Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Jo Are

Gleder du deg til jul?  

96 stemmer

1. 1. Svaralternativene

• Ja
      71
    • Nei
      17
    • Bryr meg ikkje
      8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg gler meg veldig til jul, har utelukkande gode minner frå denne tida.

- Familien samlar seg (ein av dei sjeldne gangane i året) og tida blir disponert i fellesskap

- God julemat

- Presangar

- Gode filmar

- Spele i lag (PC, konsoll, kort, brett)

- Kople heilt ut ei vekes tid.

- Besøke vennar og slekt, møte folk eg sjeldan ser

Familieforholdene er eit viktig punkt for om eg får ei god jul eller ei. Synest veldig synd på dei som ikkje har eit godt forhold til sin familie, det er etter min meining det heile jula dreier seg om.

Dei som har det godt økonomisk har sjølvsagt råd til fleire goder i jula, men eit godt fellesskap er så mykje viktigare enn materielle ting. Eg har ei stor slekt og stor familie, det hjelper nok litt på i forhold til dei som kun er 1, 2 eller 3.

JA eg gler meg til jula!

PS: Legg til poll.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Nei, jeg er dritt lei jula. Faktisk så hater jeg jula. Er bare masse styr, bruke masse penger for å kjøpe ting til folk. Folk har alt de trenger, jeg hater å få drittgaver som jeg ikke trenger og i tillegg må jeg liksom være glad for å få det.

Nei, når jeg flytter ut, etter at jeg er ferdig i militæret skal jeg melde meg helt ut av jula.

Lenke til kommentar

Gleder meg veldig til jula. Får truffet en del venner som jeg ser svært sjelden, og det samme gjelder for familie. I tillegg er det mye god mat og mye god stemning.

Når det gjelder gaver føler jeg ikke det er så mye styr. Jeg lar konsekvent være med å kjøpe gaver til venner, og de kjøper heller ikke gaver til meg. Dermed er det kun den nærmeste familien jeg trenger å tenke på.

redigert: jeg har forøvrig kommet i god julestemning allerede. Pepperkakebaking og juleøltesting har bidratt mye med det.

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Gleder meg selvsagt til jul. Fri fra stress fom. midten av denne uka og til 7. januar. I tillegg skal jeg hjem og besøke foreldrene mine fra neste søndag og utover, hvor også søsteren min, hennes forlovede og mormoren min kommer. God mat, godt selskap og gaver i tillegg. Trist om jula til trådstarter kun dreier seg om å få gaver og være med den teite familien sin.

Naturligvis kan det bli litt kjedelig til tider, så jeg tar med meg PS3 med et par spill jeg ikke har rundet enda, samt laptop med en del filmer.

Lenke til kommentar

Ja jeg gleder meg veldig til jul. Først og fremst på grunn av juleferie og tid sammen med familie. Så sånn sett har det allerede startet for min del, reiste hjem på juleferie i dag. :)

Ellers gleder jeg meg veldig til all den gode maten og alt som følger med. Gaver også, selvfølgelig, men de har med årene kommet litt i andre rekke. Det viktigste med jula nå er den gode, rolige stemningen, totalt fri fra alt annet hverdagslig stress.

Edit: Dessuten ser det ut til at det i motsetning til fjoråret, faktisk blir hvit jul i år. Er bøttevis med snø her nå hvertfall. :D

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Gleder meg selvsagt til jul. Fri fra stress fom. midten av denne uka og til 7. januar. I tillegg skal jeg hjem og besøke foreldrene mine fra neste søndag og utover, hvor også søsteren min, hennes forlovede og mormoren min kommer. God mat, godt selskap og gaver i tillegg. Trist om jula til trådstarter kun dreier seg om å få gaver og være med den teite familien sin.

Naturligvis kan det bli litt kjedelig til tider, så jeg tar med meg PS3 med et par spill jeg ikke har rundet enda, samt laptop med en del filmer.

vel nå mente jeg nå ikke at gaver er alt da men skjønner liksom ikke hvorfor man ikke får det man øsnker seg når det faktisk ligger innenfor de økonomiske grensene. Har tatt en liten prat med min mor nå og nå ordner det seg allikevel, så får vel si ja, jeg gleder meg til jul.

