Gå til innhold

Holder dette oppsettet med 620W?

Anbefalte innlegg

Bygger ny gaming pc og vil egentlig ha minst mulig psu pgs støy.

Oppsettet er:

QX9650

ASUS P5E3 deluxe

Super talent DDR3 1600MHz

XFX 8800 Ultra

Kommer til å overklokke grafikkortet og cpu'n. Vurderer Corsair 620W pga mange bra tester. Eller Seasonic M12 700W.

Skal ikke ha SLi (eller crossfire som hovedkortet bare støtter:) ).

Er det tilstrekkelig med 620W?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Sandemas har helt rett i at en av de to Seasonic-bygde kvalitets-strømforsyningene du nevner vil dra det systemet du har satt opp i massevis så lenge du ikke pøser på med SCSI i raid-5 etc. Også med litt klokking her og der.

Skriver bare for å korrigere en eventuell misoppfatning trådstarter ser ut til å ha.

Bygger ny gaming pc og vil egentlig ha minst mulig psu pgs støy.

Mulig du mente det annerledes, men det du sier her vil i så fall være feil.

En (skikkelig) PSU som er dimensjonert til 1KW som jobber på 45% av kapasitet vil i 99% av tilfellene være mer støysvak enn en 600W som jobber på 75% av sin makskapasitet. Begge vil da pumpe ut 450W.

Understreker igjen at begge PSUer du har satt opp er knallgode og holder i lange baner.

Sitter selv med M12 700W, og er storfornøyd. Kjøpte denne da jeg ville ha en PSU som skal holde noen år og oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Corsair HX620W på grunn av pris og støy.

Den billigste Seasonic M12 700W er over 700 kr dyrere enn den billigste Corsair HX620W.

Seasonic M12 700W har en liten 60mm vifte i tillegg, som begynner å gå ved ca 300w.

Problemet med denne viften er at den ikke stopper ved lavere belastninger etter at den først har startet.

Jeg vil ikke anbefaller en 1000w strømforsyning på grunn av at de skal bråke mindre ved 45% belastning sammenlignet med en 600w strømforsyning ved 75% belastning.

De fletse 1000w strømforsyninger er ikke laget for å være støysvake.

Test av Corsair HX520W & HX620W på Silentpcreview.

Test av Seasonic M12-700 på Silentpcreview.

Test av Enermax Galaxy 1000w på Silentpcreview.

Endret av LAEN
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere hatt Tagan Turbojet 900 W. Kratig psu og av bra kvalitet. Men var aldri helt fornøyd med støynivået.

Har lest den reviewen av Seasonic og hadde egentlig valgt meg ut den. Fikk med meg det som stod om den ekstra vifta som en ikke fikk stått av uten å restarte å maskinen.

Når det gjelder det med støy og watt så mener jeg bare å ha lest at de kraftigste psu'n bråker mer. Noe som stemte med min erfaring med Tagan sin.

Kunne også nevne at jeg har en raptordisk og en 750GB lagring. Ingen raid.

Det som jeg ikke fikk med meg var at den ekstra viften på seasonic starter med 300w. Under spilling vil dette aldri være noe problem da gpu-viften vil gå 100 % og lyden på spillet gjør at jeg ikke hører det. Men når jeg slutter så vil jeg nødig restarte pcn hver gang. Tenker jeg her riktig? Bruker pcn normalt og til spilling. Ingen tunge 3D eller bilderedigeringer.

Tror alikevel jeg følger Daysleeper og kjøper Seasonic 700w

Endret av kosteb00
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...