mbst Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Har en partisjon som jeg la inn Linux på. Denne ble opprettet med Partition Magic. Bruker Windows XP til vanlig. Dette ligger "ved siden av" Linux-installasjonen. Bruker bootloaderen GRUB. Ønsker nå å kvitte meg med Linux. Men antar at det ikke bare er å slette partisjonen med Partition Magic, ettersom bootloaderen ikke lenger vil være tilgjengelig. Antar at jeg må gjenopprette Windows sin bootloader som default? I tilfelle, hvordan? Lurer altså på hvordan jeg skal gå frem for å fjerne alle spor etter Linux-installasjonen, uten å formattere alt. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Bruk PM til å gjenoprette orginal MBR. Skift linux partisjonen over til ntfs/fat32. Formater den tidligare linux partisjonen. Du har no eit system med bare windows, og ingen ubrukt hd plass. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Bruk PM til å gjenoprette orginal MBR. Takker for svaret. Men lurer på hvor jeg finner resore-funksjonen for MBR i PM. Må man ta dette gjennom Rescue-Diskettene, eller fins funksjonen i Windows-programmet? Har tittet rundt der, og søkt i hjelp, uten resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå