tormentor Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 :oops: Joda. Har en presario 7000 serien. Nesten 3 år gammel. Er det noen som har peiling på hva slags hovedkort det sitter i denne? Kan man sette inn en ny prossessor? per idag er det en 800mhx intel pentium III i den. Vil vel ha litt større. Grafikkkort; hva passer? orginalt kom den med NVIDIA RIVA TNT2 Model 64/Model 64 Pro 32 mb. Anbefalinger? Jeg SKAL kjøpe meg en ny maskin som er mer oppdateringsvennlig men akkurat nå må jeg prøve å få denne litt bedre. Har ikke råd til å kjøpe ny heelt ennå. takk. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jaddaa... Compaq... dem har jeg "orget" litt med. Ikke akkurat drømmemaskiner nei. Sjekk her, og du vil finne ut av det: http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp?...ps&fam=Presario Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Når du har funnet ut av hva din maskin har av utstyr, så kan du jo poste det her i denne linken. Da kan vi ev. foreslå hva du kan utvide. Typiske eksempler er mer minne, bytte grafikkort etc. Du kan nok sette inn litt raskere CPU, men det er vel få som selger nye P III prosessorer. Muligens kan du få kjøpt en bruk en på rundt 1 GHz, men det blir jo ikke rare forbedringen det. Sjekk også om du har ledig AGP spor, hvis ikke er det liten vits i å oppgradere till et PCI basert skjermkort. Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 I og med at hovedkortet i denne maskina baserer seg på VIA Apollo Pro 133A/686A, så begrenser prosessorutvalget seg. Denne maskina støtter f.eks. ikke tulatinbaserte cpu (ergo faller fcpga2 ut). Alternativ oppgradering begrenser seg dermed til coppermine cpu (fcpga). Og husker jeg ikke helt feil, så var vel den størtste ut av denne typen 1,0GHz. Meg vidt bekjent så selges det ikke lengre nye coppermine cpu, så skal du oppgradere så må du nok skaffe en brukt cpu. Hva skjermkort angår, så står det alt et AGP4X kort i maskina di. Ergo vil de fleste AGP4X kort kunne benyttes. Her er det fritt valg, skulle en tro. Jeg regner med at den største oppgraderingen du kan gjøre på maskina di er skjermkort og minne (utgangspunktet var det kun 128MB installert). Og jeg personlig ville ikke ha gjort noe med prosessoren, da det er heller lite å hente iforhold til hva det koster. Uansett, lykke til. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg (eh... fatter'n egentlig) har en Compaq 700 serien... I det siste har den kost seg med ett Creative GeForce 4 Ti 4400... Funker fett Og det er bare å sette i ett par minnebrikker til (PC133), det har vi også gjort... Vet hvertfall at det er VIA chipset inni der, og siden det er Compaq er det ikke sikkert det går ann å bruke andre CPU'er (vet ikke)... Lenke til kommentar
tormentor Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Takk som faen! Mye bra info her. Prøver meg fram jeg da vettu. Jeg tenkte forresten også på å si det var fattern si maskin, men så glemte jeg det bort! Det verste er at det er den andre compaqen jeg har. Bør jo lære av slikt men.. takk til alle dere.... uansett compaq eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå