hernil Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei, driver og lager en side i Dreamweaver CS3. Dette er min første side jeg lager fra bunnen av (ikke ferdig side som fylles ut). Jeg er helt nybegynner og kan praktisk talt ingenting på dette området. Jeg har en bakgrunn som jeg har klart å få i midten av skjermen uansett størrelse på skjermen, denne består av på en måte av to kvadrater (se bildet). Det jeg vil få til er: nederste kvadrat (1) skal ha ikoner i seg (2) når jeg flytter musa over dem skal det komme opp et bilde i det øverste kvadratet (3), og hvis jeg klikker på ikonet skal det åpne en link. Som dere ser er siden ganske enkel og det er mye av poenget. Jeg har fått til å plassere innhold der jeg vil i midten (loddrett), men ikke riktig høyde (vannrett). Altså det er riktig på min 17" laptop skjerm men ikke på den stasjonære, der er alt sammen litt for høyt i forhold til bakgrunnen som er midt på. Foreløpig har jeg plassert innhold ved hjelp av "layout table(s)" (skal se om jeg får postet koden i løpet av dagen), men jeg vet ikke om det er riktig måte å gjøre det på. Er det noen som kan hjelpe meg på vei? Takker så mye for hjelp! (hvis noen vet om noen sider som kanskje har litt av det samme prinsippet som jeg kan "dissekere" for å se hvordan de er oppbygd er det også til hjelp ) (Jeg vil gjerne unngå å kode siden, og bruker for det meste WYSIWYG delen av DW) Lenke til kommentar