simenss Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Om noen uker vil (forhåpentligvis) et webprosjekt jeg har arbeidet mye med den siste tiden lanseres som lukket beta. Jeg søker derfor «ungdom» mellom 16 og 30 år som kunne tenke seg å være testpiloter! For å havne på listen over beta-testere må du sende meg en PM med kjønn, alder og fungerende e-postadresse som informasjon kan sendes når betaversjonen er klar. E-postadressen vil selvsagt ikke missbrukes, og du kan når som helst velge å slette din konto. Du kan selvsagt komme med andre spørsmål i denne tråden. Hva slags nettportal er dette? Dette er en nettportal hvor brukere kan laste opp bilder av seg selv for så å bli vurdert av andre brukere. Brukerne kan kommunisere via meldinger og gi hverandre kommentarer. En egen søkefunksjon lar brukere finne andre brukere som matcher hans eller hennes søkekriterier. Alle brukere får en egen profil hvor de kan skrive litt om seg selv. Målet er å bygge opp en stor nettportal med et variert tilbud av forskjellige tjenester. I første omgang vil alle tjenester være helt gratis. Ved å være nyskapende og i stadig utvikling ønsker jeg å kunne tilby nye og attraktive tjenester som vil tiltrekke brukere fra hele verden. Hva kan du bidra med? Alle produkter og tjenester, om det er en ny type sjokolade eller en ny nettside, må testes grundig før den endelige lanseringen for allmennheten. Det er ofte behov for større og mindre endringer som utviklerne ikke har lagt merke til selv. Det du kan bidra med er med andre ord å komme med ideer og forslag til endringer av de tjenestene som finnes på nettsiden. Det kan for eksempel være en skrivefeil, en funksjon som er vanskelig å finne, eller en knapp som ikke er plassert der den burde. Med andre ord finnes det ingen dumme tilbakemeldinger, kun dumme løsninger! Hva skjer med kontoen min når nettsiden lanseres? Alle kontoer som er registrert under testversjonen vil dessverre bli slettet før den endelige lanseringen. Dette kommer av at konkurransen ikke skal bli urettferdig eller umulig for nye brukere. Er dette en ny idé? Nei, nei og nei… Ideen er utprøvd ca. en million ganger tidligere, så dette er ingen banebrytende nettside. Men så er ikke målet å bli nye «Facebook» heller. Om mange forbinner denne siden med Deiligst.no forstår jeg det godt. Håpet er likevel å tiltrekke også de som har fullført tenårene, slik at nettsiden ikke blir et internasjonalt alternativ til Deiligst.no. EDIT: Etter oppfordring fra -Kiman- Endret 16. desember 2007 av simenss Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det første jeg tenker på er at designet ikke er gjennomført nok til at brukere kommer til å falle for produktet ditt. Selv om back-end i systemet ditt er knakende bra, så er det ikke dette forbrukerne legger merke til. Mitt tips til deg er å finne deg en designer som ønsker å hjelpe deg med å lage et godt design. Det finnes mange gode designere på forumet her - både profesjonelle og amatører. Ellers kunne jeg godt ha prøvd ut systemet, men er ingen aktiv bruker av sånne nettsteder. Det fenger meg bare ikke i så stor grad. Beklager hvis du føler at jeg kritiserer noe du har jobbet lenge med, men det er kun front-end jeg har mulighet til å se på bildet. Lenke til kommentar
simenss Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Skal prøve å legge følelsene på hyllen At designet ikke er i verdensklasse er jeg klar over. Det samme gjelder nok også koden og databasestrukturen. Men slik er det nå en gang når det kun er én persons verk. Om jeg først skal gjøre drastiske endringer vil jeg hyre noen som kan sitt fag, og gjerne da en som også tar seg betalt. Men det får komme med tiden. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) [...]må du sende meg en PM med skjønn, alder og fungerende e-postadresse som informasjon kan sendes når betaversjonen er klar. [...] Skjønn? Vær så snill, fiks det. Grunnleggende norskkunnskaper språkkunnskaper er første bud dersom folk skal ta nettsiden din seriøst! Og blir litt skeptisk, det finnes allerede hundrevis av tjenester som gjør akkurat det nettsida di kan gjøre + mye mer, så hvorfor velge din? Du bør virkelig ha et helt spesielt produkt hvis du i det hele tatt skal ha en minimal mulighet for å overleve i dette markedet, og så vidt jeg kan forstå har ikke du dette. Designet bør som nevnt forbedres, det blir et viktig ledd hvis du skal skaffe brukere. Ser du nevner Terms and Conditions og Privacy Policy i footer, og det er bra. Håper bare du får ordnet dette på en skikkelig måte, når folk skal legge ut bilder, kanskje navn også videre stiller det et visst krav til deg, hvilke rettigheter brukerne har og hvor sikker nettsida di er. Bare et tips, for alt jeg vet kan du allerede ha ordnet dette. Mest sannsynlig blir dette kun et prosjekt for å læring og nyttige erfaringer, det blir nok fort litt vanskelig å markere seg med en sånn tjeneste. Men det er jo nødvendigvis ikke så dumt, så for all del - stå på! Endret 16. desember 2007 av -Kiman- Lenke til kommentar
simenss Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Heldigvis er det grunnleggende engelskkunnskaper som kreves for denne nettsiden, og det har jeg satt over til noen som kan dette Ellers er det meste av det du sier fornuftig. Jeg kunne sikkert ventet med lansering til sommeren eller neste jul, men ønsker å få siden opp så fort som mulig. Hardere studier venter på meg etter jul... Jeg satser derfor på å utvikle nye tjenester underveis. Kan kontakte deg om et par år, så ser vi om du hadde rett Uansett, som du sier har dette vært erfaring jeg ikke ville vært foruten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå