Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen bilde med DVI kabel.

Anbefalte innlegg

Tidligere så hadde jeg 2x19"LCD som jeg benyttet DVI kabel på.

Når jeg senere kjøpte meg 2x24"LCD valgte jeg å gi bort mine 2x19" til min far.

Men da jeg skulle koble disse skjermene til min fars PC, fikk vi ingen bilde.

Føre jeg koblet til disse skjermen skrudde jeg også ned oppløsningen.

Vi benyttet DVI kablene som fulte med skjermene og som tidligere har virket perfekt hos meg.

Skjermkorte hans har også 2xDVI utganger.

Men da jeg gjore et forsøk med VGA kabel (skjermen har 1xVGA 1xDVI utgang), kom bilde med det samme!

Hva kan årsaken til dette være?

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får du bilde i safemode?

hvis skjermen din har både inngang for VGA og DVI kan det være du må trykke på en knapp på skjermen for å velge riktig input, ellers prøver den kanskje fremdeles å vise bilder fra VGA-inngangen (hvor det ijkke står en kabel, ergo blank skjerm).

EDIT: Jeg ser at du sier 24". da har den nesten garantert både VGA og DVI innganger, så vær sikker på at du bruker riktig kilde. som regel er tasten for å velge input på forsiden av panelet sammen med de andre normale kontrollene.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
EDIT: Jeg ser at du sier 24". da har den nesten garantert både VGA og DVI innganger, så vær sikker på at du bruker riktig kilde. som regel er tasten for å velge input på forsiden av panelet sammen med de andre normale kontrollene.

-Stigma

Glem 24", det er de to 19" som gjelder og som er problemet!

Dette skyldes at vga inngangen ble innstallert som hovedskjerm, har du vært i innstillingene og endret det slik at du skal ha bilde på skjerm 2 også?

Ja... Det rare er: Skjerm nr.1 for maks 1280x1024 som max oppløsnig og skjerm nr.2 for .... husker ikke, men noe med 1600

Men skjermene støtter jo max 1280x1024 ettersom de er 19".

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...