ekwathne Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Hvordan kan jeg dele en internettlinje mellom to maskiner på nettverket? Må være enkelt og aktivere/deaktivere ettersom jeg bare skal ha det til rett etter nyttår. Er dette mulig? Har hørt om noe som heter Netlimiter men vet ikke hvordan det fungerer? mvh erling Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Nå vet jeg ikke helt hva du mener, mener du å dele internet gjennom din maskin? Netlimiter er bare der for å sette grenser ved upload og download på maskinen din. Endret 16. desember 2007 av Karnesh Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 16. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2007 Da vil ikke Netlimiter virke. Jeg mener vi har en internettlinje og to pcer hjemme. Hvordan kan jeg dele den ene internettlinjen likt mellom de to pcene. Altså pc1 har 5mbit og pc2 har 5mbit fra en linje på 10mbit. Skjønner? Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ja skjønner, men jeg skjønner ikke hvorfor du skal dele det opp på den måten, begge får jo internet uansett^^ Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 En switch(router om du ikke allerede har det) og netlimiter? Hvorfor vil du dele internetten akkurat likt? er det ikke en fordel at en pc kan bruke maks om den andre ikke bruker noe? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 Vi har switch. Grunnen er for at broren min klager når jeg laster ned. Derfor vil jeg dele internetten slik en liten periode. Han flytter igjen etter nyttår. Derfor vil jeg ha 50% som jeg kan bruke. Og han får 50% som han kan bruke. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Hvis du laster ned med torrents så er det ikke pga. at du bruker all båndbredden at det nødvendigvis lagger. Kan du ikke bare begrense nedlastningen til å foregå på tider som han ikke spiller da? sette opp schedule på torrentprogrammet eller nedlastningsprogrammet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Alt du må gjøre er å sette begrensning i torrentprogrammet. Sett f.eks upload og download til 50% og begrens antall connections globalt til 40. Det siste er viktig for at nettet ditt ikke skal bli overbelastet. Endret 17. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Stort sett kommer dårlig linje kvalitet av upload, begrens upload når du laster ned ting og ting vil gå bedre...upload har en tendes til å ødelegge for download...kjipt sånn Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 hvor mange kB er det i 12 mbit og 0.6 mbit? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 1500 og 75 tror jeg... du merker vel det hvis du prøver å kjøre bredbåndstesten på linjen din forresten. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 (endret) Du kan også sette opp QoS i routeren, og nedprioritere trafikken til torrentene dine, og sette HTTP(S) til høy prioritet. Da vil han få god hastighet når han trenger det, og du vil få full hastighet ellers. Endret 22. desember 2007 av Henrik C Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 23. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2007 Du kan også sette opp QoS i routeren, og nedprioritere trafikken til torrentene dine, og sette HTTP(S) til høy prioritet. Da vil han få god hastighet når han trenger det, og du vil få full hastighet ellers. Skal prøves, takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå