C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Jeg hadde et meningsfylt svar på det der, men jeg har glemt det så jeg regner med at du har rett Da var ikke dette så enkelt som jeg av en eller annen grunn trodde - ikke at det gjør noe, jeg trenger ingen nye PSU så jeg overlater denne konkurransen til de som kanskje måtte gjøre det Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da. EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov. Det er ohms lov som blir brukt her og Er det det? Hvor er motstand(Ohm) da? Endret 16. desember 2007 av Dofty Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da. EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov. P=effekt (W), U=spenning(V), og I=strøm(A) Lenke til kommentar
Øyvind Skogseide Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Lykke til. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da. EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov. Det er ohms lov som blir brukt her og Er det det? Hvor er motstand(Ohm) da? U = R*I er ohms lov. U = spenning R = motstand I = strøm Den loven som brukes i oppgave 1 kalles ofte Joules lov, etter James Joule. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hva står de forskjellige bokstavene for da? Jeg tror jeg husker hvordan vi gjorde det i niende, men når jeg ikke vet hva bokstavene står for så er det ikke lett. Vi brukte andre bokstaver da. EDIT: Jeg har aldri lært dette, jeg lærte Ohms lov. Det er ohms lov som blir brukt her og Er det det? Hvor er motstand(Ohm) da? U = R*I er ohms lov. U = spenning R = motstand I = strøm Den loven som brukes i oppgave 1 kalles ofte Joules lov, etter James Joule. Ja, det var det jeg visste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå