Gå til innhold

Hva skal jeg oppgradere ?

Anbefalte innlegg

Hei dere...

Har fått litt penger mellom hendene nå :D.

Og lurer på om jeg skal oppgradere litt, jeg bruker PCen til spill

(her er det snakk om krevende spill f.eks FS 2002,Battlefield 1942 og

UT - the awakening). Jeg lurer på om dere kan komme med noen tips om hva dere ville har oppgradert. Og si i fra om å mye det vil hjelpe.

Hvis noen mener at det ikke trengs oppgradering si i fra om det oxo :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:lol:

ja, hadde vært greit. men om det er spill det går i, bør du først og fremst vurdere å kjøpe nytt 3d-kort. kjøp ati radeon 9700, og last ned den driveren som oppdaterer det til pro.

trenger vel også en 512 ddr ram til de nyeste spillene med mindre du vil oppgradere igjen i den nære fremtiden. hdd også greit å ha mer en 12 gb som jeg :D

veeeldig digg om du skaffer deg 4.1 høyttalere fra logitech eller altec lansing. gjør spillingen mye hyggeligere.

Lenke til kommentar

ASUS P4S533

Northwood 1800mhz @ 2400mhz til en 2,533ghz? og klokke denne?

512 DDR 2100 Apacer

Geforce 4 Ti 4400 til kanskje Radeon 9700 pro?

Chieftec Scorpio midi

Plextor 40x

Hyundai "19"

Soundblaster live 5.1

80 GB IBM

Telenor ADSL 384/128

Du behøver vel ikke mer enn dette? Jeg har AMD XP 2400@2250mhz med 512mb pc 2700 ram og geforce 4 ti 4200 64mb og jeg opplever hakking i unreal 2 på 800x600 alt å maks. kan være det skyldes bare 64mb..

Lenke til kommentar

Det spørs når det er neste gang til at du har penger nok til å oppgradere.

Personlig hadde jeg venta til rundt april. Da er vel nye prosessorer, nye hovedkort og R350 enten på markedet eller rett rundt hjørnet.

Hvis du absolutt MÅ oppgradere, sånn bare for morro skyld så bruk penger på radeon 9700.

Du kan evt. kjøpe litt mer ram. Jeg kjører 1.2 gb med ram på jobben og slipper helt noen form for virtual memory. Det er temmelig digg!

Personlig så kan jeg ikke se noe i speccsene dine som sier at det kommer spill i år du ikke kan kjøre. Neste år however kommer nok maskinen din til å være litt utdatert.

Så hvis du vil ha min ærlige mening så syns jeg egentlig ikke at du trenger å oppgradere(igjen, kommer jo an på hvor mye penger du har tilvanlig) så hvis du klarer det, hadde jeg kanskje satt inn pengene på en lukket konto i 1 år, forutsatt at du ikke pleier å ha mye penger til overs.

Med de speccsene du har så kan jeg egentlig ikke si at du trenger noe mer. Sitter på jobben med en xp1800 og gf3. spiller Unreal2:awakening mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Mange bra svar her ja...kom akkurat på at det hadde vært bra med bedre lyd.. så jeg vurderer og kjøpe Z- 560 fra logitech eller modellen over. Nå har jeg Creative FPS 1600. Dere kan se på settene hos PSdata. Lurer på om noen har noe og sim om settene til logitech... hvilken bør jeg velge i forhold til pris osv :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...