Gå til innhold

Gleder du deg til jul?

Jo Are

Gleder du deg til jul?  

96 stemmer

1. 1. Svaralternativene

• Ja
      71
    • Nei
      17
    • Bryr meg ikkje
      8

Anbefalte innlegg

Hei, det vanlige svaret er vel kanskje og si "ja, jeg gleder meg til jul". Men er det noe og glede seg til?

Nå har ikke jeg flyttet ut og fått meg kjæreste så vet ikke hvordan det er og feire jul sammen med noen man faktisk bryr seg om og er glad i, men kan i hvertfall si at jeg er forbanna lei av jul som den er nå. Hver advent ende med det samme her hjemme, en stor krangel mellom meg og min mor som ødelegger julen helt. Min mor syns advents tiden er så koselig, og ja det er den da. Problemet er bare at hun skal vent så jævla lenge med og begynne og ordne til jul mens jeg vil begynne så tidlig som mulig, det ender da med at jeg maser på henne om hun ikke snart skal begynne og bake og da klikker det totalt for henne og gir fan i hele bakinga. Så alt vi har til juø e sånne kjøpte kaker som smaker dritt.

Også har vi jo gavene da hjemme hos meg får jeg ALDRI det jeg ønsker meg, selv om det er innenfor økonomiens grenser. Hun kjøper bestandig noe billig drit for at det skal bli så mange gaver som mulig, og når hun først kjøper noe jeg ønsker meg kjøper hun bare halve gaven: i fjor ønsket jeg meg en Titanic som man skulle lime sammen og male og til min lykke fikk jeg den, men ikke maling og lim!!!! Har enda ikke fått der eller.

Så min konklusjon blir at de koselige filmene du ser på TV hvor familien sitter foran peisen og koser seg med kakao og jule snacks er oppskrytte, for min del finnes det ikke noe som koselige familie opplevelser. Men som sagt nå har ikke jeg fått meg kjæreste og feiret jul sammen med henne da så vet ikke hvordan det er.

Nå virker kanskje dette som en emo tråd, men det er det ikke. Meningen her er at du skal skriver om du gleder deg til jul eller ikke og noe om hvorfor/ hvorfor ikke.

Ironisk nok får jeg vel avslutte med: God jul

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der hørts utrolig kjipt...

Selv så gleder jeg meg til jul. Og har vel kind of en julestemning. Selv om jeg ikke hører på julesanger og baker kaker. Er også ganske lei av jula, så i år har jeg tatt det helt med ro. Ikke stressa med noen ting, egentlig. Nå er det bare en uke igjen til juleaften, og jeg har ikke tenkt noe mer over det, enn at det blir koselig. Og det passer meg egentlig ganske fint. :)

Men ønsker deg også en god jul, og håper det ordner seg :) Og, og et godt nyttår, sånn btw ^^

Lenke til kommentar

Jaja julen blir jo grei nok den, kjøper masse brus og snop og lagrer det under senga. Men da blir problemet at min mor kjefter på meg fordi jeg aldri er nede. Blir litt forvirra jeg når jeg er nede blir jeg kjefta opp, når jeg er oppe blir jeg kjefta ned :p

Men finner vel en måte og stoppe kjeften hennes på.

Men i julestemining det er jeg faktisk har lest en god del donald jule hefter og i dag skal det kjøpes flere.

Problemet er at dette kommer til og bli en ensom jul, men men man har jo pc.

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar

Jula ja, tida hvor man skal kose seg med familien? Jøss, det er jo det jeg blir tvunget til hver uke. Ikke noe fantastisk der.

Gaver som skal gis fordi det forventes, må jo være noe man ønsker seg eller nyttig, eller så er jo hele poenget ødelagt (ja, det var ironisk ment).

Ender vel opp med samme kjedelige greia, mamma, pappa og bestemor snakker om gud og hvermann og jeg sitter der og bryr meg midt i ræva om bestemor spiser en halv skive til frokost sammen med en kvart banan og to skiver ost, eller om hun liker den billige skinka på rema iforhold til den som er dobbelt så dyr hos en slakterbutikk, men smaker det samme. Samtalene går bare på gjenta og tilfeldig rekkefølge.

