audifreek Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) tenkte at jeg skulle skremme opp mororen litt på min audi a6 1.8t quattro. Hvem er best på dette? har hørt mye forskjelig rundt dette. den forrige a6 jeg hadde var også chippet. men det var litt lite synes jeg, det var vel en form for ecotuning. Har skjekket litt rundt, og det viser seg at det er veldig store pris forskjeller på dette. har kommet over noen nå som tar min bil for kr 3500.- det er jo billig i forhold til de andre på markedet. chipsenter.no er dette firma. TS har jeg hørt at tar ut for mye av motor, som da kan ende med turbo havari. ultimo tar ikke ut så mye igjen. Finner ikke ut hva som kan være lurt, og hvor jeg evt skal chippe hen. Noen som har noen erfaringer?? Endret 16. desember 2007 av audifreek Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kjenner 2 stk som chippet hos TS, han tar ut bra av motoren, men de har begge kjørt i 1 år uten att noe har gått dadundas enda, å de har kjørt ganske hardt med bilene. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Ja jeg vet at TS tar ut en del av motoren. men i de tilfellene jeg har hørt, har dette endt men enten turbo havari eller drivaksler havari. det er sikkert like mange meninger om dette som det er om julenissen , hehe. Men håper på at noen har vært borti noen andre som chipper, som de er meget fornøyde med Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Ja jeg vet at TS tar ut en del av motoren. men i de tilfellene jeg har hørt, har dette endt men enten turbo havari eller drivaksler havari. det er sikkert like mange meninger om dette som det er om julenissen , hehe. Men håper på at noen har vært borti noen andre som chipper, som de er meget fornøyde med At turbo og drivaksel ryker kan ikke direkte linkes til chiptrimming. Hvertfall ikke drivaksel, det er 100% sikkert! Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også... samma hvor pent du kjører. Typiske feil etter chipping er avgass/avregulerimgs turtall problem. Motorlamper som lyser i hytt og pine er også velkjent. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 20. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2007 Takk mekkern ok, da var det avklart. men har du noen tips om hvor det kan lønne seg å fikse opp motoren?? noen erfaringer selv? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 (endret) Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også. så du mener VAG lager turboene sine selv? Endret 21. desember 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også. så du mener VAG lager turboene sine selv? så vidt jeg vet så er turboene som sitter i vag laget av garrett men med vag sine tegninger. jeg kjenner Thore på Turbopower.no å mener det var det han sa i hvertfall. uten at jeg skal si noe helt sikkert om det.. Endret 3. januar 2008 av Truck_Driver Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Trodde VAG brukte KKK jeg? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det beste blir vel å bruke noen som har livemaping... Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hvis turboen er av type VAG skal den ryke i blant også. så du mener VAG lager turboene sine selv? Det har jeg ingen formeninger om.. Jeg har bare bytta mange. Står vel garett på dem hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Nettopp, er nok Garrett som er produsenten her. selv så har vi ikke hatt så mange turbo bytte der jeg jobber(skoda verksted), men det har vært noen. selv skifta jeg turbo på en 1.9 tdi, da den nye var montert, viste det seg att den nye turboen var defekt. og dette var en octavia 4x4, en skikkelig møkkajobb. Endret 8. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 10. januar 2008 Del Skrevet 10. januar 2008 Det tror jeg så gjerne på! Har bytta på et par hmm, tja, audi passat osv med 1.9 tdi og det kan være en jobb tatt rett ut av helvette. Det er så trangt at den først timen går bort til og le seg hakk ihjæl. Det er spesielt en type som er helt forferdelig. Husker ikke motor eller noe av det der... Det er nesten så man vurderer og ta ut motoren... Lenke til kommentar
Truck_Driver Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Det tror jeg så gjerne på! Har bytta på et par hmm, tja, audi passat osv med 1.9 tdi og det kan være en jobb tatt rett ut av helvette. Det er så trangt at den først timen går bort til og le seg hakk ihjæl. Det er spesielt en type som er helt forferdelig. Husker ikke motor eller noe av det der... Det er nesten så man vurderer og ta ut motoren... hehe på enkelte biler så må man faktisk ta ut motoren for å få gjort det man skal. selv så driver jeg bare med gamle volvoer og litt eldre lastebiler så jeg slipper heldigvis det problemet med at det er trangt i hvertfall.. Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg bør vel nesten fylle opp tanken med 98 octan før evt chipping. eller er dt mange delte meninger der også? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Jeg bør vel nesten fylle opp tanken med 98 octan før evt chipping. eller er dt mange delte meninger der også? Er det nødvendig å bruke 98 oktan bensin etter chip-trimming? For å få fullt utbytte av chip-trimmingen må det brukes 98 oktan bensin. Det er også en fordel om det er 98 oktan på tanken når bilen leveres til chip-trimming. Det gir oss mulighet for å kontrollere at det nye programmet fungerer perfekt under de forhold som motoren skal arbeide under. Skulle du komme i skade for å fylle 95 oktan, vil motoren ikke skades. Den før nevnte banke-sensoren vil sørge for justeringer som gjør at motoren arbeider innenfor sikre grenser, men samtidig vil noe av gevinsten ved chip-trimmingen gå tapt inntil det fylles 98 oktan. fyll 98 du Endret 16. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Takker så mye for svaret. Da får jeg pøse på med litt 98 på bilen. Hvor sakset du det fra?? står det mere interesant der som kunne vært fint å vite?? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) http://www.autoteambergen.no/?page=4 her står det også litt info http://www.autopower.no/index.php?id=chip&action=faq Endret 17. januar 2008 av Simkin Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Jepp da er det avgjort, da er det bare å få fylt på 98. :!: så er mann på den sikre siden. Eller kanskje det er bedre å fylle på 99 v-power, ferrari bensin sier de???? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hvem skal du kjøpe chip hos, og hva må du ut med? Lenke til kommentar
audifreek Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) har snakket med chipsenter.no må betale 3500 for dette. får da 190 hk og 300 nm ca Endret 17. januar 2008 av audifreek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå