Gå til innhold

Hvor mye kan jeg tyne min E6600 med stock-kjøler?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du har muligheten for og bestille fra komplett.no så kan dette settet være et godt kjøp, her er en garantert gode minnebrikker (D9GMH)

men dersom disse ikke er SLI-sertifiserte kan jeg ikke kjøre de :p da er maks 800mhz i følge manaueln. eller er "sli-sertifiserte" kun epp-støtte liksom?

Lenke til kommentar

hvis du har muligheten for og bestille fra komplett.no så kan dette settet være et godt kjøp, her er en garantert gode minnebrikker (D9GMH)

En annen ting, det er visstnok de samme ''brikkene'' (D9GMH) på Crucial BallistiX PC6400 2048MB til en mye billigere penge. Har ikke prøvd å overklokke de thou, men jeg har lest mange bra tester av de. Jeg ville gått for de. Jeg var også tvilsom til disse med en gang, vurderte noen fra Corsair til 1200-1300kr. Glad jeg ikke gjorde det for å si det sånn.

Var disse btw.

Her er en review av de jeg linka til, litt ned på sida står det om hvilke ''brikker'' som er på modulene.

Endret av morgus
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

De PC6400 brikkene skal også ha D9GMH, så de er nok også et godt valg, kjenner en som har de og han er veldig fornøyd med de, han kjører de på 1000Mhz @ 4-4-4-12, mener jeg og huske (kan godt hende jeg husker helt feil...).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
De PC6400 brikkene skal også ha D9GMH, så de er nok også et godt valg, kjenner en som har de og han er veldig fornøyd med de, han kjører de på 1000Mhz @ 4-4-4-12, mener jeg og huske (kan godt hende jeg husker helt feil...).

så to par slike ville gjort underverker altså? Har nå lyst på de OCZ-brikkene jeg :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

så to par slike ville gjort underverker altså? Har nå lyst på de OCZ-brikkene jeg :p

to slike kunne gjort endel ja, men de OCZ brikkene skal ikke være så ille. spesielt ikke de pc8500 brikkene, etter hva jeg vet så bruker OCZ nesten utelukkende D9 chips på alle hastigheter over pc6400, men på pc6400 er det mange brikker som er av dårlig kvalitet (les: lite overklokkingsvennlige)

Lenke til kommentar

Det hadde jeg gjort vertfall, men det er jo du som velger såklart :)

Men jeg er sjeleglad for at jeg ikke kjøpte Corsair eller Ocz osv. Dyrere pris betyr ikke nødvendigvis at de er bedre.

Ocz er et veldig kjent merke, så mange kjøper pga det, uansett pris, men jeg gidder ikke å prate om markedsføring på en søndag :p

Endret av morgus
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*bumpings*

har nå fått min zalman 9700nt :D lå på ca 30c idle på 2400mhz (stock), så satte den opp til 3125mhz og har nå ca 40c idle. systemtemp på ca 34c. men, når jeg kjører orthos, allerede etter et halvt sekund, har cpu-tempen steget med omlag 10c, og holder seg der, eller går opp max 4 grader til. har hatt en maxtemp på 54c ca. Har ikke prøvd 3dmark06 enda.

Lenke til kommentar
*bumpings*

har nå fått min zalman 9700nt :D lå på ca 30c idle på 2400mhz (stock), så satte den opp til 3125mhz og har nå ca 40c idle. systemtemp på ca 34c. men, når jeg kjører orthos, allerede etter et halvt sekund, har cpu-tempen steget med omlag 10c, og holder seg der, eller går opp max 4 grader til. har hatt en maxtemp på 54c ca. Har ikke prøvd 3dmark06 enda.

Den kjøleren skal gjøre nytta si den. Har en slik selv som hjalp meg å komme opp i 4GHz på luft :) (Oppsett i signatur, merk at jeg bare hadde ett skjermkort og 2gb ram på det tidspunktet)

Lenke til kommentar
*bumpings*

Den kjøleren skal gjøre nytta si den. Har en slik selv som hjalp meg å komme opp i 4GHz på luft :) (Oppsett i signatur, merk at jeg bare hadde ett skjermkort og 2gb ram på det tidspunktet)

har nå teste lit mer.. undet cpu-testene i 3dmark06 er jeg oppe i 46-47c max, under hele testen omtrent. Resten av testene ligger på omlag 41c. Har en idletemp på ca 36-40c. er det trygt å klokke litt til? :) tenker området 2-400mhz mer. Hva bør maxtemp være? Ikke noe særlig mer enn 55-60c under full load?

Lenke til kommentar
*bumpings*

har nå teste lit mer.. undet cpu-testene i 3dmark06 er jeg oppe i 46-47c max, under hele testen omtrent. Resten av testene ligger på omlag 41c. Har en idletemp på ca 36-40c. er det trygt å klokke litt til? :) tenker området 2-400mhz mer. Hva bør maxtemp være? Ikke noe særlig mer enn 55-60c under full load?

72'c er absolutt max du kan kjøre på, men jeg vil ikke anbefale å kjøre for lenge på den tempen. Jeg har satt meg en max på 65'c +/- noen grader. Dette under Prime eller Orthos load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...