held hofftage Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Emnetittelen taler for seg. Noen som har peiling ? Lenke til kommentar
Lyngfisk Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Kommer an på hvilken avdeling du er i, og om befalet tillater det. Husk at maskinen må ryddes vekk (settes i skap el.l) hver morgen, dersom du får lov. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ville tro at bærbar er en del mer praktisk.... Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Skal i luftforsvaret, og jeg hakke bærbar:p. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Nei, men snart jul vet du Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 er ikke noe direkte regler mot det, men du risikerer å måtte pakke den samme og legge den bort hver dag. vent til du er inne og hør om regler der først du... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hvis du har en flatskjerm kan du få plass til den i en bag som du dytter under senga. Ellers er det nok lite populært at du drar den med deg. Lenke til kommentar
Βlur Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ellers er det nok lite populært at du drar den med deg. Helt korrekt! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta med deg noen stasjonær datamaskin på seksmannsrommet du kommer til å bo på i framtiden. Tiden i miliæret er ikke for spilling, men å bli kjent med andre og oppleve nye ting. Å benke seg foran en svær datamaskin hver ettermiddag kommer nok til å bli sett negativt på av så godt som alle... Ta mitt råd og ikke ta den med uansett. Jeg tviler på at noen tillater at du tar den med i det hele tatt. Har du ikke råd til en bærbar datamaskin nå, kommer du til å ha det etter noen måneder i førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta med deg noen stasjonær datamaskin på seksmannsrommet du kommer til å bo på i framtiden. På Madla (hvor trådstarter tydligvis skal) er det forresten alt fra to- til timannsrom. Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ellers er det nok lite populært at du drar den med deg. Helt korrekt! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta med deg noen stasjonær datamaskin på seksmannsrommet du kommer til å bo på i framtiden. Tiden i miliæret er ikke for spilling, men å bli kjent med andre og oppleve nye ting. Å benke seg foran en svær datamaskin hver ettermiddag kommer nok til å bli sett negativt på av så godt som alle... Ta mitt råd og ikke ta den med uansett. Jeg tviler på at noen tillater at du tar den med i det hele tatt. Har du ikke råd til en bærbar datamaskin nå, kommer du til å ha det etter noen måneder i førstegangstjeneste. Hællvette Lenke til kommentar
held hofftage Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Åssen er det der "lommepenge"-systemet fungerer i armyen da? er det sånn at man kan spare litt i noen mnder og kjøpe en bærbar pc senere eller er det bare snakk om lommerusk? Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvis du skal på rekruttskole på madla kommer du nok ganske sikkert på ti-manns rom. rommet skal ryddes hver dag, og det er ikke tillatt med private ting som står fremme ved inspeksjon. På leiren er det ikke internett tilgang på rommet, og du må gå ned til kantina/velferden for å få tilgang til slikt. Når du blir stasjonert videre kan det variere veldig sterkt på hva slags praksis som er vanlig. Hvis du absolutt må ha pc på rekrutten er nok bærbar det eneste reelle. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Åssen er det der "lommepenge"-systemet fungerer i armyen da? er det sånn at man kan spare litt i noen mnder og kjøpe en bærbar pc senere eller er det bare snakk om lommerusk? det er vel ca rundt 125-130 kr pr dag, skal du ha laptop til 5000 må du altså spare i ca 40 dager nå er jo mat, klær og husrom gratis da, så du kan gå 40 dager uten å bruke noe hvis du vil... med mindre du har telefon eller andre faste utgifter forsvaret ikke betaler for da Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 126kr dagen ja, og etter jul utbetales det en gang månedlig i stedet for to ganger, som tidligere. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Det var mange som hadde med seg stasjonær PC i min avdeling. Vi gjorde om noen av cellene i vakta til PC-rom. Funket genialt, og befalet hadde ingenting i mot det Lenke til kommentar
40mm Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Etter rekrutten så er det ikke noe problem Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Sjekk ut milrab.no. Der har de bærbare pc-er til fornuftige priser, og man kan lage en deal slik at verdien av pc-en blir trukket av dimmepengene. Men pass på, kan hende du angrer deg den dagen du skal få dimmepengene Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 En kompis er i militæret, og har stasjonære pc-en sin der. Den står på et rom i brakka, sammen med andre private eide pc-er. Så ikke ta den med første gangen, men finn ut av det når du er der. Men hva jeg har hørt av folk, så greier du deg helt fint uten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Hvis du skal på rekruttskole på madla kommer du nok ganske sikkert på ti-manns rom. Har de bygget om hele leiren eller? Jeg mener å huske at de fleste rom var seksmanns. Og stasjonær pc på rekrutten er forresten en dårlig idè. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Og i tillegg har man tilnærmet ingen tid til noe fritidsaktiviteter under rekrutten slik vi hadde det i alle fall. Da var det opp kl 0600 og ferdig i tjeneste kl 2300. Og da var man så sliten at det var rett til sengs. Skal man ha en PC mens man er i Forsvaret er absolutt bærbar den eneste 'fornuftige' løsningen. Alternativt kan man ta med seg en konsoll, var mange som hadde slikt da jeg var i Hæren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå