Phantom_Lord Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei! Vurderer to av disse alternativene til neste år. Er det noen som studerer dette og har erfaring med hva man gjør, hva man kan bli og om det er studier som anbefales? Jeg er interessert i samfunnsfag, og liker matte greit. Jeg er ikke datanerd, men liker data. Har dog overhodet ingen erfaring med programmering osv. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Har også tenkt å ta Samfunnsøkonomi på NTNU, men hva er forskjellen mellom Samfunsøkonomi og de andre studiene innen økonomi som f.eks bachelor i økonomi? Informatikk høres veldig interresant ut, du får en del tips på nettet også og hva studiet går ut på og hva du kan jobbe som etter endt studie. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Har også tenkt å ta Samfunnsøkonomi på NTNU, men hva er forskjellen mellom Samfunsøkonomi og de andre studiene innen økonomi som f.eks bachelor i økonomi? En bachelor i f. eks. økonomi og administrasjon, legger mer vekt på regnskap, busjettering osv. altså du lærer mer konkret hvordan du som økonom praktisk vil jobbe med økonomiske spørsmål og problemstillinger på mikroøkonomisk nivå. Jeg vil tro at samfunnsøkonomi går mer på analyser på det makroøkonomiske området; altså i et bredere perspektiv, landsdekkende, globalt. Det er derfor også litt ulike jobber du kvalifiserer deg til etter endt utdanning hvis du velger det ene fremfor det andre. Søk på de ulike utdanningene ulike steder og sammenlign. Her står det nok også noe om hvilke jobber du kan forvente. Jeg vil også tro at jobbmarkedet ser noe bedre ut for en som har bachelor i økonomi og administrasjon/revisjon enn samf. økonomi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå