Gå til innhold

Støtter dere eller er imot et angrep på Iran?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns forsåvidt det er skummelt med israel med samme bombe. Og india, pakistan, usa, kina.

 

Jepp, ingen burde hatt faenskapen.

 

Hvorfor leser du ingenting av det som blir skrevet i tråden Isbit?

 

Har lest det, men jeg skifter ikke automatisk mening bare noen er uenige med meg. Tror nok Obama også har tatt stilling til motargumentene, for å si det sånn.

Endret av isbit
Lenke til kommentar
Syns forsåvidt det er skummelt med israel med samme bombe. Og india, pakistan, usa, kina.

 

Jepp, ingen burde hatt faenskapen.

 

Nå har det seg slik at folk har faenskapet. Vi kan ikke late som det ikke er der. Så da må vi se hva slags konsekvenser dette har for landene som har dette faenskapet og hvordan de forholder seg til hverandre pga. dette faenskapet.

Lenke til kommentar
Synd for Iran at anti-luft ikke fungerer mot langdistanse-raketter.

 

Har du lest om noen planer om å "ta ut" atom-anleggene i Iran med langdistanseraketter?

Eller er det tatt ut av løse luften?

 

PS: Betenk at anleggene ligger under bakken. Du har kanskje lest litt om hvilken sprengkraft som må til.

Endret av Kubin
Lenke til kommentar
Ahmadinejad sier at Iran ikke vil trappe ned atomprogrammet sitt uansett. Hva er da poenget med diplomati? Vi må for all del forsøke å snakke med dem, men går det ikke - og det ser virkelig ikke slik ut - så må vi angripe anleggene deres.

 

Dersom de skulle få atomvåpen og bli en trussel må vi behandle dem som likeverdige mennesker, det er kun de forsvarsløse vi kan herse med slik vi ønsker.

Irak er et godt eksempel på hva som skjer med en rik nasjon som ikke har atomvåpen, denne krigen kan unngåes hvis Iran får tak i atomvåpen raskt nok. Hvis ikke kommer vi til å ødelegge nasjonen fullstendig slik som Irak.

 

Skal vi se realistisk på ting er vi i vesten nøyaktig det uskyldige nasjoner frykter og trenger militærmakt for å beskytte seg mot.

 

Dette er ikke ulik konflikten mellom indianerene og nybyggerene i Amerika, hadde indianerene ikke vært så forsvarsløse ville det vært en mulighet for at begge parter kunne ha levd sammen i fred.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig imot spredning av atomvåpen, men det virker som om jeg er den eneste. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som mener at en terrorbalanse er en god ting. Hvis en terrorbalanse mister balansen når det involverer atomvåpen er atomholocaust konsekvensen.

 

Er det bevist at meningen med det iranske atomprogrammet er å produsere atomvåpen egentlig?

 

Og hva tror du følgende av et angrep på Iran vil bli?

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om å være mot spredning av atomvåpen men atomenergi.

 

Dersom de skulle få atomvåpen og bli en trussel må vi behandle dem som likeverdige mennesker, det er kun de forsvarsløse vi kan herse med slik vi ønsker.

 

Det du skriver her betyr at du ønsker at Iran skal få atomvåpen slik at vesten ikke kan fortsette å herje med dem. Eller har jeg misforstått grovt?

Endret av GrandMa
Lenke til kommentar
Jeg er egentlig imot spredning av atomvåpen, men det virker som om jeg er den eneste. Jeg forstår ikke hvorfor det er så mange som mener at en terrorbalanse er en god ting. Hvis en terrorbalanse mister balansen når det involverer atomvåpen er atomholocaust konsekvensen.

 

Er det bevist at meningen med det iranske atomprogrammet er å produsere atomvåpen egentlig?

 

Og hva tror du følgende av et angrep på Iran vil bli?

 

Nei, men de gir vel strengt tatt sterke signaler på at de har planer om å bli sterkere militært. Tenker på de uttalelsene om hvordan de kommer til å "hogge av hånden" på dem som truer, og nylige test launch av deres nye langdistanseraketter. Atomvåpen vil være den klart letteste veien for at Iran skal kunne oppnå dette.

 

Hva et angrep vil føre til har jeg ingen intensjon om å spekulere i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...