Eventuelt "familieselskap" som det så fint heter, "barna" plasseres i en krok og alt jeg får høre er bare hvor bedre fettern min er iforhold til meg, både karaktermessig og sosialmessig.

Uheldigvis kan ikke muttern og fattern dra til hytta i romjula heller :( . Får satse på nyttårsaften.

Og, god jul.

Lenke til kommentar
Også har vi jo gavene da hjemme hos meg får jeg ALDRI det jeg ønsker meg, selv om det er innenfor økonomiens grenser. Hun kjøper bestandig noe billig drit for at det skal bli så mange gaver som mulig, og når hun først kjøper noe jeg ønsker meg kjøper hun bare halve gaven: i fjor ønsket jeg meg en Titanic som man skulle lime sammen og male og til min lykke fikk jeg den, men ikke maling og lim!!!! Har enda ikke fått der eller.

Sa du at du ønsket deg maling og lim, eller forventet du at hun skulle lese tankene dine? Forresten, har du ikke kjøpt maling og lim enda, forventer du at hun skal kjøpe det?

Lenke til kommentar

Vell, gleder meg noe spesiellt til jul? Nah..

Når jeg var et par år yngre så var det jo stas, da hadde vi jo skikkelig snøvær og greier og greier, mamma bakte kaker, pappa lagde til pinnekjøtt, jeg ble sittende å spise clementiner +++ :)

Men neida, nå er det + 10 grader ute, drittvær, lei av julen, samtidig som jeg er juleblakk :p

Så det blir vell Grandiosa på meg til jul da ;)

Endret av Abn0rmal
Lenke til kommentar

Sa du at du ønsket deg maling og lim, eller forventet du at hun skulle lese tankene dine? Forresten, har du ikke kjøpt maling og lim enda, forventer du at hun skal kjøpe det?

Vel er det ikke ganske vanlig at man får lim og maling når man ønsker seg et byggesett?

Det er nå i hvertfall min mening, men hva er det og forvente mor mi har jo IQ på linje med et lik.

Lenke til kommentar

Vel er det ikke ganske vanlig at man får lim og maling når man ønsker seg et byggesett?

Det er nå i hvertfall min mening, men hva er det og forvente mor mi har jo IQ på linje med et lik.

Jeg kan se for meg deg sitte på julaften når du pakker opp gaven og så si: "Faen mamma, du kjøpte ikke LIM!! Jeg hater deg!"

Akkurat som dette sjarmtrollet:

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg flyttet ut og fått meg kjæreste så vet ikke hvordan det er og feire jul sammen med noen man faktisk bryr seg om og er glad i

Ja, du har vel bare den ekle familien din, du.

Hver advent ende med det samme her hjemme, en stor krangel mellom meg og min mor som ødelegger julen helt. Min mor syns advents tiden er så koselig, og ja det er den da. Problemet er bare at hun skal vent så jævla lenge med og begynne og ordne til jul mens jeg vil begynne så tidlig som mulig, det ender da med at jeg maser på henne om hun ikke snart skal begynne og bake og da klikker det totalt for henne og gir fan i hele bakinga.

Hvorfor skal du mase så jævlig? Du burde vel strengt tatt ha gått opp for deg at det kanskje ikke er så lurt, om det samme skjer hvert år.

Stakkars, må du kjøpe lim og maling selv, da?

Så min konklusjon blir at de koselige filmene du ser på TV hvor familien sitter foran peisen og koser seg med kakao og jule snacks er oppskrytte, for min del finnes det ikke noe som koselige familie opplevelser.

Nei, når du oppfører deg som en drittsekk og kun bryr deg om gavene kan det fort bli slik.

Nå virker kanskje dette som en emo tråd, men det er det ikke. Meningen her er at du skal skriver om du gleder deg til jul eller ikke og noe om hvorfor/ hvorfor ikke.

Selvfølgelig gjør jeg det.

Lenke til kommentar
Ja kanskje jeg klager vel mye ja :p

Er jo faktisk folk som ikke har penger til noe ekstra til jul, mens jeg har et godte lager under senga. Nei blir vel en god jul allikevel.

Det blir en god jul selv om du ikke har et godte lager under senga di også. :roll:

Jojo men blir vel bedre med :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...