Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

chip , hvem er best på dette?


audifreek

Anbefalte innlegg

tenkte at jeg skulle skremme opp mororen litt på min audi a6 1.8t quattro.

Hvem er best på dette? har hørt mye forskjelig rundt dette.

den forrige a6 jeg hadde var også chippet. men det var litt lite synes jeg, det var vel en form for ecotuning.

 

Har skjekket litt rundt, og det viser seg at det er veldig store pris forskjeller på dette. har kommet over noen nå som tar min bil for kr 3500.- det er jo billig i forhold til de andre på markedet. chipsenter.no er dette firma.

TS har jeg hørt at tar ut for mye av motor, som da kan ende med turbo havari. ultimo tar ikke ut så mye igjen.

 

Finner ikke ut hva som kan være lurt, og hvor jeg evt skal chippe hen.

 

Noen som har noen erfaringer??

Endret av audifreek
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet at TS tar ut en del av motoren. men i de tilfellene jeg har hørt, har dette endt men enten turbo havari eller drivaksler havari. det er sikkert like mange meninger om dette som det er om julenissen , hehe.

 

Men håper på at noen har vært borti noen andre som chipper, som de er meget fornøyde med :thumbup:

Lenke til kommentar
Ja jeg vet at TS tar ut en del av motoren. men i de tilfellene jeg har hørt, har dette endt men enten turbo havari eller drivaksler havari. det er sikkert like mange meninger om dette som det er om julenissen , hehe.

 

Men håper på at noen har vært borti noen andre som chipper, som de er meget fornøyde med :thumbup:

 

At turbo og drivaksel ryker kan ikke direkte linkes til chiptrimming. Hvertfall ikke drivaksel, det er 100% sikkert! Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også... samma hvor pent du kjører.

 

Typiske feil etter chipping er avgass/avregulerimgs turtall problem. Motorlamper som lyser i hytt og pine er også velkjent.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også.

 

så du mener VAG lager turboene sine selv?

 

så vidt jeg vet så er turboene som sitter i vag laget av garrett men med vag sine tegninger.

jeg kjenner Thore på Turbopower.no å mener det var det han sa i hvertfall.

uten at jeg skal si noe helt sikkert om det..

Endret av Truck_Driver
Lenke til kommentar

Nettopp, er nok Garrett som er produsenten her.

 

selv så har vi ikke hatt så mange turbo bytte der jeg jobber(skoda verksted), men det har vært noen.

 

selv skifta jeg turbo på en 1.9 tdi, da den nye var montert, viste det seg att den nye turboen var defekt. og dette var en octavia 4x4, en skikkelig møkkajobb.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Det tror jeg så gjerne på! Har bytta på et par hmm, tja, audi passat osv med 1.9 tdi og det kan være en jobb tatt rett ut av helvette. Det er så trangt at den først timen går bort til og le seg hakk ihjæl. Det er spesielt en type som er helt forferdelig. Husker ikke motor eller noe av det der...

 

Det er nesten så man vurderer og ta ut motoren...

Lenke til kommentar
Det tror jeg så gjerne på! Har bytta på et par hmm, tja, audi passat osv med 1.9 tdi og det kan være en jobb tatt rett ut av helvette. Det er så trangt at den først timen går bort til og le seg hakk ihjæl. Det er spesielt en type som er helt forferdelig. Husker ikke motor eller noe av det der...

 

Det er nesten så man vurderer og ta ut motoren...

 

hehe på enkelte biler så må man faktisk ta ut motoren for å få gjort det man skal.

selv så driver jeg bare med gamle volvoer og litt eldre lastebiler så jeg slipper heldigvis det problemet med at det er trangt i hvertfall.. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg bør vel nesten fylle opp tanken med 98 octan før evt chipping. eller er dt mange delte meninger der også?

 

Er det nødvendig å bruke 98 oktan bensin etter chip-trimming?

 

For å få fullt utbytte av chip-trimmingen må det brukes 98 oktan bensin. Det er også en fordel om det er 98 oktan på tanken når bilen leveres til chip-trimming. Det gir oss mulighet for å kontrollere at det nye programmet fungerer perfekt under de forhold som motoren skal arbeide under. Skulle du komme i skade for å fylle 95 oktan, vil motoren ikke skades. Den før nevnte banke-sensoren vil sørge for justeringer som gjør at motoren arbeider innenfor sikre grenser, men samtidig vil noe av gevinsten ved chip-trimmingen gå tapt inntil det fylles 98 oktan.

 

 

fyll 98 du ;)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...