Sewero Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Prosessorinformasjon: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ Videokort: Driver: Radeon X1900 Series Secondary DirectX-kort: Radeon X1900 Series Hoved-VRAM: 512 MB Minne: RAM: 2047 MB DDR RAM Hovedkort: Asus A8R32-MVP Deluxe Diverse: Medietype: DVD Total harddiskplass tilgjengelig: 763095 MB Tenker å kjøpe meg en ny harddisk til OS slik at pc-en ser litt ryddigere ut og litt mer sikker. Lurer på oppgradering av RAM men vet ikke om det er nødvendig. Har en 500 w bZerk GPU så trur den holder til div. oppgradering. Håper på konstruktive innlegg Lenke til kommentar
kzn Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 ville gått for et nvidia geforce 8800GT, hørt mye bra om disse.. og kanskje en ny cpu.. får X2 6000+ til litt over 1000-lappen for tiden. for harddisk ville jeg kjøpt en WD raptor for å ha OS på, evt en annen 10000rpm disk. angående oppgradering av ram så bør 2GB holde, det kommer mer an på hastigheten. skriv gjerne hvilken ram-type du har. har du AM2 sokkel på hovedkortet? Lenke til kommentar
badmuslim Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 oppgrader skjermkortet, og kjøp kanskje to hdd og sett de opp i raid 0. drit i rammen...selv om det er billig... cpu - kanskje kanskje.. men ikkje et must. Gaming er ikke alltid så cpu avhengig. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg skal bare ha en ny hdd på 80 gb, ikke mer. Kjøper heller 1tb etterhvert. Holder med det jeg har foreløpig. Skjermkortet lurer jeg på om jeg skal kjøpe ett likt det jeg har nå vis jeg får tak i det og sette opp dual, hørt det var mulig med det jeg har nå. Socket står det i everest at jeg har "1 socket 939". Lenke til kommentar
SuXz0r Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg skal bare ha en ny hdd på 80 gb, ikke mer. Kjøper heller 1tb etterhvert. Holder med det jeg har foreløpig. Skjermkortet lurer jeg på om jeg skal kjøpe ett likt det jeg har nå vis jeg får tak i det og sette opp dual, hørt det var mulig med det jeg har nå. Socket står det i everest at jeg har "1 socket 939". Da er det dessverre ikke noe oppgraderings muligheter på Cpu, siden 939 er utgått Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg skal bare ha en ny hdd på 80 gb, ikke mer. Kjøper heller 1tb etterhvert. Holder med det jeg har foreløpig. Skjermkortet lurer jeg på om jeg skal kjøpe ett likt det jeg har nå vis jeg får tak i det og sette opp dual, hørt det var mulig med det jeg har nå. Socket står det i everest at jeg har "1 socket 939". Det er mulig og kjøre crossfire med ditt hovedkort ja... Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Og du kan eventuelt kjøpe en ny cpu brukt eksempelvis. Det går faktisk an. Om det ikke er ønskelig så kan du også se etter en opteron-cpu som jeg har sett flere webbutikker ha igjen ennå. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Er det bedre at jeg kjøper ny pcn enn å oppgradere? Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det kommer an på hva slags krav du stiller til din gaming-maskin. Jeg hadde selv et X1800XT for inntil to måneder siden, men jeg kjører også 1920*1200 i spill.. Det krever litt.. Hva slags skjerm har du? Du kan jo se om du får tak i et skjermkort som er likt ditt, det vil du sannsynligvis få ganske billig nå. De færreste spill krever mye av cpu, og siden du har en dobbelkjerne så vil du teorien holde en stund til der. Med et skjermkort til, og crossfire, vil nok maskinen holde en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå