realfingolfin Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Eksamensresultatet for det ene faget jeg tok ble kunngjort idag, jeg sjekket studentweb og så at jeg fikk en E (ærlig talt fortjente jeg en F, har ikke vært på et eneste seminar og boka åpna jeg første gang 3 dager før eksamen) men det merkelige er at det står sum studiepoeng: 0 Får jeg ikke 10 studiepoeng for å ha bestått eksamen? Emnet bruker gradert bokstavkarakterskala fra A til F, der A er beste karakter og F er stryk, jf. § 6.1 om karaktersystemet i Forskrift om studier og eksamener ved UiO. Jeg fikk en E, altså har jeg ikke stryki, hvorfor får jeg ikke studiepoeng? Endret 16. desember 2007 av realfingolfin Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jo det skal du får. Kanskje systemet henger litt etter? Ta kontakt med dem og sjekke, E er ståkarakter. Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha ? Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha ? Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig. Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha ? Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig. Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Vil det sei at du i praksis kan gå gjennom studiet med E i snitt, og likevel bli tildelt vitnemål?? Hahaha ? Det blir det samme som å gå gjennom videregående med 2 i snitt. Ikke optimalt, men fullt mulig. Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng. ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Tja. Om man ønsker å leve livet på lettest mulig måte til enhver tid, og bare prestere akkurat nok til å klare seg, så hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Når endra det seg? Da jeg gikk på NTNU var D bestått og E og F stryk - og før det så var 2 bestått og 1 og 0 stryk. Endret 17. desember 2007 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 E er bestått også hos NTNU. Kilde. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng. ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier. For en utrolig hjernedød holdning. Forøvrig skal E være bestått. Endret 17. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Da jeg gikk på NTNU var D bestått og E og F stryk - og før det så var 2 bestått og 1 og 0 stryk. Her surrer du ja. E er (og har alltid vært bestått). Tidligere så var 1 toppkarakter, mens lavere enn 4 var stryk. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Du har helt rett.. jeg surrer Jeg tenkte på tall karakterene på videregående. Litt lenge siden jeg var student nå. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Og ofte er det kun Generell studiekompetanse (bestått almenn) som kreves for å komme inn på de fleste linjer på uni/høyskoler. Så hvorfor stresse? Det fins noe som heter inntakskrav i form av poeng. ja, og det er uaktuelt på veldig mange studier. For en utrolig hjernedød holdning. Det er jeg helt enig med deg i. Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet, og for dem er nok åpne studier ganske greit Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet Ein treng ikkje vera ein slask utan ein plan med livet sjølv om ein ikkje har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og store ambisjoner. Det var sikkert ikkje det du eksplisitt meinte, men utan å lese mellom linjene framstår det litt arrogant det du skriv her. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Jeg har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og har store ambisjoner, men det forandrer ikke det faktum at det finnes slasker uten noen plan med livet Ein treng ikkje vera ein slask utan ein plan med livet sjølv om ein ikkje har godt over fem i snitt, + 8,5 ekstrapoeng (realfag + fordypning), og store ambisjoner. Det var sikkert ikkje det du eksplisitt meinte, men utan å lese mellom linjene framstår det litt arrogant det du skriv her. Men det er altså ikke arrogant å kalle mine (tillagte) holdninger for hjernedøde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå