Gå til innhold

trenger hjelp med å skrive en innlevering om oppvarming.

Anbefalte innlegg

oppgaven

Innlevering i gym for 1 STA

Frist: Torsdag 20 desember kl. 12.00. stenger jeg området.

Alle hjelpemidler tillatt. Bruk nettstedet www.sportsboka.no

1. Ta for deg en idrett du kjenner godt. Lag et oppvarmingsprogram. Det er viktig at du bruker teorien fra nettstedet. Få også med forskjellen på generell og spesiell oppvarming. Oppvarmingsprogrammet skal vare i 20-30 min. Her er det idretten du velger som avgjør hvor langt det blir.

2. En venn av deg sier han vil komme i bedre form. Han vet at du kan en del om utholdenhetstrening. Du skal forklare de viktigste måtene en kan trene utholdenhetsstrening. Det er viktig at du går grundig inn på hver enkelt metode. Forklar også forskjellene på anaerob og aerob trening. Da vil det bli lettere å finne ut hva som passer best for vennen din.

har valg oppgave1

hvilken idrett er lett å skrive om?

dette har jeg skrevet om til no.

Oppvarming til *****.

Av **********.

Oppvarming er viktig for å få kroppen varm og forhindre skader, det er også lettere og trene når man er blitt ordentlig varm. Man får økt prestasjonsevne og bedre lyst til å delta etter en god oppvarming.

Det første man begynner med er generell oppvarming som er å jogge og bruke store muskler. Jogging på asfalt er en god måte og bli varm på, men da må man ha gode sko med demping for og ikke skade føttene sine.

Etter at du har jogget 10-15 minutt er det på tide å ta fatt på den spesielle oppvarmingen. Den er rettet mot øvelsene som skal komme som ******* som jeg har valgt å skrive om.

kom gjerne med gode oppvarmings metoder :yes:

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...