Gleder meg egentlig mest til romjula da, julaften blir bare for mye styr.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg masses til jul! I motsestning til deg, så spiller gavene ingen rolle for meg. Så klart jeg blir glad for det jeg får, men synes faktisk det er mye koseligere å gi til andre. Uansestt, det viktigste er at familien kommer sammen, koser seg med god mat og tar livet med ro. Gleder meg supermasse til å spise snop dagen lang og bare slappe heeeeeeelt av! :D

Lenke til kommentar

Jeg er et julemenneske. Jeg elsker julen. De siste årene, inkludert i år, har dog bestått av VELDIG mye jobbing i juleperioden siden jeg jobber i et serviceyrke hvor jul er den aller viktigste delen av året salgsmessig. Men jeg greier likevel å komme i julestemning. Det har vært slit, spesielt de siste to årene hvor jeg jobbet så og si hver eneste arbeidsdag i november og desember, og i tillegg gikk på skole på dagen (dagene gikk da fra 7-22, rett hjem og sove og gjenta det samme resten av uka, kun søndagen som var fridag. I mange uker). I år har jeg derimot fått ordna meg langt mer fri og det er jeg glad for. Har jobbet jevnlig i november og desember i år også, men ikke i nærheten av hver dag som de forrige årene. Og på tirsdag har jeg "juleferie" så da er det ikke mer jobb igjen før helga før nyttårsaften. ;) Så jeg får mer tid til familie og juleting, så jeg tror jeg kommer i enda mer julestemning i år. Har allerede sett flere julefilmer - Polar Express, Elf, Bad Santa og Die Hard 1 og 2. Og skal nok få sett noen flere, blant annet Nightmare Before Christmas - verdens beste julefilm - på lille julaften, som i fjor. Og året før der. Og året før der. Og året før der igjen.

Ellers er jo jula bare kos. Kjøper julehefter denne uka og skal lese og kose meg med dem, kjøper inn en del snop og brus til meg og de andre her, og det er ikke lenge til julemiddagen (pinnekjøtt med tilbehør på julaften, ribbe første juledag) står på bordet heller! En uke til. Elsker den maten, det er nok fordi det er kun i desember man får spist den. :p Riktignok har jeg fått en forhåndssmak på både pinnekjøtt og ribbe på julebordet for noen uker siden da, men det gjør ingenting. :) Er vel ikke så lenge til juletreet også kommer opp, det er alltid et fint skue.

På julaften ser jeg alltid mye Donald/Mikke- og andre Disney-filmer. I år, som de par siste årene, skal TV2 sende rundt tre timer med Donald, Mikke og gjengen på julaften, en haug kortfilmer jeg har sett altfor mange ganger før, men som for meg nærmest er blitt selve definisjonen av jul. Gleder jeg meg stort til å se, mens mor lager maten og det begynner å lukte godt i stua. :D Og selve middagen er herlig. Er ikke hele tiden hele familien blir samlet og alle er glade og blide, men julaften er en av de dagene, og det er fine dager. God mat og god stemning. Og så blir det jo pakker på kvelden. Jeg vet alt jeg får og jeg har vokst fra meg den enorme pakkegleden med årene, men gleder meg likevel til å få tatt fatt på gavene i dagene etter, er bare ting jeg ønsker meg, stort sett CD-er og DVD-er, og så er det jo alltid noen overraskelsesgaver også da, i tillegg til de obligatoriske "penge-og-halvgreie-klær-du-neppe-tar-på-deg-for-ofte"-gavene.

Romjula er veldig koselig. Da gjør jeg som regel veldig lite. Den gode maten fortsetter, og jeg henger litt på PC-en mens jeg er mett på grunn av maten og snopet, ser og hører en del på det jeg har fått i gaver og rett slett bare chiller helt av, det er den eneste stressfrie delen av desember egentlig. Så er det litt jobb igjen i fredag og lørdag før nyttår, før det er nok en herlig dag igjen, nyttår på mandag. Da snakker vi god mat igjen, før det nok blir relativt hard festing sammen med kamerater mens vi driver på med litt fyrverkeri og ser på det andre sender opp. En fin dag.

Om jeg gleder meg til jul? Jasomfaen. :D

Lenke til kommentar
Går ut ifra at det du har skrevet i profilen din er korrekt, følgelig er du 15 år. Forstå at foreldrene dine mest sannsynlig forsøker å gi alle involverte en gledelig jul. De vil nok ditt eget beste

God jul!

Hva har du i matte? Jeg er 16 år, født 1. februar skjønner du :p

Må vel bare si takk for alle disse innleggene her man kommer jo faktisk i julestemmning av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...