Gå til innhold

Spørsmål om hardisk og musikkprogram

Anbefalte innlegg

Har en raskere og større hardisk noe å si på at en kan spille inn flere spor

på ett musikkprogram(allså audio spor)Jeg har en pentium||| 8oo mhz

Processor. Hardisken er 40gb. Kan ikke spille inn mer en fire audio spor uten at sangen stopper eller ene sporet går raskere en det andre. :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en raskere og større hardisk noe å si på at en kan spille inn flere spor på ett musikkprogram(allså audio spor)Jeg har en pentium||| 8oo mhz Processor. Hardisken er 40gb. Kan ikke spille inn mer en fire audio spor uten at sangen stopper eller ene sporet går raskere en det andre. :-?
Vel, 5400 RPM er minimum, 7200 RPM er anbefalt. IDE skal gå greit.

Maskinen din er det heller ikke noe å si på, hvis du ikke bruker mange realtime-effekter.

Det høres ut som det er lydkortet det er noe feil med. Hvilket er det? At forskjellige spor ikke spiller i sync er ofte et resultat av dårlig klokke på lydkortet.

Lenke til kommentar

Hvordan spiller du inn fire spor på SB Live?? Har ikke den bare to kanaler inn?

Og forresten hvis det er avspilling det er snakk om burde det også gå helt greit med mange flere enn 4 spor. Der finnes noen drivere på nettet en plass som "gjør om" et sblive til et halvprofft EMU lydkort. Du kunne jo prøvd med disse.

Uansett, bottom line er at det er et styr å lage musikk med sblive, brukte det selv før.. :-?

Mvh

Øystein

Lenke til kommentar
Hvordan spiller du inn fire spor på SB Live?? Har ikke den bare to kanaler inn?

Og forresten hvis det er avspilling det er snakk om burde det også gå helt greit med mange flere enn 4 spor. Der finnes noen drivere på nettet en plass som "gjør om" et sblive til et halvprofft EMU lydkort. Du kunne jo prøvd med disse.

Uansett, bottom line er at det er et styr å lage musikk med sblive, brukte det selv før.. :-?

Mvh

Øystein

Man spiller inn 4 spor med å spille inn et og et om gangen. :wink: Ikke noe problem.

Hvis du bruker SB Live!, så er det litt relevant hva program og hvilke drivere du bruker. Live!-kortet skal fungere utmerket til multitrackrecording (utmerket er et relativt begrep :wink:)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Cakewalk pro8,som er et meget bra program med 258 spor,trur jeg.Jeg spiller ett og ett spor om gangen,jeg merker ikke takt ujevnhen når jeg spiller inn andre sporet foreksempel spille bass med tromme sporet,men når jeg spiller av og hører på så merker at første sporet er rasker en det andre. Vist jeg spiller bare et par takter og klipper og kopierer som audio looper sammen med midi,kan eg klare og gjennomføre opptil 4 eller 5 audio spor. :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...