avtrekkeren Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Er det meningen at alle de forskjellige sidene skal være kliss identiske? Med de gamle designene visste jeg alltid om jeg var på HW, Gamer, Akam eller Amobil, men nå er det omtrent bare logo og noen små farger som er forskjellige, og ved første øyekast er det nærmest umulig å separere sidene slik det var før. Skal det være slik? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ganske enig med det. Synes det burde være litt større forskjell på de forskjellige sidene. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Tanken er at man skal kjenne seg igjen fra nettsted til nettsted, og seksjonene - artikkelsøk, prisguide og så videre - er tenkt å være like. I den grad vi ønsker å ha forskjeller sidene mellom så blir det fordi man kanskje trenger litt ulikt fokus. Jeg vil jo påstå at amobil og hardware f.eks. i betaen er ganske forskjellige, på tross av at de er bygget rundt samme mal. Hvorfor er det et problem et sidene likner hverandre? Vi er alle del av den samme organisasjonen, er det ikke bare naturlig at man samkjører systemer og "følelse"? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Det kan selvsagt være at jeg er vant med det - men jeg syntes at alle sider burde ha et eget preg, selv om de som du sier er en del av den samme organisasjonen. Bortsett fra logoen og fargeforskjellen i toppen er jo amobil og hw kliss identiske - har Ctrl+tab'et fram og tilbake nå en hel del ganger, og utseende er så godt som identisk. Ok, det er reklame der det er tester på hw, og setningen "les også" er ikke der på amobil, men selve layouten og designet er helt likt. Jeg mener ikke at dere ikke bør ha likhet mellom de forskjellige sidene, jeg mener bare at hver side bør ha sitt særpreg, ellers så føles det bare som man besøker den samme siden hele tiden. Var selv i oppstarten av en mindre spillside, og hadde planene klare for den: en ganske felles grunnleggende layout på sidene, men likevel et særpreg som skulle gjøre hver side litt mer unik. (Dette prosjektet er foreløpig lagt på is, men skulle et nettverk av noen få fansider for diverse spill, bl.a. Sid Meier's Pirates! som jeg har en side for). Jeg vil ha noe som sier meg når jeg er på siden: "Du er på Gamer.no nå" uten å faktisk måtte lese nyhetene eller titte på logoen. Selv om jeg titter på logoen nå, så blir jeg forvirret om hvilken side jeg faktisk er på. Til nå har jeg hatt fire forskjellige opplevelser når jeg har besøkt akam, amobil, hw og gamer, og det har jeg likt veldig godt. Men dette er jo bare mine meninger da Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 På forskjellen mellom HW og Gamer er jeg enig. Men mellom Amobil og HW blir de "egne" fargene såpass mye brukt at jeg med en gang ser hvilken side jeg ser på. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Gamer-betaen er ikke ute enda, så hva dere nå enn måtte mene om den er ikke helt relevant før vi har ferdigstilt forsiden og faktisk lansert den. Den kommer til å være ganske forskjellig fra hardware, tro meg. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Den kommer til å være ganske forskjellig fra hardware, tro meg. Nydelig Gleder meg til å se resultatet. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Likte det taktumet at sidene er såpass like jeg. Jeg bruker jo sidene til det samme, og da er det fint at de er (nesten) like. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Jeg er tilhenger av mest mulig like layout, og hva angår å se differanser på sidene, så skal det ikke mer til enn å lese en overskrift eller se på logoen og fargene på den. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Må si meg enig i den siste der Både hw.no, akam.no og amobil handler jo strengt tatt om forskjellige typer hardware så her hadde det holdt å skille på farge og logo. Når det kommer til gamer.no så er jeg enig i at det burde ha et annet grunndesign Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Når de først skal ha så liket design, så synes jeg likegodt gamer.no kan også være det. Bare ha litt andre farger. Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Jeg liker at sidene er så like jeg. Man kjenner seg jo igjen med en gang ved å se på fargebruken. Sidene er jo en del av samme nettverk eller organisasjon, noe dette med designet fremhever. Jeg leser litt på alle sidene, og det er veldig greit slik det er nå, at det er mulig å bytte del raskt og enkelt på toppen. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg mener at siden bør være like, i og med at de er i samme familie. Jeg liker slik som det er nå, men synes at det burde vært større fargeforskjeller fra de forskjellige. Samme design, men med forskjellige farger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg