Gå til innhold

Amotor: Batteridrift innen 2010?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er jo ganske mange som har en nr2-bil som _aldri_ kjører lengre enn 15 mil i døgnet. Ofte er dette den gamle forurensende haugen også.

Ikke fryktelig lenge før 15-20 mil garantert kjørelengde pr lading er overkommelig. Hvis det i tillegg er snakk om en 5-seter i størrelse Kangoo er ikke plass, komfort og sikkerhet noe issue lengre heller.

 

Jeg er enig med deg i at de som bare har én bil, eller kjører ofte på langtur ikke kan basere seg på batteridrift, men på det europeiske markedet sett under ett bør det være mulig å få solgt nok enheter til at det lønner seg.

Lenke til kommentar
Biler med ren batteridrift vil nok fortsatt være uaktuelle for de store massene i lang tid fremover. Batteritiden og ladesteder er altfor begrenset fortsatt. Blir nok hybridbiler som blir det store de neste tiårene.

Enig i at hybridbiler vil bli det store det neste tiåret men ren batteridrift er ikke uaktuelt for så mange grupper som mange tror. Blant annet er det store kostnadsmessige fordeler grunnet subsidier og regler om kjøring i kollektivfelt og gratis parkering. Kjørelengden er nå på nivå med mange bensin/diesel-biler i en del batteridrevne biler (ikke alle). Tilgangen på drivstoff er faktisk langt bedre på batteridrevne biler enn bensin/diesel-drevne. Man kan nemlig "fylle tanken" hjemme, eller gratis på jobben, bensinstasjonen, kommunale parkeringsplasser og en rekke andre steder. Alt som trengs er en stikkontakt. Noe som finnes svært mange plasser grunnet motorvarmere. Svært mange plasser tilbyr med vitende og vilje gratis strøm til elbiler, inkludert offentlige og private parkeringsplasser.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...