man virkelig kan dra det under ekstreme forhold.

 

Jeg beklager hvis jeg støtte deg på noen måte med mine ord. Jeg mente ikke overhodet å kritisere deg eller noen andre på Hw.no i det hele tatt. Det jeg ville frem til med denne posten var at multiplier-issuet var kjent allerede da kortet ble testet og burde vært tatt hensyn til. ( Arrester meg hvis jeg driter meg ut her nå, men jeg går ut i fra at det var 1001G som ble brukt ).

Samtidig hvis det blir tatt med i en artikkel om overklokkingsegenskapene til en prosessor/hovedkort så forventer jeg at alt blir gjort for å oppnå max score med gitt hw under gitte forutsetninger og da er det viktig med "riktig" BIOS.

 

PS: Min skambanka T-Bird ligger og koker under en stakkars Taisol kjøler uten hjelp fra noen kabinettvifter eller denslags utstyr bare så det er sagt. Jeg er fremdeles kjempe overrasket over hvor lettvint det er å få tynet ut de siste MHz'ene med dette kortet.

 

Hurra for ASUS!!

 

-----------------------------------

Mat er godt når man er sulten!

Lenke til kommentar
gleder meg til Epox 8RDA+ test :yes: (versåsnill å la overklokking.no låne det :p )

 

Kortet har ankommet testlabben og blitt installert. Har gjennomført et par tester, og det ser ut til å ha en pen ytelse :yes:

 

Testen kommer trolig i slutten av neste uke (masse å gjøre)

 

Skal ta en snakk med folka i Overklokking om de har noen interesse av å teste kortet når vi er ferdig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...